حجت الاسلام ابراهیمی پور با بیان اینکه آمریکا در تحریم ها به بن بست رسیده زیرا دیگر چیزی یا شخصی برای تحریم کردن باقی نمانده است گفت: از آمریکایی ها درخواست داریم آقازاده هایی را که دارایی خود را در آمریکا سرمایه گذاری کرده اند، تحریم کند.
کد خبر: ۹۱۷۷۱۵۷
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج ، 

«حجت الاسلام علی ابراهیمی پور»  یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر را دعا برای یکدیگر دانست و اظهار کرد: امیدوارم خداوند به ما توفیق دهد و کمک مان کند تا در مسیر حق ثابت قدم بوده و در این مسیر دوام بیاوریم. 

 

امام جمعه آبادان با اشاره به فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی، آموزش و پرورش را یکی از نهاد های مهم برای رسیدن به اهداف اساسی نظام جمهوری اسلامی برشمرد.

 

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش نهادی است که در همه حوزه ها تاثیرگذار است و اگر در آن صحیح و سالم و احساس وظیفه و انگیزه بالا کار شود، خروجی آن حرکت آرمانی همه مجموعه های نظام خواهد بود از این رو باید به این نهاد رسیدگی کرد.

 

وی ادامه داد: همه مجموعه مدیران و مسئولان نظام سر سفره آموزش و پرورش، پرورش یافته اند. فرزندان همه ما نیز در این نهاد در حال تحصیل هستند که باید نسبت به سرنوشت فرزندان این جامعه احساس تکلیف و وظیفه داشته باشیم و به این نهاد مهم کمک کنیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور به سند چشم انداز آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: سند چشم انداز آموزش و پرورش، سندی عمیق، دقیق، کاربردی و کارشناسی است که هدف از آن تربیت نیروی کارآمد، انقلابی، جوان، متعهد، کاربردی، دشمن شناس، مبارز و جهادی در همه صحنه ها است که سال ها نسبت به این موضوع غفلت شده بود.

 

وی با بیان اینکه اکنون در آبادان فضایی برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت ایجاد شده تصریح کرد: افراد نیازمند و محتاجی که گاهی به خاطر عدم استطاعت در تامین وسایل اولیه برای دانش آموزان خود از تحصیل باز می مانند بسیار نگران کننده است.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون اقداماتی در حال انجام است تا این دانش آموزان بی بضاعت از تحصیل باز نمانند عنوان کرد: طی یکی دو هفته گذشته نهادها، موسسات، ارگان ها و ادارات در حال کمک به این خانواده ها هستند تا به آموزش و پرورش نیز در این امر کمک کرده باشند و همه دانش آموزانی که فاقد توانایی و امکانات مالی هستند سال تحصیلی را در کنار سایر دانش آموزان آغاز کنند.

 

امام جمعه آبادان بیان کرد: اکنون منطقه آزاد اروند و آموزش و پرورش در کنار یکدیگر در حال تلاش هستند تا قریب به یک سوم از نیازمندی دانش آموزان بی بضاعت را تامین کنند، این نیز کار بسیار خوب و پسندیده ای است که جا دارد از این دو ارگان تقدیر و تشکر کرد؛ البته در حوزه نرم افزاری نیز باید با همت بلند وارد شوند و در این زمینه فعالیت کنند.

 

وی به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس جنگی ناخواسته بود که بر علیه نظام جمهوری اسلامی تحمیل شد اما برکات بسیاری برای نظام داشت؛ دستورات اسلامی این را می گوید که ما نیز همچون ائمه اطهار (ع) آغاز کننده هیچ جنگی در برابر هیچ کشوری نیستیم اما دشمنان می دانستند این انقلاب و آرمان های آن چیست و جنگی را بر علیه ما تحمیل کردند.

 

وی افزود: مردم با با حماسه ای که ایجاد کردند و با ایستادگی و مقاومتی که داشتند یکی از کم نظیرترین پدیده های تاریخ را در دوران هشت ساله دفاع مقدس ثبت و ضبط کردند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور با بیان اینکه به تعبیر امام راحل (ره) ما انقلابمان را به جهان صادر کردیم ادامه داد: اکنون برکات این انقلاب را در یمن، بحرین، فلسطین، لبنان، عراق، سوریه، افغانستان، کشمیر، پاکستان و حتی در قلب فرانسه را مشاهده می کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه ما یک جمهوری اسلامی و یک انقلاب اسلامی داریم ابراز کرد: جمهوری اسلامی ما هستیم در برخی از جاها کوتاهی کرده ایم؛ هر کجا جمهوری مطابق با دستورات ولی فقیه عمل نکرده است، ضربه خورده ایم.

 

وی با بیان اینکه انقلاب عظیم ما اکنون مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و اینک مشاهده می کنیم که دنیا نگاهی به این الگوی عظیم می کند گفت» ما در جنگ توانستیم مظلومیت این ملت را در برابر سند جنایت ابر قدرت های گردن کلفت جهان به دنیا نشان دهیم و در مقابل قدرت ها و ابرقدرت ها ایستادیم.

 

امام جمعه آبادان تاکید کرد: اگر آن ایستادگی ها نبود اکنون مردم یمن پس از پنج سال اینگونه پوزه آل سعود، آمریکایی ها، صهیونست ها، غرب و عبری و عربی را به زمین نمی مالاندند؛ اکنون اگر یمن، سوریه، فلسطین و لبنان مقاومت می کنند، ثمره مقاوم هشت سال دفاع مقدس ملت ایران است.

 

وی اظهار داشت: امروز اگر امنیتی داریم به برکت هشت سال دفاع مقدس است؛ دشمنان جنگی را به ما تحمیل کردند که در آن تمام دنیا یک طرف و ما نیز در یک طرف قرار داشتیم؛ اکنون همه دنیا به کشور جمهوری اسلامی لفاظی و بی ادبی می کنند اما جرات حمله به ما را ندارند.

 

وی بیان کرد: دشمنان روزی به خیال خام خودشان به دنبال آن بودند که آل سعود همه تلاش خود را انجام داده تا با برخی از رژیم های دست نشانده غرب در منطقه غرب آسیا و رژیم صهیونیستی، سوریه را از بین ببرند، بعد آمدند و گفتند اجازه ندهیم یمن حرکتی انجام دهد که به ضرر آل سعود شود، پنج سال تلاش کردند صدای یمن را خفه و این کشور را نا آرام کنند، اما همه دیدیم پهپاد های نقطه زن یمنی چه بلایی بر سر رژیم غاصب دست نشانده آل سعود آورده است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور با بیان اینکه یکی از پایگاه های نفتی که در دنیا کم نظیر بوده یا به تعبیری بزرگترین پالایشگاه نفت خام دنیا را داشته توسط پهپادهای نقطه زن یمنی مورد اثابت قرار گرفته است اضافه کرد: اکنون به عربستان ثابت شده که اگر بخواهد منطقه را ناامن کند اول برای خودش ناامن می شود.

 

وی تصریح کرد: اکنون آمریکایی ها با فضاسازی که بر علیه ایران انجام می دهند مشخص است که دیگر نا کارآمد شده اند؛ همه دشمنان در برابر اراده مقاومت، مقاومتی که راهبرد ولایت است ناکام شده اند و در حال دست و پا زدن هستند.

 

امام جمعه آبادان خطاب به آمریکایی ها گفت: اگر آمریکا به دنبال جنگ علیه ایران باشد همان سوریه، لبنان، فلسطین، یمن به عنوان خط مقدم برای آنها کافیست و ایران تمامی مناطق آنها را به جهنم تبدیل و آنها را نابود خواهد کرد؛ ایران امروز یک مرز جغرافیایی و محصور در منطقه ای جغرافیایی نیست بلکه ایران امروز همان جریان مقاومت در منطقه است.

 

وی جریان مقاومت را عامل پیروزی ایران در جنگ تحمیلی دانست و خاطر نشان کرد: چنین مقاومتی در تاریخ بی سابقه و برگرفته از نهضت سیدالشهدا (ع) است و هشت سال مقاومت ملت ایران باعث شد که امروز مساله ایران مساله کشوری در محدوده مرزهای جغرافیایی نباشد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور افزود: رشادت‌های رزمندگان اسلام و ایثارگران در دوران دفاع مقدس موجب ایجاد جریان مقاومت در کشورهای اسلامی شد که مهمترین نتیجه آن بیداری مسلمانان علیه سیاست‌های خصمانه مستکبران است.

 

وی عنوان کرد: اگر آمریکا فکر می‌کند با فشار می‌تواند ایران را پای میز مذاکره بیاورد در اشتباه است؛ به برکت بومی سازی قدرت نظامی، جوانان ما قدرتمندانه در مقابل استکبار جهانی ایستاده اند و اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران از ثمرات دفاع مقدس است.

 

امام جمعه آبادان به توطئه های مختلف دشمنان در ضربه به انقلاب اشاره کرد و گفت: بدخواهان نظام اسلامی نمی توانند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند چرا که امت اسلامی تمام نقشه های آنان را با وحدت و انسجام ملی نقش برآب می کند.

 

وی ابراز کرد: آمریکا در تحریم ها به بن بست رسیده زیرا دیگر چیزی یا شخصی برای تحریم کردن باقی نمانده است، از آمریکا درخواست داریم آقازاده هایی را که دارایی خود را در آمریکا سرمایه گذاری کرده اند تحریم کند، اگر این ها تحریم شوند مردم می توانند از دست بخشی از افراد نفس راحتی بکشند.

 

وی اظهار داشت: برخی از کوردلان بر این عقیده هستند که حافظه بلندمدت مردم ایران ضعیف است در حالی که فراموش کرده اند همین مردم بیش از ۴۰ سال پای نظام اسلامی ایستاده اند، این مردم دشمن شناس هستند و برابر آنها ایستادگی خواهند کرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور خواستار برخورد جدی با فروشندگان مواد مخدر در آبادان شد و افزود: در برخی نقاط شهر شاهد فروش مواد مخدر هستیم و انتظار می رود نیروی انتظامی برخورد جدی با آنها داشته باشد.

ارسال نظرات