نمایشگاه عکس دفاع مقدس در سیب و سوران افتتاح شد

به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس نمایشگاه عکس دفاع مقدس در ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیب و سوران با حضور مسئولان سپاه و شهرستانی افتتاح شد.
کد خبر: ۹۱۷۶۸۶۸
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

به گزارش سرویس راهیان نور  خبرگزاری بسیج از سیب و سوران، به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس نمایشگاه عکس دفاع مقدس در ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیب و سوران با حضور مسئولان سپاه و شهرستانی افتتاح شد.

سرهنگ پاسدار حسین فروغی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیب و سوران در این مراسم گفت: در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کر.
 
وی ادامه داد: صدام حسین رئیس جمهور وقت عراق، با ظاهر شدن در برابر دوربین‌های تلویزیون عراق وپاره کردن قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر، آغاز تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران را اعلام کرد.

وی افزود: جنگی نابرابر در شرایطی به ایران تحمیل شد که از جانب استکبار جهانی به ویژه آمریکا تحت فشار شدیدی قرار داشتیم و در داخل کشور نیز جناح‌های وابسته به غرب و شرق، با ایجاد هیاهوی تبلیغاتی و ایجاد درگیری‌های نظامی درصدد تضعیف نظام بودند و نیرو‌های نظامی نیز به خاطر تبعات قهری انقلاب، هنوز مراحل بازسازی و ساماندهی را به طور کامل پشت سر ننهاده بودند.

فروغی ادامه داد: آمریکا برای به سازش کشاندن جمهوری اسلامی و در نهایت تسلیم آن‌ها شدنمان، حمایت پنهان و آشکار خود را در کلیه زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و ... از رژیم بعثی عراق به اجرا گذاشت.
 
وی اضافه کرد: از سوی دیگر نیز ابرقدرت دیگر جهان یعنی شوروی که متحد عراق محسوب می‌شد نیز خصومتش را با نظام اسلامی که شعار نه شرقی و نه غربی را سرلوحه کار خود قرار داده بود و در جریان اشغال افغانستان توسط شوروی، این تجاوز را محکوم کرده بود، بیش از پیش کرد.
 
 حسنی، فرماندار شهرستان سیب و سوران نیز در این مراسم گفت: از جلوه‌های معنویت در دفاع مقدس، حالت تضرع، استغاثه و راز و نیاز عارفانه رزمندگان اسلام بوده است، دفاع مقدس، فرصت نمایش خالصانه‌ترین و زیباترین مناجات‌ها و دعا‌ها را پدید آورده بود به طوری که در کنار نماز و قرآن، دعا وسیله دیگری بود که یاد خدا را در دل رزمندگان زنده نگاه می‌داشت، به آنان قدرت روحی می‌بخشید و تحمل سختی‌های نبرد را برای آنان آسان‌تر می‌ساخت.

وی افزود:شجاعت فرماندهان، در دوران هشت سال دفاع مقدس، مثال زدنی بود، یکی از رزمندگان، از شجاعت سردار شهید مهدی باکری در عملیات فتح المبین چنین سخن می‌گوید: «شب عملیات، هفت ساعت راه باید می‌رفتیم تا به منطقه می‌رسیدیم و دشمن را غافل گیر می‌کردیم. حدود شش ساعت راه رفته بودیم که یک دفعه متوجه شدیم راه را گم کرده ایم،  با چند نفر به جلو رفتیم تا راه را پیدا کنیم. من متوجه شدم یک نفر از جلو می‌آید. با خود گفتم حتما دشمن است. صدا کردم کیستی؟ گفت: من باکری هستم، فورا به عقب برگرد و نیرو‌ها را بیاور. شاید کسی باور نمی‌کرد او جلوتر از ما رفته، دشمن را دور زده و آمده بود ما را هم ببرد. بعد به ما گفت: نترسید، همه نیرو‌های دشمن خواب هستند».
 
شایان ذکر است این نمایشگاه در طول هفته دفاع مقدس آماده بازدید علاقمندان خواهد بود. 
 
 
ارسال نظرات