حجت الاسلام اوتارخانی، رئیس اداره اوقاف ناحیه سه استان تهران:
خبرگزاری بسیج: رئیس اداره اوقاف ناحیه سه استان تهران گفت: 260 میلیون تومان نوشت افزار وقفی به همت اداره اوقاف این ناحیه و در همکاری با مراکز افق در امام‌زادگان شاخص توزیع شد.
کد خبر: ۹۱۷۶۷۹۷
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سعید اوتارخانی در نشست خبری تبیین برنامه‌های اداره اوقاف ناحیه سه تهران، بیان کرد: افرادی که وقف می کنند قطعا حیات ابدی دارند چون آنان در راستای خیرخواهی نسبت به مردم گام برداشتند و در پی گره گشایی از مشکلات بودند.

اوتارخانی افزود : تنوع موقوفات به نیات واقفان و انسان‌های خیرخواه بستگی دارد، یکی از بیشترین نیات واقفان برای روضه‌خوانی و عزداری حضرت سیدالشهداء(ع) است که امسال بر همین اساس طرح «شمیم حسینی» برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف ناحیه سه استان تهران ادامه داد: بیشترین درآمدهای موقوفات متعلق به عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) است به همین منظور امسال سازمان اوقاف در همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری طی طرحی به نام «شمیم حسینی» به هیات‌های عزاداری کمک‌های خوبی داشته است.

وی با اشاره اینکه از دیگر نیت‌های واقفان توجه به رشد و بالندگی علم و دانش در کشور است، بیان کرد: بر همین اساس سازمان اوقاف ناحیه سه تهران درآمدهای حاصل از این موقوفات را در قالب بسته‌های نوشت‌افزار برای هزار نفر از دانش‌آموزان تهیه و بین نیازمندان و محرومان توزیع کرده است.

اوتارخانی اضافه کرد : اقلام نوشت‌افزار تهیه شده به دو شیوه به دست نیازمندان رسیده است؛ اداره اوقاف ناحیه سه استان تهران طی همکاری با امامزادگان شاخص به ویژه امامزاده روح‌الله مراکزی مردمی به نام «افق» را در بقاع متبرکه راه‌اندازی کرد که از طریق هیات امنای مومن و مطمئن مردمی نیازمندان شناسایی شده و اقلام به دست آنها برسد.

رئیس اداره اوقاف ناحیه سه استان تهران ادامه داد : در شیوه دیگر اقلام نوشت‌افزار از طریق گروه‌های جهادی در مناطق محروم اطراف تهران و شهرستان‌ها توزیع شده است و ارزش تقریبی اقلامی نوشت افزاری که بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد حدود ۲۶۰ میلیون تومان بوده است که برای هر دانش آموز ۲۶۰ هزار تومان  هزینه شد.

وی درباره برنامه‌های آتی اداره اوقاف ناحیه سه استان تهران، ابراز کرد: نمایشگاه نوشت‌افزار در همکاری با کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی با ۲۰ تا ۳۰ درصد تخفیف سال آینده برپا خواهد شد که نوشت افزار وقفی نیز از این نمایشگاه تهیه خواهد شد.

اوتارخانی تصریح کرد : موقوفاتی که به دست سازمان اوقاف اداره می‌شود جزو اموال دولتی محسوب نمی‌شود بلکه اموال مردمی است که سازمان اوقاف صرفا بر آنها نظارت دارد. پس از این قرار است برای موقوفاتی نظیر امامزادگان هیات امنا قرار داده شود که رسیدگی‌های لازم به موقوفات از این طریق انجام گیرد.

رئیس اداره اوقاف ناحیه سه استان تهران افزود: طی شش ماه آینده اداره حدود شش هزار رقبه مردمی شده و به هیات امنای امین، مومن و متدین واگذار خواهد شد و در این بین سازمان اوقاف صرفا نقش نظارتی این رقبات را بر عهده خواهد داشت.

۱۲ هزار رقبه تحت نظارت متولیان اداره می‌شود و ۵۸۰۰ رقبه که متولی ندارد تحت نظارت سازمان اوقاف اداره می‌شود.

 

 

ارسال نظرات