علی‌رغم اقدامات صورت گرفته هنوز برخی از روستاها از داشتن امکانات محروم هستند، زنان در محرومیت‌ها رنج‌ها را به دوش می‌کشند.
کد خبر: ۹۱۷۶۲۴۵
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
علی‌رغم اقدامات خوب و توجه به روستا‌ها در چند سال عمر انقلاب، اما هنوز روستا‌هایی هستند که به دلیل صعب‌العبور و دورافتاده بودند از برخی امکانات مانند شبکه آب آشامیدنی و جاده دسترسی مناسب محروم هستند.

این روستا‌ها علاوه بر اینکه راه و شبکه دسترسی آب ندارند از امکانات بهداشتی هم محروم‌اند و کسانی که در محرومیت‌ها همیشه رنج‌ها را به دوش می‌کشند زنان هستند و این بار زنان در بلوط‌بلند لوداب مشکلات و محرومیت‌ها را به جان می‌خرند.
هفته گذشته بود که مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد و مشاور فرماندار بویراحمد تیم پزشکی متشکل از پزشکان عمومی به روستای دورافتاده بلوط‌بلند در منطقه لوداب بویراحمد بردند تا به خانوار‌های این بخش از استان خدمات ارائه کنند.

نادیا صداقت مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در همین خصوص به خبرنگار فارس گفت: تیم پزشکی برای انجام تست‌های غربالگری، ماموگرافی و سایر خدمات پزشکی به این منطقه برده شد، اما زنان رنج کشیده این منطقه از مشکلات بهداشتی فراوانی رنج می‌برند.
این مسوول در امور زنان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد افزود: مردم این منطقه از شهرستان بویراحمد خصوصا زنان نیازمند حضور پزشکان متخصص و متخصص زنان هستند و پیشنهاد می‌کنم گروه‌های جهادی حتما متخصص زنان به این منطقه اعزام کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بالغ بر ۳۰ خانوار در این روستا زندگی می‌کنند، گفت: بلوط بلند لوداب از نبود جاده دسترسی و شبکه آبرسانی محروم است و علی‌رغم اینکه در حیطه وظایف امور بانوان نبود، اما مکاتباتی با فرمانداری بویراحمد در این خصوص صورت گرفته است.

صداقت تصریح کرد: ایجاد جاده دسترسی مناسب و همچنین شبکه آب از خواسته‌های مردم این روستا بود که موضوع به فرماندار بویراحمد اطلاع داده شد و ضمن استقبال فرمانداری جهت همکاری، مقرر شد از محل اعتبارات روستا‌های فاقد دهیاری مبلغی برای ایجاد زیرساخت راه در بلوط بلند لوداب اختصاص داده شود و فرمانداری همه تلاش خود را برای رفع مشکلات این بخش انجام دهد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به دلیل نبود شبکه آبرسانی مردم آب شرب مناسبی در اختیار ندارند، افزود: مقرر شد بخشدار لوداب اقدام به آزمایش آب شرب روستا کند و در صورتی که غیربهداشتی بودن آب تایید شود آب و فاضلاب روستایی اقدام اساسی مانند احداث منبع آب انجام دهد.
ارسال نظرات