مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد؛
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از رشد 3درصدی جمعیت دانش آموزی استان زنجان در سال تحصیلی جدید خبرداد.
کد خبر: ۹۱۷۷۱۰۷
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ ابراهیم رفیعی صبح امروز در آیین بازگشایی مدارس اظهارداشت:امسال بیش از ۱۸ هزار دانش‌آموز در قالب نوآموزان وارد کلاس‌های درس در استان شدند.

 

وی تعداد کل دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی جدید را ۱۹۹ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز عنوان کرد و ادامه داد: آمار حاکی از آن است که در سال تحصیلی جدید ۱۴ هزار فرهنگی در 9هزار کلاس درس و در قالب ۱۴ منطقه آموزشی در امر آموزش تلاش خواهند کرد تا همانند سال‌های گذشته شاهد کسب رتبه‌های ارزشمند در عرصه‌های فرهنگی و علمی باشیم.

 

رفیعی با یادآوری اینکه با تلاش فرهنگیان و مربیان، دانش‌آموزان استان زنجان در عرصه فرهنگی و علمی موفق به کسب ۱۱۰ رتبه کشوری شدند، تصریح کرد: یکی راهکارهای لذت‌بخش کردن فضای یادگیری برای دانش‌آموزان و معلمان این است که بتوانیم از ابتکارات هنری بهره کافی را ببریم و بی‌شک برای رسیدن به این مهم، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با بیان اینکه  مدارس استان زنجان باید فضایی برای تمرین و کسب مهارت‌های زندگی باشند، ابراز کرد: بر اساس سند تحول بنیادین، مدرسه باید محلی برای تربیت دانش‌آموزانی خلاق و  مبتکر باشد.

 

رفیعی با بیان اینکه امروز وزارت آموزش و پرورش و دوران جدیدی شروع می‌کند، تصریح کرد: چرخش از یک دستگاه اداری به سمت یک نهاد مولد اجتماعی، تبدیل مدرسه از یک دستگاه اداری به کانون تحول در جامعه و قرار گرفتن در متن تغییر جامعه و اهتمام جدی به تربیت در حوزه اعتقادی و اجتماعی زیستی و فناوری از اهداف آموزش‌وپرورش است.

 

رفیعی با بیان اینکه بهره‌گیری از ابتکارات هنری می‌تواند فضای یادگیری را برای دانش‌آموزان و معلمان لذت‌بخش کند، افزود:  آموزش‌وپرورش به لحاظ شرایط خاصی که دارد و دوره‌ای که در آن قرار داریم برهه پرتلاطمی را می‌گذراند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با اشاره به تقارن بازگشایی مدارس با آغاز هفته دفاع‌مقدس، این تلاقی را به فال نیک گرفت و اظهار کرد: بی‌شک تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع‌مقدس فرصت ارزشمندی است تا دانش‌آموزان با فداکاری‌هایی که رزمندگان اسلام، شهدا و ایثارگران در طول هشت سال تحصیلی از خود نشان دادند، آشنا شوند.

 

گفتنی است آیین بازگشایی مدارس صبح دوشنبه با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و مسئولان استانی در آموزشگاه متوسطه دخترانه فنی و حرفه‌ای رضوان زنجان برگزار شد.

ارسال نظرات