گروه هنری آینه که در سال‌های گذشته اجرای شهرستانی، استانی و بین‌المللی گفت‌وگوی آب را در کارنامه خود دارد، از هشتم مهرماه با تئاتر علمداران به روی صحنه می‌رود.
کد خبر: ۹۱۷۶۵۱۱
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، بزرگ‌ترین تئاتر میدانی و چندرسانه‌ای با موضوع قیام عاشورا تحت عنوان «علمداران»، توسط گروه هنری آینه در ابرکوه به مدت پنج شب از هشتم مهرماه به روی صحنه می‌رود.
در سال‌های اخیر گروه هنری آینه با حضور بازیگران و کادر فنی بومی تئاتر «گفت‌وگوی» آب با محوریت معرفی شخصیت والای حضرت عباس (ع) را به روی صحنه بردند که با استقبال بی‌نظیر مردم شهرستان ابرکوه و استان یزد مواجه شد و چندین اجرا نیز در کشور عراق (شهر کربلا) داشت.
تئاتر علمداران نیز ادامه داستان گفت‌وگوی آب است که به ماجرای اسارت اهل‌بیت امام حسین (ع) و حضور آنان در کاخ یزید است که طی آن یزید که تصور می‌کند فاتح میدان کربلا بوده است، رفته‌رفته به شکست خود اعتراف می‌کند. در ادامه شمر غنائم جنگ کربلا را به یزید تحویل می‌دهد که در بین آن‌ها عَلَم حضرت عباس (ع) نیز مشاهده می‌شود.
در ادامه یزید از دیدن علمی که تنها یک قسمت از آن از ضربه‌های شمشیر مصون مانده است از وفاداری حضرت عباس (ع) نسبت به برادرش متحیر شده و بعد از شمر می‌خواهد تا از شخصیت علمدار کربلا و نحوه شهادت او برایش بگوید.
حجت‌الاسلام محمد سعید فلاح زاده مسئول گروه هنری آینه و مدیر تولید تئاتر علمداران اظهار کرد: در تئاتر علمداران که از نظر فنی و کیفیت به‌مراتب سنگین‌تر از گفت‌وگوی آب است، فراخوان انتخاب بازیگر و عوامل فنی داده شد که طی آن 170 نفر متقاضی در تست‌های مختلف شرکت کرده و در نهایت 24 بازیگر اصلی و 10 گروه سیاهی لشگر انتخاب شدند.
محمد سعید فلاح زاده خاطرنشان کرد: نوشتن نمایشنامه نیز مدت 8 ماه به طول انجامید و در حال حاضر مدت 6 ماه است که گروه مشغول تمرین‌های انفرادی و گروهی هستند.
گفتنی است تئاتر علمداران در محل بیت النور (جمعه‌بازار سابق ابرکوه) در هر سانس بیش از 800 مخاطب را پذیرا می‌باشد و با ابزار هنر مفاهیم اسلامی، دینی، ایثار، شهادت و ولایت‌پذیری را تبیین می‌کند.
بازیگران اصلی تئاتر مذکور نیز به شرح ذیل هستند:
مصطفی مهدی پور در نقش یزید، ابوالفضل صادقیان در نقش شمر، سید حمید پورسید در نقش حضرت عباس (ع) و ابوالفضل حسینیان در نقش مباشر یزید.

انتهای پیام/د 
ارسال نظرات