خبرهای داغ:
مدیر کل امور بانوان وخانواده استانداری قزوین

مشکلات اجتماعی صرفا با وضع قوانین حل نخواهد شد

مدیر کل امور بانوان وخانواده استانداری قزوین هدف از اجرای طرح طرح آموزشی " تبیین نقش ازدواج به هنگام در کاهش آسیبهای اجتماعی " را تلنگر به خانواده هایی دانست که با ازدواج زود هنگام دخترانشان ، آنان را از حقوقشان محروم کرده اند.
کد خبر: ۹۱۷۷۱۰۴
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، صدیقه ربیعی در نشست نقد وبررسی طرح با مدرسین دوره ، از زحمات وهمکاری آنان در راستای اجرای هرچه مطلوبتر این دوره آموزشی در سطح استان تشکر وقدردانی کرد وافزود : امروزه مقابله با کودک همسری به یک مطالبه ی اجتماعی تبدیل شده وپویش های اجتماعی براساس آن شکل گرفته ومردم با وارد شدن در این پویش ها از دولت می خواهند تدابیری برای مقابله با آن اتخاذ نمایدواین معضل اجتماعی را با استفاده از ابزار آگاهی در جامعه حل نماید .


وی افزود متاسفانه امروزه در برخی از روستاهای استان که شاید فاصله چندانی هم بامرکز استان ندارد شاهد تحقق ازدواج زود هنگام کودکان هستیم که این امر ریشه در فقر اقتصادی ندارد بلکه برگرفته از فقر فرهنگی است ودر چنین شرایطی وظیفه اداره کل امور بانوان وخانواده ایجا ب می کند که در راستای فرهنگ سازی پیرامون موضوع اقدام نماید .


ربیعی اظهار داشت : مشکلات اجتماعی صرفا با وضع قوانین حل نخواهد شد بلکه همراهی مردم را نیاز دارد زیرا تغییر در فرهنگ وسنت با عزم واراده وهمراهی ملت در جامعه محقق خواهد شد .


دبیر مرجع متناظر ملی کنوانسیون حقوق کودک افزود : ماهمواره مدافع حقوق کودکان هستیم ومعتقدیم که در واقع خانواده هایی که تن به ازدواج زود هنگام فرزندانشان می دهند ، ناخواسته آنان را از حقوقشان از قبیل : حق انتخاب ، حق آموزش ، حق برخورداری از سلامت وبهداشت و... محروم می کنند .لذا هدف از اجرای طرح آموزشی " تبیین نقش ازدواج به هنگام در کاهش آسیبهای اجتماعی " تلنگر به این خانواده ها است وهر یک از شما اساتید سفیران ما برای ارسال این پیام در سطح استان هستید .


وی در خاتمه با اهداء لوح تقدیری از زحمات مجریان طرح تقدیر وتشکر نمود وافزود امیدوارم در فاز بعدی اجرای این طرح ، بتوانیم با بهره گیری از ظرفیت و مشارکت دستگاههای اجرایی ، طرح را گسترده تر ومطلوبتر اجرا نمائیم .

 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها