امام جمعه مهدیشهر گفت: نماز انسان را به آرامش واقعی می رساند و فضای معنوی در خانه را تقویت می کند
کد خبر: ۹۱۷۶۲۵۱
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، حجت الاسلام بارانی امام جمعه مهدیشهر در همایش زینبیون پایگاه نرجس روستای اروانه با اشاره به اینکه چند نوع زیبایی داریم زیبایی معنوی،مادی،ظاهری،چه کنیم که زیبایی معنوی ایجادکنیم؟ گفت: اولین اصل برای ایجادمعنویت درخانواده زیبایی کلام است همانطور که خداوند فرمودند(( احسن سخن بگویید قل لعبادی یقول التی هی احسن یعنی خوب صدابزنید، با بهترین واژه ها با همسر و فرزندان خود و در عین حال (قولواقولاسدیدا) محکم سخن بگویید.))
وی با بیان اینکه علامه طباطبایی می فرمایند(( محکم سخن گفتن یعنی اندازه بودن منطبق با واقعیت و بارمنفی نداشتن سخن، «هدوا الی الطیب من القول» یعنی کلام پاک باشد)) افزود: سخن باید عاری ازغیبت و تهمت و...باشد. عمربن جناده پسریازده ساله ای است که وقتی برای اذن میدان رفتن نزد امام حسین می آید امام می فرمایند(( ازمادرت اجازه گرفته ای؟ می گوید: «امیری حسین ونعم الامیر»)) این زیبا سخن گفتن نشات ازخانواده وبخصوص مادر وتاثیر اوست
امام جمعه مهدیشهر تصریح کرد: دومین عامل معنویت ذکرگفتن است وتاثیری که اذکار از همان دوران جنینی برروح وجان دارد برکسی پوشیده نیست و بابد نقش قرآن رادرخانه پررنگ ترکنیم. فرزندان با عجین شدن باقرآن و تلاوت آن ارتباط معنوی بیشتری می گیرند. سومین اصل ایجاد معنویت نماز است با نماز انسان به آرامش واقعی می رسد آنجا که زینب کبری(س) بعد ازآن همه مصیبت کربلا نماز شب خود را ترک نکرد و به این دلیل مصائب کربلا را همه زیبا می بینند. خداوند می فرماید: (قوانفسکم واهلیکم نارا) اول خودتان وبعد فرزندانتان را از آتش جهنم نجات دهید روی فرزندانتان بعنوان مادر و به عنوان مسئول خانواده سرمایه گذاری کنید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها