به مناسبت هفته دفاع مقدس نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان فارسان با امام جمعه دیدار و با انقلاب و آرمان های انقلاب تجدید پیمان کردند.
کد خبر: ۹۱۷۶۹۸۶
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت هفته دفاع مقدس  کارکنان سپاه و نیروی انتظامی شهرستان فارسان در اقدامی هماهنگ در دفتر امام جمعه شهرستان حضور و با وی دیدار کردند.

در ادامه حجت الاسلام محسن ملک پور امام جمعه فارسان در جمع پاسداران و افسران نیروی انتظامی گفت: خداوند انسان را به گونه‌ای آفریده که با اختیار و اراده خود راه سعادت را انتخاب کند، ویژگی انسان به عنوان خلیفة‌الله این است که از طرفی می‌تواند راه کمال را در پیش بگیرد و از طرف دیگر راه انحطاط و سقوط را انتخاب کند.

امام جمعه فارسان ادامه داد: لازمه به کارگیری اراده برای رسیدن به کمال، شناختن راه صحیح است؛ چون انتخاب و اراده برای کسی‌ امکان دارد که راه صحیح را بشناسد.

وی ادامه داد:علاوه بر ابزار شناختی مثل حواس و عقل، خداوند از سر لطف بی‌پایان خود پیامبر و جانشینان وی را نیز برای هدایت بشر قرار داده تا بتواند راه صحیح را از مسیر انحراف باز بشناسد.

حجت الاسلام ملک پور گفت: هر چند برخی از مردم نسبت به امامان معصوم(علیهم السلام) بی‌وفا بودند و برخی از آنها با ائمه دشمنی و ستیز کردند، و بعضی دیگر هم از امام خود حمایت نکردند، اما اراده الهی بر این تعلق گرفته که معصوم دوازدهم ـ‌عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف‌ـ زمانی ظاهر شود که عالم ظرفیت استفاده از وی را داشته باشد.

امام جمعه فارسان افزود: حتی در زمان حضور معصوم که برخی از مردم به امام(علیه السلام) دسترسی نداشتند، ائمه(علیهم السلام) افرادی را به عنوان نائب و جانشین خود قرار می‌دادند و این همان امری است که در فرهنگ ما «ولایت فقیه» نام دارد.

وی ادامه داد: تاریخ نیز گواه است که از صدر اسلام تاکنون در شرایط عدم دسترسی به امام معصوم، به ویژه در زمان غبیت، فقها و علما نقش بسیار مؤثری داشتند و اگر آنها نبودند، چه بسا چیزی از اسلام باقی نمانده بود و اگر هم نامی از اسلام بود، محتوای آن کاملا تحریف شده بود.

حجت الاسلام ملک پور گفت: شما شنیدید  داستان گوساله سامری و نقش آن در گمراهی بنی‌اسرائیل  طبق روایات هر اتفاقی که برای بنی‌اسرائیل افتاده، برای امت اسلام هم رخ می‌دهد. پس باید بدانیم که همواره سامری‌هایی هستند که می‌توانند ما را بفریبند.

وی ادامه داد: تاریخ نشان داده بسیاری از مسلمانانی که اهل نماز، تلاوت قرآن‌ و انفاق بودند، و حتی در رکاب رسول خدا و امیرالمؤمنین ـ‌صلوات‌الله علیهما‌ـ شمشیر زده بودند، فرزند وی را به فجیع‌ترین وضع به قتل رساندند. ما باید از این وقایع درس عبرت بگیریم و بدانیم این تحولات برای هر کسی ممکن است اتفاق بیافتد و این دام‌ها سر راه همه ما وجود دارد و خطر سقوط در آنها تا لب گور ما را تهدید می‌کند.

امام جمعه فارسان گفت: به هر حال ما در محضر نایب امام زمان هستیم،بعد از چهل سال این بیانیه (گام دوم) را با این دقت در انتخاب واژه‌ها و پاراگراف‌ها نوشته‌اند. حالا ما باید از این بیانیه چه استفاده‌ای بکنیم؟

وی افزود: وقتی ایشان فرمودند: « گام دوم انقلاب » یعنی بعد از این چهل سال نه تنها دوران انقلاب تمام نشده [بلکه این چهل سال] تازه یک قدم آن بوده ،نگاه ما به انقلاب و فعالیت‌های  انقلابی و وظایف انقلابی این است که ما یک قدم جلو رفتیم،  باید قدم دوم را محکمتر و جدی‌تر برداریم، باید خودمان را آماده کنیم.

امام جمعه فارسان گفت: شکل‌گیری انقلاب ایران بر پایه اسلام ناب، مهم‌ترین عامل دشمنی استکبار جهانی علیه ایران است. لذا توصیه‌های مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر احیای سبک زندگی اسلامی، راهبردی هوشیارانه است.

وی  به مخاطره انداختن منافع ابرقدرت‌ها در خاورمیانه و زیر سؤال بردن بنیان نظام استکباری را، از دیگر عوامل دشمنی‌های آمریکا دانست و افزود:دشمنی با رژیم صهیونیستی، الگوی بیداری ملت‌ها بودن، استقلال‌طلبی جمهوری اسلامی، حرکت در مسیر پیشرفت کشور و اقتدار دفاعی ایران، همه و همه عواملی است که باعث می‌شود آمریکا نسبت به ایران احساس خطر کند، رو به افول بودن آمریکا را در دو میدان قدرت سخت و نرم، امری حقیقی است.

 

در آغاز این دیدار فرمانده سپاه ناحیه فارسان هدف از این دیدار را تجدید پیمان با انقلاب و ارمانهای انقلاب عنوان کرد و گفت: ما پاسداران و برادرانمان در نیروی انتظامی به عنوان خادمان و جان برکفان انقلاب همواره ثابت قدم و استوار پای نظام و رهبرمان ایستاده ایم و هرساله در آستانه هفته دفاع مقدس با حضور در دفتر امام جمعه قصد داریم به این واسطه با رهبر فرزانه انقلاب تجدید پیمان کنیم.

ارسال نظرات