خبرهای داغ:
سی و یکم شهریور ماه یادآور حماسه سروقامتانی است که قصیده بلند ایستادگی و مقاومت را در برابر استکبار جهانی و قدرت‌های سلطه گر، سر دادند و با بذل جان خویش، ملت بزرگ ایران را سربلند کردند و اقتدار جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ والای انقلاب را به رخ جهانیان کشیدند.
کد خبر: ۹۱۷۶۳۲۰
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴

به گزارش سرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج از فارس، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج رسانه فارس، این سازمان به‌مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس بیانیه‌ای صادر كرد.

در این بیانیه آمده است:

سی و یکم شهریور ماه یادآور حماسه سروقامتانی است که قصیده بلند ایستادگی و مقاومت را در برابر استکبار جهانی و قدرت‌های سلطه گر، سر دادند و با بذل جان خویش، ملت بزرگ ایران را سربلند کردند و اقتدار جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ والای انقلاب را به رخ جهانیان کشیدند.

دفاع مقدس، گنجینه ارزشمندی از پایمردی‌ها و جانفشانی‌های سلحشورانی است که عاشقانه دل به آرمان‌های والا و انقلابی پیر و مرادشان سپردند و با سلاح ایمان و بصیرت رویای شکست‌ناپذیری قدرت‌های بزرگ و ایادی منطقه‌ای آنان را برای همیشه باطل کردند. دفاع مقدس، تبلور وحدت، مقاومت و اراده ملت مومن و انقلابی ایران در حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور، آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی است.

هشت سال دفاع مقدس در مقابل ابرقدرت‌ها، به هیچ وجه مبتنی بر جنگ یک ارتش کلاسیک با ارتش‌های دیگر نبود؛ در غیر این صورت، در همان روزهای ابتدای جنگ، تکلیف یکسره می‌شد و ارتش تا بن دندان مسلح بعثی با همراهی و حمایت بلوک شرق و غرب به اهداف خود دست می‌یافت.

 در حقیقت ایمان و اعتماد واقعی حضرت امام(ره) به مردم بود که گره‌های اصلی دفاع مقدس را یکی پس از دیگری گشود و مردم بودند که دفاع از مرزهای اعتقادی و جغرافیایی را بر عهده گرفتند.

گذر از مراحل سخت و پرفراز و نشیب هشت ساله جنگ، مجالی فراهم آورد تا ملت بزرگ ایران تلخی مصیبت‌ها و شیرینی پیروزی‌ها را در همراهی و تبعیت از مقام مرجعیت دینی با روی باز بپذیرند و با ولایت‌پذیری مخلصانه خود این افتخار را بیافرینند که تکه ای از خاک کشور را به بیگانه تسلیم نکنند

تردیدی نیست امروز امنیت پایدار و کم نظیر ملی و بازدارندگی تهدیدها که همراه با اقتدار و اِشراف بر روند تحرک‌ها و طرح‌های جبهه دشمن و منطقه‌ای آن حاصل شده، از دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس می‌باشد.

تقارن هفته دفاع مقدس امسال با ایام سوگواری سید و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع‌) و یاران باوفایش تداعی بخش یاد و خاطره جانفشانی و ازخودگذشتگی‌های بزرگ مردان و زنانی است که به حق با تأسی از امام و مولای خویش جان گرانمایه خود را در طبق اخلاص نهاده و صحنه‌هایی عاشورایی را در عرصه‌های مختلف دفاعی خلق كردند.

نقش رسانه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان ابزار کارآمد مقابله با جنگ نرم مطرح می‌شود اما تجسم عینی این نقش زمانی بود که حسین فهمیده نوجوان ۱۳ ساله زیر تانک دشمن رفت و در پی آن مانور رسانه‌ها بر این اتفاق و جمله معروف امام خمینی(ره) که فرمودند: «رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله‌ای است که نارنجک به خود می‌بندد و زیر تانک می‌رود» ده‌ها هزار نوجوان و جوان را از کلاس‌های درس و مدرسه بیرون کشید وبه جبهه‌های جنگ فرستاد.

در پایان بسیج رسانه استان فارس با تأكید بر رسالت خطیر خود در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا در مسیر تحقق آرمان‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و شهدای هشت سال دفاع مقدس یاد و خاطره روزهای ایثار و شهادت را زنده نگه دارد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه رسانه و خبر که در طول هشت سال دفاع مقدس با ایثار و شجاعت وصف‌ناپذیری قلم‌ها و لنزهای دوربین خود را در مسیر ثبت لحظه‌ها معطوف کرده و به اطلاع مخاطبان خود رساندند، با تمام توان در مسیر آگاه‌سازی و بصیرت افزایی افکار عمومی از هیچ تلاشی مضایقه نكند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها