استاد حوزه و دانشگاه گفت: آرمان شهدا بزرگترین راه مقابله با تفکر لیبرال دموکراسی است و باید از شهدایی نام برد که در تمام سختی ها و مشکلات ایستادگی کردند و در جهاد کبیر و نه گفتن به وسوسه های استکبار موفق شدند.
کد خبر: ۹۱۷۶۳۰۵
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از کمیجان؛دکتر مهدی حسنی استاد دانشگاه و حوزه در یادواره شهدای روستای چهرقان که با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع این روستا برگزار شد گفت: امروز در اندیشه لیبرال دموکراسی که جهان انسانیت و معرفت را به اسارت گرفته ارمان وتفکر شهدا بزرگترین راه مقابله با تفکرات ضد دینی استکبار و رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: جوانان از پیروزی انقلاب تا کنون نقش آفرینی کرده اند در نتیجه باید در پایان قرن ۲۰ که از آن به عنوان پایان اسلام خواهی نام برده می شد از شهدایی نام برد که در تمام سختی ها و مشکلات ایستادگی کردند و در جهاد کبیر و نه گفتن به وسوسه های استکبار موفق شدند.

استاد حوزه و دانشگاه نقش خواص را در این قرن عمار گونه توصیف کرد و افزود؛ خواص که موافق دنیا هستند ،توان تجزیه مسائل را دارند اما آن جای که پای تکلیف سخت به میان است نمی توانند ازمتاع دنیا خود را جدا ساخته وبه به طرفداری حق روی آورند ،به این جهت حق را به مسلخ آورده، خواهند کشت ،همانطور که حسین علیه السلام را به مسلخ کربلا کشانده وبه شهادت رساندند.

وی موضع گیری خواص را بر مبنای بصیرت دانست و افزود؛ خواص بر اساس تفکر وتحلیل وتجزیه مسائل وتشخیص ،تصمیم گیری می کنند و سپس عمل و با قرار دادن محوریت حق، خود واطرافیان را تنظیم می کنند که مبادا از مرز حق پا را فراتر قرار دهند اینان تا بهره گیری از بینش وبصیرت کامل را نیابند خود را وارد عرصه میدان جهاد قرار نمی دهند.

دکتر حسنی گفت: جنگ تمدن ها به عنوان سناریو دشمن ناکام ماند اما در ادامه مسلمانان را علیه هم دیگر به جنگ وا داشتند، اگر چه ۸۲ کشور عربی نتوانست جبهه مقاومت را مغلوب کند، دشمن امروز با شیعه انگلیسی به دنبال از درون تهی کردن اسلام است که در این سناریو هم شکست خورد. جنگ یمن برای جبران عقده های دشمن بود اما اعراب و اسرائیل امروز به دنبال راهی برای فرار از این کشور هستند.

استاد حسنی در بیان تقابل تفکرات انحرافی با مقوله شهید و شهادت اینگونه بیان کرد که: حال چه شده است که برخی با نام شهید در تابلوهای شهری هم مشکل پیدا کرده اند؟ آن‌ها در مقابل تفکر پوسیده‌ی لیبرالی خود مقاومت می‌کنند و بدانند که در مقابل ملت با عظمت ایران اسلامی همگی مسئولند.

دکتر حسنی با ذکر روایتی از امام صادق (ع) به سخنان خود پایان دادند: اگر خون شهدا نبود انقلاب ما صادر نمی شد و موجب هراس دشمن و ابهتی این‌چنین پدید نمی‌آمد. یک تقاضا از همه‌ی شما دارم؛ اینکه، این روایت از امام صادق را گوش کنید و سینه‌به‌سینه نقل کنید: محمد بن ابی عماره کوفی: قال الصادق علیه السلام، من دمعت عینه فینا دمعه لدم سفک لنا او حق لنا نقصناه او عرض انتهک لنا او لأحد من شیعتنا بوأه الله تعالى بها فى الجنه حقبا؛ (امالی شیخ طوسی، ص۱۷۵)

هر کس که چشمش درراه ما گریان شود، به خاطر خونى که از ما ریخته شده است، یاحقی که از ما گرفته‌اند، یا آبرویى که از ما یا یکى از شیعیان ما برده و هتک حرمت کرده‌اند، خداى متعال به همین سبب، او را در بهشت جاودان، براى ابد جاى می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات