خبرهای داغ:
رابط دفترنمایندگی ولی فقیه در حوزه مقاومت بسیج ثارالله آبیک:

امام حسین(ع) خون خود را در راه خدا فدا کرد تا بندگان خدا را از جهل و گمراهی نجات دهد

رابط دفترنمایندگی ولی فقیه در حوزه مقاومت بسیج ثارالله آبیک گفت: امام حسین(ع) خون خود را در راه خدا فدا کرد تا بندگان خدا را از جهل و گمراهی نجات دهد
کد خبر: ۹۱۷۶۴۷۲
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام محمد قجری رابط دفتر نمایندگی ولی فقیه حوزه مقاومت بسیج ثارالله آبیک بیان کرد: باتوجه به اینکه اربعین حسینی یادآور خاطره عاشورا و پیام های عاشورایی است اعمالی در آن وجود دارد که ائمه معصومین شیعیان را به انجام آن تشویق می کنند.

وی با بیان اینکه زیارت قبر امام حسین(ع) یکی از اعمال اربعین است افزود: در روز اربعین کاروان امام حسین(ع) که به سمت مدینه در حرکت بودند خودشان را به کربلا رساندند و اهل بیت امام حسین(ع) قبل از حرکت به سمت مدینه بار دیگر قبر شهدای کربلا را زیارت کردند و هرساله عاشقان امام حسین(ع) شب و روز اربعین را به عزاداری می پردازند.

حجت الاسلام قجری با اشاره به یکی دیگر از اعمال که در شب و روز اربعین وارد شده است اظهارداشت: خواندن زیارت اربعین یکی از اعمال است که از امام صادق(ع) نقل شده است و دارای مضامین بلندی است و امام حسن عسگری(ع) آن را یکی از نشانه های انسان مومن می داند.

وی تصریح کرد: در فرازی از زیارت اربعین به یکی از مهمترین فلسفه قیام سیدالشهدا اشاره شده است که در این زیارت این طور آمده که امام حسین(ع) خون خود را در راه خدا فدا کرد تا بندگان خدا را از جهل، نادانی، گمراهی و سردرگمی نجات دهد.

رابط نمایندگی ولی فقیه حوزه ثارالله آبیک با اشاره به اینکه برقراری عدالت، امر به معروف و نهی از منکر و ترویج خوبی ها از اهداف انبیاست خاطرنشان کرد: در زیارت اربعین آمده است که امام حسین(ع) وارث همه انبیاست که خداوند در سوره اعراف آیه 157 شرح وظایف انبیا را مطرح کرده است.

وی اصلاح جامعه، امر به معروف ونهی از منکر، مبارزه با ظلم و فساد و زشتی ها در جامعه را یکی از مهمترین هدف قیام امام حسین(ع) دانست وگفت: عزاداران سید الشهدا تا 40 روز پس از شهادت آن حضرت هم با برپایی مراسم های عزاداری یاد وخاطره، فداکاری، شجاعت و زیر بار ظلم نرفتن را دوباره مرور می کنند.

6001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها