خبرهای داغ:
استاندار قزوین

اجرای طرح های مقاوم سازی با سرعت بیشتری عملیاتی شود

استاندار قزوین گفت: دستگاه های ذیربط اعتبار لازم را برای اجرای طرح های مقاوم سازی تامین کرده و اجرای این طرح ها با سرعت عملیاتی شود.
کد خبر: ۹۱۷۷۲۲۷
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، هدایت الله جمالی پور در دیدار با مدیرکل و معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان که در استانداری برگزار شد بیان کرد: از آنجا که استان قزوین روی خط گسل قرار دارد و گسل های مخاطره آمیز بزرگی در این منطقه وجود دارند باید مقاوم سازی خانه های شهری و روستایی با جدیت دنبال شود.

وی گفت: بنیاد مسکن به عنوان یک نهاد تخصصی و با تجربه باید در حوزه پیشگیری جدی تر باشد و مقاوم سازی منازل روستایی بویژه واحدهایی که در مسیر زلزله قرار دارند را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

جمالی پور اظهار کرد: در حال حاضر 50 درصد منازل روستایی استان مقاوم سازی شده و انتظار داریم با همکاری بانک ها، استانداری و دهیاری ها اعتبار لازم را برای اجرای طرح های مقاوم سازی تامین کرده و اجرای این طرح ها با سرعت عملیاتی شود.

وی افزود: از روستاییان هم انتظار داریم درگرفتن وام های بازسازی و مقاوم سازی مشارکت بیشتری داشته باشند و قبل از این که حوادث غیرمترقبه به آنها آسیب برساند برای پیشگیری اقدام کنند.

استاندار قزوین یادآورشد: بنیاد مسکن یک نهاد تخصصی در حوزه فعالیتهای عمرانی و ساخت مسکن شهری و روستایی است و انتظار داریم در ساخت و سازها به حفظ بافت روستایی و هویت فرهنگی و معماری مناطق توجه کند.

جمالی پور اضافه کرد: اجرای طرح های ساخت مسکن روستایی و مقاوم سازی آنها باید با حفظ اصالت های معماری روستایی و نیز نگاه مدرن صورت گیرد تا روستاها شبیه شهر نشده و بتواند نیازهای ساکنان را فراهم کند.

وی تصریح کرد: خیرین هم ظرفیت ارزشمندی هستند که می تواند مورد استفاده بنیاد مسکن در اجرای طرح های عمرانی روستایی قرار گیرد و دراین میان بهتر است دولت فقط هدایت گر و ناظر باشد و کارها به خود مردم سپرده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار