صدا و سیمای مرکز زنجان تولید و پخش برنامه های متعدد رشادت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام را در طول هشت سال دفاع مقدس یادآور می شود.
کد خبر: ۹۱۷۶۲۷۶
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ محسن لطیفی؛ مدیرکل صداوسیمای استان زنجان از برنامه ریزی رسانه استانی برای هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت:: همزمان با هفته دفاع مقدس، صداوسیمای مرکز زنجان با تولید و پخش برنامه‌های مختلفی یاد و خاطره رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع از تمامیت ارضی کشور، را گرامی خواهد داشت.

وی رویکرد رسانه استانی را تبیین توانمندی‌های دفاعی کشور که از تجربیات ۸ سال دفاع مقدس نشات گرفته است اعلام کرده و با اشاره به برنامه‌های سیما در این ایام، افزود: برای نخستین بار مراسم سان و رژه نیرو‌های مسلح استان در ۳۱ شهریور بصورت زنده و به مدت ۹۰ دقیقه از شبکه اشراق پخش خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیما تصریح کرد:برنامه حدیث ایثار دیگر ویژه برنامه سیما است که در ساختار ترکیبی و نمایشی هرشب بمدت ۵۵ دقیقه هر روز ساعت ۲۲ بصورت زنده و مستقیم از شبکه اشراق پخش می‌شود.

لطیفی ادامه داد:بازنمایی عملیات غرور آفرین کربلای ۵ بمدت ۵۵ دقیقه، مستند گزارشی راهیان نور و برنامه گزارشی امتداد با موضوع خاطرات سرداران و فرماندهان دفاع مقدس در سطح استان از دیگر برنامه‌های شبکه استانی اشراق در این ایام است.
رئیس رسانه استانی در خصوص برنامه حدیث ایثار گفت: مصاحبه با فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس برای بیان خاطرات، حضور خانواده‌های معظم شهدا در برنامه، آیتم یاد یاران (هر شب مصاحبه با خانواده یک شهید و همرزمان وی)، گزارش از جانبازان، گزارش مردمی از آیتم‌های این ویژه برنامه می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به سایر برنامه‌های سیما اظهار داشت: برنامه صبحگاهی سلام زنجان نیز در طول این هفته به صورت ویژه به موضوع دفاع مقدس پرداخته و فرماندهان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس مهمان این برنامه خواهند بود. همچنین پخش روزانه برنامه پلاک جهت آشنایی نسل جوان با راه و سیره شهدا و پوشش همایش طلایه داران در سه برنامه از دیگر ویژه برنامه‌های شبکه اشراق در این ایام خواهد بود.

مدیرکل مرکز در خصوص برنامه‌های پخش سیما نیز گفت:: تأمین و پخش سیما نیز در کنار واحد تولید، آیتم‌های مختلفی از قبیل: فیلم‌های سینمایی با موضوع دفاع مقدس، سرود، وله، میان برنامه، زیرنویس برای این مناسبت آماده کرده که در فواصل برنامه‌های مختلف پخش خواهد نمود.

لطیفی همچنین به بیان برنامه‌های شبکه استانی رادیو در هفته دفاع مقدس پرداخت و افزود: معاونت صدای مرکز زنجان ویژه برنامه «مقاومت حماسه سی» را برای این هفته تدارک دیده که این برنامه به صورت زنده هر روز ساعت ۱۷ به روی آنتن رفته و موضوعات مربوط به دفاع مقدس و نقش رزمندگان زنجانی به ویژه غواصان دریادل در عملیات‌های مختلف را تبیین می‌نماید.

وی به دیگر برنامه‌های رادیو نیز اشاره کرده و اظهار داشت: در سایر برنامه‌های روتین و مهم رادیو از قبیل: سلام زنجان، مردم و مسئولین، یاشاییش، نوجوان، جوان، کندیمیز، ایشیقلی یول نیز به فراخور موضوع به هفته دفاع مقدس پرداخت خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: معاونت اطلاعات و اخبار مرکز هم با پیش بینی تولید ۵۰ گزارش ویژه خبری از سراسر استان، ۶ مستند خبری ویژه دفاع مقدس، ۱۴ گزارش تولیدی و تفسیر و گفتگوی خبری، برنامه‌های متنوع این هفته را پوشش خبری خواهد داد.

وی در خصوص تولیدات فضای مجازی گفت: پخش زنده رژه نیرو‌های مسلح در فضای مجازی، تولید ۲۲ کلاکت از تصاویر رزمندگان زنجانی در جبهه ها، تولید مستند آرشیوی با عنوان (زنجان دیار غواصان دریادل)، انتشار نماهنگ‌ها و سرود‌های خاطره انگیز دوران دفاع مقدس، تهیه پوستر و اینفوگرافی و معرفی تازه‌های سیما و صدا، از جمله برنامه‌های معاونت فضای مجازی مرکز است که تقدیم کاربران خواهد شد.

مدیرکل صداوسیمای استان در پایان با اشاره به اینکه رسانه ملی و استانی همواره در پاسداشت ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس تمام تلاش خود را به منصه ظهور رسانده است تصریح کرد: صداوسیما به عنوان پرچمدار خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی، ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت را در سرلوحه برنامه ریزی‌های خود قرار داده و امیدواریم بتوانیم در راستای حفظ ارزش‌های این انقلاب که حاصل خون هزاران شهید است، سربلند باشیم.
ارسال نظرات