خبرهای داغ:
مسئول تعلیم و تربیت بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی از برگزاری ۱۷ عنوان برنامه در سطح واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزی استان در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: همزمان با این هفته از اولیای ایثارگر دانش آموزان مدارس استان تجلیل خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۷۷۱۵۸
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰

 حجت الاسلام صدیقی پور مسئول تعلیم و تربیت بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی گفت: هفته دفاع مقدس برگ زرینی از تاریخ حماسه، ایثار و برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم بر افراشته اسلام و قرآن است.

حجت الاسلام صدیقی پور با بیان اینکه درخشنده ترین و نفیس ترین نگین گرانبها این تاریخ یاد و خاطره شهیدان است، گفت: هرملتی که چنین دلاوران آگاه و شجاعی را دامان خود پرورده باشد حق دارد به آنان ببالد وآنان را الگوی تربیت جوانان خود در همه دوران ها بداند.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل که جنگ را منشا برکت دانستند، گفت: الان وقتی حوادث آن دوران، سختیها، کمبودها، فداکاری ها و شهادت ها را رصد می کنیم می بینیم که تثبیت اخلاق استکبار ستیزی ملت ایران خاستگاهی از دفاع مقدس دارد که این ملت عزیز با مدیریت عاقلانه توانستند از کمبودها و تهدیدها فرصتی برای رهایی از اهریمنان فراهم نمایند.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی افزود: معرفی شهدا، رزمندگان و جانبازان این رویداد عظیم و مقدس بعنوان الگوی تاریخ ساز، مهر باطل بر تمامی افسانه های خیالی زده و باعث فخر و مباهات نسل حاضر خواهد شد.

وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان امروز با التجا به این اسطوره های جادوانه می توانند دژ پولادین و نفوذ ناپذیری در برابر توطئه های دشمنان ایران و اسلام باشد لذا می توان با نگاه دقیق به سیره این پهلوانان حقیقی و حماسی ایران اسلامی تحول ایجاد کرد و گامهای رسیدن به اوج پیشرفت را هموارتر کرد.

حجت الاسلام صدیقی پور با بیان اینکه پیشرفتهای علمی و فرهنگی امروز کشور و پیروزی های روز افزون در میدان جنگ نرم مرهون عصر حماسه و ایثاراست، افزود: لازم است با تبیین ابعاد مختلف حماسه ارزشمند دفاع مقدس در مدارس، ضمن حفظ روحیه انقلابی، سلحشور و از خود گذشتگی در دانش آموزان، شورایثار و شهادت را در اذهان ماندگار کرده و آمادگی لازم را در آنان در برابر تهدیدها و کمبودها ایجاد نماییم تا فرصت ساز دستاوردهای آتی کشور باشد.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری ۱۷ عنوان برنامه در طول هفته دفاع مقدس در رده های مختلف بسیج دانش آموزی استان گفت: برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس و دستاوردهای انقلاب، شب شعر با موضوع دفاع مقدس، یادواره شهدا، مسابقات کتابخوانی با موضوع دفاع مقدس از جمله برنامه هایی است که در این هفته در واحدهای مقاومت بسیج در سطح مدارس برگزار می شود.

وی با بیان اینکه درایام هفته دفاع مقدس از اولیای ایثار گر دانش آموزان در سطح مدارس استان تجلیل خواهد شد افزود: حضور راویان دفاع مقدس در مدارس و بیان خاطرات، سرکشی از خانواده شهدا، حضور سازمان یافته در نماز جمعه، پخش سرودهای حماسی و انقلابی با مضامین دفاع مقدس ازجمله برنامه های بسیج دانش آموزی در گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

حجت الاسلام صدیقی پور ادامه داد: حضور در اجرای نمایشهای رزمی عملیات دفاع مقدس ، برگزاری مراسم زیارت عاشورا در مدارس، تشکیل و برپایی هیات های مذهبی دانش آموزی، تهیه نشریه دیداری با موضوع دفاع مقدس و دستاوردهای انقلاب ، راه اندازی دسته عزاداری در مدارس هدف طرح شهید بهنام و فضا سازی مدارس ازدیگر برنامه های بسیج دانش آموزی در سطح مدارس استان در این هفته است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها