خبرهای داغ:
عضو خبرگان رهبری:

هنر و رسانه در خدمت گنجینه دفاع مقدس قرار گیرد

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: ما باید بتوانیم گنجینه دفاع مقدس را با ابزار هنر و رسانه برای نسل امروز و همچنین نسل های آینده به خوبی تبیین و تشریح کنیم.
کد خبر: ۹۱۷۶۶۴۴
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین سید رحیم توکل در گفتگویی ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: همان طور که امام راحل عظیم الشان فرمودند، ما در این جنگ، ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب عالم را شکستیم و در عین حال توانستیم انقلاب خود را به دنیا صادر کنیم.

وی افزود: بر اساس اسناد، در طول هشت سال جنگ تحمیلی، بیش از چهل کشور دنیا و نیز آمریکا و شوروی به عنوان ابرقدرت‌های بلوک غرب و شرق، از صدام و رژیم بعث عراق حمایت همه جانبه کردند و بیشترین امکانات و تجهیزات جنگی را در اختیارش گذاشتند، اما با این حال ما با توکل بر خدا و تکیه بر قدرت این ملت خداباور توانستیم در برابر این همه دشمنی و عداوت بایستیم و نگذاریم حتی یک وجب از خاک این مملکت در اشغال دشمن متجاوز باقی بماند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به ایمان و معنویت بالای رزمندگان دفاع مقدس و ایثارگری کم نظیر و بی نظیر آن‌ها در طول این هشت سال گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، دوران دفاع مقدس برای ما یک ظرفیت و گنجینه عظیمی است که باید با ابزار هنر و رسانه و ادبیات، ارزش‌ها و دستاورد‌های آن را برای نسل حاضر و نسل‌های بعدی به خوبی تبیین و تشریح کنیم.

وی با اشاره به تداوم عداوت‌های دشمنان در دهه پنجم عمر انقلاب اسلامی بیان داشت: همان گونه که در دوران دفاع مقدس با توکل بر خدا و تبعیت از، ولی فقیه و انسجام و وحدت در داخل بر دشمن بعثی غلبه کردیم، امروز هم بر دشمنان در عرصه نبرد سیاسی و اقتصادی غلبه خواهیم کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار