فرمانده سپاه تهران در مراسم تشییع شهید گمنام:

شکل گیری فرهنگ مقاومت، ریشه در اندیشه امام خمینی(ره) و دوران دفاع مقدس دارد

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید گمنام در شرکت توزیع برق استان تهران گفت: حضور شهدا در جلسات ما نوید بخش این است که شهدا نمایندگان خود را به جمع ما می فرستند و این یک توفیق بزرگ است.
کد خبر: ۹۱۷۶۸۱۳
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

به گزارش سپاه تهران خبرگزاری بسیج ، سردار حسن حسن زاده در مراسم گرامیداشت نخستین روز از هفته دفاع مقدس که با حضور شهید گمنام در شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در میدان شهدای تهران برگزار شد، با مروری بر تاریخچه آغاز جنگ تحمیلی، اظهار داشت: 31 شهریور سال 59 در حالی رژیم بعث عراق به کشور ما حمله کرد که یک سال و اندی از پیروزی انقلاب اسلامی نمی گذشت و ارکان نظام شکل نگرفته بود. این جنگ، جنگ یک کشور بر یک کشور دیگر نبود بلکه براساس اسناد و مدارک موجود، بالغ بر 70 کشور به طور مستقیم و غیر مستقیم عراق را در این جنگ نابرابر حمایت و پشتیبانی می کردند.

وی با اشاره به اینکه این جنگ، دومین جنگ طولانی ایران بود، خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس 280 هزار شهید، 35 هزار جانباز، 25 هزار مفقودالاثر داشت که از این تعداد 20 هزار نفر تعیین تکلیف شده و بالغ بر پنج هزار نفر شناسایی نشده اند.

حسن زاده افزود: هشت سال مقاومت وپایداری ملت باعث شد که پیروزی و سربلندی نصیب کشورما شود . وی ادامه داد: دستاوردهای دفاع مقدس را بسیار زیاد دانست و گفت: ملت ایران با پایداری و مقاومت اجازه نداد حتی یک وجب از خاک کشور به دست بیگانه بیفتد و امروز شاهد رشد و پویایی در بسیاری از صنایع و خودکفایی در عرصه های مختلف هستیم.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران دستاوردهای دفاع مقدس را در دو بخش دستاوردهای   حداقلی و دستاوردهای حداکثری تبیین کرد و گفت: دستاورد حداقلی شامل پیروزی ما در جنگ نابرابر مقابل غرب و کشورهای اروپایی بود؛ اما دستاوردهای حداکثری ما بعد از گذشت بیش از 30 سال از پایان جنگ هنوز ادامه دارد و ما شاهد شکل گیری فرهنگ پایداری و مقاومت در بسیاری از کشورها در اقصی نقاط جهان هستیم که این فرهنگ از اندیشه و نظام فکری ناب امام خمینی(ره) نشات گرفته است.

حسن زاده با بیان سخنان حضرت امام در پایان جنگ که فرمودند:« ما انقلاب خود را در جنگ به جهان صادر کردیم » خیلی از افراد متوجه عمق اندیشه آن حضرت نشدند. در سالگرد شهدا مکه نیز امام فرمودند: باید هسته های مقاومت در جهان اسلام تشکیل شود و امروز ما شاهد بسیج جهان اسلام بر علیه استکبار و ظلم هستیم.

این یادگار دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه در زمان جنگ آمریکا اجازه نمی داد که هیچ کشوری حتی سیم خاردار به ایران بفروشد، امروز مشکل آنان فروش ابتدایی ترین تجهیزات جنگی به ایران نیست، بلکه آنان نگران صادرات تجهیزات پیشرفته و فوق مدرن ایران به سایر کشورها است که به دست جوانان غیور ایرانی طراحی و ساخته شده است. اینها به برکت هشت سال دفاع مقدس و خون شهدا فرهنگ مقاومت، ایستادگی و شهادت به دست آمده و در جهان نیز نهادینه شده است.

سردار حسن زاده با اشاره به تهدیدات و گزینه های روی میز از سوی آمریکا، خاطرنشان کرد: بعد از سقوط پهپاد فوق مدرن آمریکا به دست نیروهای توانمند ایران، آمریکایی ها قادر نبودند و تهدیدات نظامی خود را عملی کنند و سکوت اختیار کردند. نه اینکه نمی خواهند حمله کنند، بلکه نمی توانند با این قدرت الهی مقابله کنند.

وی ادامه داد: حمله یمن به تاسیسات نفتی عربستان ثابت کرد که تجهیزات مدرن عربستان که ترامپ پس از فروش آنها به سعودی ها از عنوان دوشیدن گاو یاد کرده بود، در مقابل مقاومت و اراده مردم یمن ناکارآمدی خود را بیش از پیش نشان داده است.

وی تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا است که توانست توازن قوا را در منطقه و جهان برهم بزند و امروز جبهه مقاومت در اوج قرار دارد چون فرهنگ عاشورایی را الگوی خود قرار داده است.  

 

ارسال نظرات