استاندار سمنان با اشاره بر اینکه امروز ایران توانایی مقابله با هر تجاوزگری در منطقه را دارند گفت: جمهوری اسلامی وزنه تعادل در محاسبات منطقه‌ای است
کد خبر: ۹۱۷۶۵۷۶
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان علیرضا اشناگر در رژه ی نیروهای مسلح استان سمنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدا اظهار کرد: در چنین روزی یعنی در ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی، جنگ تمام عیاری علیه نظام جمهوری اسلامی آغاز کرد. استاندار سمنان افزود: ارتش عراق با محاسبه وضعیت داخلی آن روزهای کشور و با درکی که از موقعیت بین المللی ما در آن زمان داشت فتح یک هفته ای تهران را در سر می پروراند؛ جنگ ما جنگ دو کشور نبود جنگ یک ملت با ماشین جنگی ابرقدرت ها و پول نفت بود؛به تعبیر امام خمینی(ره) در این جنگ تمام کفر در مقابل تمام ایمان قرار گرفته بود.
وی خاطرنشان کرد: امروز پس از گذشت سال ها از پایان عزت آفرین جنگ تحمیلی میتوانیم با غرور جشن پیروزی بگیریم؛ ما نه پایان جنگ بلکه آغاز مقاومت در مقابل تجاوز دشمنان را گرامی میداریم.
آشناگر ادامه داد: امروز جنگ با دشمن بعثی تمام شد و اثری از دیکتاتور عراق نیست بلکه راه و منش امام خمینی در کشور اسلامی عراق حاکم است؛ امروز عمق استراتژیک انقلاب اسلامی ما در سراسر منطقه نفوذ پیدا کرده و در قلب میلیون ها انسان حکم فرما است.
استاندار سمنان با بیان اینکه امروز ایران دارای قدرتمندترین نیروی مقاومت مقابل هر تهاجم در منطقه است، افزود: امروز، جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان وزنه تعادل در محاسبات منطقه‌ای تبدیل شده است.‌
آشناگر بیان کرد: امروز با تدابیر رهبر معظم انقلاب و دولت خدمتگزار و ایستادگی ملت ایران، هژمونی نظام سلطه را در منطقه دچار چالش جدی کرده‌ایم.
وی اضافه کرد: با مقاومت و ایستادگی ملت ایران توانستیم مهم‌ترین ابزار کارآمد دشمن، یعنی گسترش جنگ‌های فرقه‌ای و تکفیری را در منطقه خنثی کنیم.
استاندار سمنان گفت: جنگ ما با دشمنان انقلاب و نظام، تمام نشده و آمریکا دچار همان خطای محاسباتی شده است که در سال 1359 با تحریک یک دیکتاتور در منطقه مرتکب شده بود.
آشناگر ادامه داد: امروز آمریکا با پاره کردن یک قرارداد بین‌المللی همچون اقدام مستانه صدام در قرارداد 1975 الجزایر، یک تفاهم‌نامه بین‌المللی را زیر پا گذاشته و از برجام خارج شده است تا ملت ما را گرفتار فشار اقتصادی کند.
وی تصریح کرد: امروز آمریکا و هیأت حاکمه آن با لابی صهیونیست و پول ارتجاع منطقه یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی را بر ما تحمیل کرده‌اند و سعی می‌کنند که با یک عملیات پرحجم روانی و فریب حداکثری، به‌اصطلاح خود فشار حداکثری را بر این ملت وارد و ما را به تسلیم وادار کنند.
استاندار سمنان تأکید کرد: امروز آمریکا قصد دارد تا مؤلفه‌های قدرت ملت ایران یعنی اتحاد، انسجام و همبستگی را هدف قرار داده و بین مردم اختلاف ایجاد کند و می‌خواهد بین مردم با بهانه‌های مختلف قطب‌سازی‌های بی‌اعتبار را حاکم کند.
آشناگر افزود: آمریکا به خیال خود قصد دارد تا توان موشکی و نفوذ استراتژیکی ما را که در قلب‌های مردم منطقه گسترش یافته است، خنثی کند.
وی اظهار کرد: بی‌شک با هدایت رهبر معظم انقلاب و همت مردم و رشادت نیروهای مسلح همچون گذشته بر تمام توطئه‌ها و اقدامات خصمانه دشمنان فائق خواهیم آمد.
استاندار سمنان ادامه داد: آمریکا بداند، امروز اگر او یا نوکرانش به‌صورت مستقیم یا نیابتی توطئه‌ای در سر داشته باشند، با سیلی‌های محکم فرزندان خمینی (ره) مواجه خواهند شد.
آشناگر بیان کرد: بی‌شک امروز ما قدرتمندتر از سال 1359 هستیم؛ آن روز فرزندان امام (ره) با دست‌ خالی مقابل همه قدرت‌های بزرگ ایستادند و پیروز شدند و امروز نیز با همت جوانان و نیروهای مسلح یکی از قدرتمندترین نیروها را در منطقه داریم.
وی با بیان اینکه امروز اتحاد، انسجام و همبستگی ملی ما در حد اعلا است، افزود: مردم می‌دانند که دشمن قابل‌اعتماد نیست و باید متکی به خود و سرمایه‌های کشور باشند تا اقتصاد کشور شکوفا شود.
استاندار سمنان با بیان اینکه مقاومت و دیپلماسی فعال تنها راه مقابله با آمریکاست، عنوان کرد: مردم مقابل آمریکا و توطئه‌هایش ایستاده‌اند و در این 16 ماه پس از خروج آمریکا از برجام جانانه مقاومت کرده‌اند و دولت و ملت در حال ساماندهی ساختارهای اقتصادی هستند و گام‌های محکم برای شکوفایی اقتصاد برداشته‌اند.
آشناگر با بیان اینکه امروز منطق صلح‌آمیز ما در تمام دنیا حاکم است و در جهان تنها نیستیم، اضافه کرد: امروز آمریکا حتی در بین متحدان اروپایی خود نیز تنهاست.
استاندار سمنان گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب تنها راه برگشت آمریکا، برگشت به برجام و برداشتن تحریم‌ها و توبه از راهی است که مقابل ملت ایران در پیش گرفته است.‌
ارسال نظرات
پر بیننده ها