فرمانده سپاه ناحیه میبد گفت: شروع آذین بندی مدارس از چند روزقبل و نیزاعزام روایان و سخنران‌ها و مداحان همراه با پرچم امام حسین (ع) در طول هفته دفاع مقدس به حدود ۱۰۰ مدرسه و غبارروبی گلزار شهدا با حضور دانش آموزان از جمله برنامه‌های این هفته در سطح مدارس و آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۹۱۷۶۵۰۳
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، مصطفی بهشتی عصر روز شنبه درنشست خبری با خبرنگاران افزود: با برنامه ریزی انجام شده طی برگزاری حدود ۱۰ جلسه با ادارات و اقشارمختلف سپاه اجرای حدود ۲۰۰ برنامه درهفته دفاع مقدس در شهرستان میبد پیش بینی شده‌است.
وی ادامه داد: انجام پیاده روی خانوادگی با حال و هوای اربعین درجمعه هفته آینده با همکاری همه ادارات از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس درمیبد است که انتظار است همه ادارات برای برگزاری این برنامه و برنامه‌های دیگر که بیشتر در محلات و در سطح شهر خواهد بود پای کار بیایند.
فرمانده سپاه ناحیه میبد همچنین به اجرای رژه خودرویی و موتوری در روز یکشنبه، ساماندهی بسیجیان به همراه راوی در مدارس برای اجرای برنامه زنگ مقاومت در مدارس با همکاری بسیج دانش‌آموزی در روز دوشنبه، حضور در مرقد امام جمعه فقید شهرستان و دیدار با امام جمعه موقت شهرستان، غبارروبی شهدا، حضور حلقه‌های صالحین و برگزاری میز خدمت در زمان برگزاری نماز جمعه در مصلی آیت الله اعرافی، شب شعر دفاع مقدس، هفت شب هفت مسجد و... در طول هفته دفاع مقدس با همکاری پایگاه‌های بسیج اشاره کرد.
وی در ادامه اظهار داشت: با همکاری اقشار و بسیج اصناف طرح یک کاسب یک دانش آموز با آماده سازی کیف برای دانش آموزان نیازمند در حال اجرا است که در این ارتباط حوزه مقاومت بسیج خدیجه الکبری حدود ۵۰ تا ۶۰ آماده کرده‌اند، همچنین هر یک از اقشار ۱۰ برنامه شاخص نظیرهمایش دوچرخه سواری، مسابقه کتاب شهید ابراهیم هادی، رونمایی از کتاب شهدای ورزشکار شهرستان و... را برای اجرا پیش بینی کرده‌اند.
معاونت فرهنگی سپاه میبد نیزدراین نشست با اشاره به نامگذاری روز‌های هفته دفاع مقدس از روز یکشنبه ۳۱ شهریور تا روز یکشنبه هفت مهرماه گفت: یکشنبه روز رژه و تجلی صلابت و توانمندی نیرو‌های مسلح و به نمایش گذاشتن قدرت صنعتی و دفاعی کشور، دوشنبه روز بازگشایی مدارس با شعار دانش‌پژوهی، معرفت، جوانان و سربازان، سه شنبه روز رونق تولید و حمایت مردمی و خودباوری، چهارشنبه روزبصیرت دشمن‌شناسی، ولایتمداری و دفاع همه جانبه، پنجشنبه، شهیدان، جانبازان، آزادگان و فخرآفرینان، جمعه روز معنویت، وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی، شنبه روز رزمندگان، حماسه‌آفرینان و جهادگران و یکشنیه روز فرماندهان، پیشکسوتان و مسئولان نامگداری شده است.
مرتضی بهشتی همچنین آماری از پشتیبانی کشور‌های مختلف در جنگ هشت ساله از کشوررژیم بعثی عراق ارائه داد که نشان می‌دهد چرا جنگ هشت ساله ایران با عراق «جنگ تحمیلی» نامیده شده است.
وی در ادامه تصریح کرد:علی رغم اینکه سپاه وظیفه گرامیداشت هفته دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد شهیدان را دارد، اما این هفته تنها متعلق به سپاه نیست و باید با همکاری ادارات و ارگان‌های مختلف گرامیداشت این هفته دنبال شود و رسانه‌ها نیز در این ارتباط با پوشش برنامه‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها می‌توانند موج آفرین باشند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات