خبرهای داغ:
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی:
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: هشت سال دفاع مقدس به معنای واقعی کلمه یک ثروت بی‌پایان به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۱۷۶۵۷۸
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴

حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌‌زاده‌سرایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: نزد بسیاری از اقوام و ملیت‌ها، معیارهای حقوقی و انسانی ارزش‌ها را می‌آفرینند، اما برای ملل مسلمان افزون بر آنها، معیارهای دینی و فرهنگ اسلامی نیز، ارزش آفرین هستند که دفاع مقدس برای ملت ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: ارزش‌های اقتصادی یا سیاسی صرف، نزد بسیاری از کشورهای جنگ‌جو، متجاوز و جاه‌طلب رایج است و تاریخ شواهد فراوانی برای انواع و اقسام آنها ارائه می‌کند، این در حالی است که در جوامع اسلامی، این ارزش‌ها با محک و معیارهای والاتری سنجیده شده و در صورت تأیید، حمایت می‌شوند.

این مسوول خاطرنشان کرد: عاملان و آفرینندگان دفاع مقدس، افرادی مؤمن و معتقد به ارزش‌ها بودند؛ قهرمانان، ایثارگران و مجاهدان جنگ تحمیلی از روی عقیده و ایمان علیه دشمن مبارزه کرده و از سر اخلاق و اختیار با نهایت توان اقدام کردند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر، هیچ‌گاه نمی‌توان در شرایط زور و اجبار به آفرینش ارزش دل بست، بنابراین جایگاه و اهمیت دفاع مقدس از آنجا ناشی می‌شود که رزمندگان اسلام داوطلبانه به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند.

وی ادامه داد: یکی از دلایل پیروزی نیروهای خودی علیه دشمن، داشتن روحیۀ بالا و انگیزۀ قوی مبارزه علیه آنها بود، همچنین با اتکاء بر اولیای الهی و توکل بر خداوند متعال به جنگ خصم رفتند.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس تا اندازه زیادی به رشد و تقویت ارزش‌ها در جامعه کمک کرد، اظهار داشت: انس با اهل بیت (ع)، توسل به ذات اقدس الهی، توجه به امدادهای غیبی باعث شد که حماسه‌های بی‌نظیری خلق شده و درنهایت این موضوع بر روحیه و ایمان نسل جدید تاثیر گذاشت.

انتهای پیام

ارسال نظرات