مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد ضمن محکومیت حذف نام شهید از تابلوهای سطح شهرهای استان گفت: در صورت مشاهده چنین اتفاقی به عنوان متولی دفاع مقدس به مراجع قضایی شکایت می‌کنیم.
کد خبر: ۹۱۷۶۲۴۴
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱
سرهنگ امیرعباس آسمند پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفته دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی دفاع مقدس بود، هر چند مشقت و زحمات زیادی برای کشور ما داشت، اما برکات و دستاورد‌هایی هم به همراه داشته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به دنبال ترویج و احیاء فرهنگ دفاع مقدس هستیم گفت: این ارزش‌ها را در گام دوم انقلاب تقویت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس باعث تثبیت انقلاب اسلامی شد و تحول عظیمی در منطقه ایجاد کرد، افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی علی‌رغم همه فشار‌ها برابر دنیا ایستادیم و این ایستادگی به امنیت کشور ثبات بخشید و موجب شد پیشرفت‌های علمی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی که نتیجه خودباوری دفاع مقدس بود رخ دهد.

این مسوول در ادامه به برنامه‌های بنیاد حفظ آثار در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: برای اینکه معارف دفاع مقدس را تبیین کنیم دو ماه پیش ستاد استانی بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور همه مدیران به ریاست استاندار تشکیل و در ذیل این ستاد ۷ کمیته برای برگزاری بهتر برنامه‌های هفته دفاع مقدس برگزار شد.

اجرای ۵۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس

‌آسمند بیان کرد: همانطور که فرماندهی سپاه فتح استان در نشست خبری روز گذشته اشاره کرد در هفته دفاع مقدس اجرای ۵۰ عنوان برنامه و یک هزار زیر برنامه پیش‌بینی شده که رژه اقتدار نیرو‌های مسلح و بازسازی عملیات طریق‌القدس که فرمانده گردان شهید جهان ناصری به شهادت رسید از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس است، ضمن اینکه تا پایان هفته دفاع مقدس شبیه‌سازی عملیات طریق‌القدس همراه با خاطره‌گویی رزمندگان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در این هفته اشاره کرد و یادآور شد: چهار یادمان شهدای گمنام از جمله در دهدشت و سوق مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، ضمن اینکه تا پایان سال ۹۹ همه گلزار‌های شهدای گمنام در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد دارای یادمان خواهند بود.

وی به رسالت بنیاد حفظ آثار در زمینه چاپ کتاب‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در سال جاری برای چاپ و انتشار ۵۰ کتاب مکتوب و ۱۰ کتاب صوتی برنامه‌ریزی شده بود که تاکنون کار چاپ ۳۵ کتاب مکتوب در حوزه شعر، پژوهش، فیلم و نمایشنامه و سایر حوزه‌های مرتبط با دفاع مقدس صورت گرفته و در هفته دفاع مقدس از آن‌ها رونمایی می‌شود.

این مسوول به سایر برنامه‌های بنیاد حفاظ آثار در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دیدار با خانواده شهدا، همایش زن و دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدا در پایگاه‌ها و یادواره ۲۰۲ شهید ارتش استان کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی شهرستان گچساران از جمله دیگر برنامه‌های این هفته است.

محکومیت حذف نام شهید از معابر سطح شهر

آسمند در بخش دیگری از سخنان خود به حذف نام شهید از تابلو‌های سطح شهر واکنش نشان داد و افزود: شهدا سرمایه بزرگ انقلاب هستند و اگر در جنگ هشت ساله مقاومت و جانفشانی نمی‌کردند تمامیت ارضی کشور مورد مخاطره بود.

وی تصریح کرد: شهدا رفتند تا کشور مقتدر، مستقل و سرافراز باشد پس برای اینکه بهتر از خاک کشورمان دفاع کنیم نیازمند راه شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم تا مردم با شهید و شهادت آشنا شوند و بدانند چه کسانی جان خود را به خطر انداختند تا ما به پیشرفت برسیم.

آسمند عنوان کرد: ضمن محکومیت حذف نام شهدا از تابلو‌های برخی نقاط شهری به عنوان متولی دفاع مقدس اگر از این به بعد چنین مواردی را مشاهده کنیم به مراجع قضایی و قانونی شکایت و خواستار برخورد قانونی خواهیم بود و از مردم که در این زمینه عکس‌العمل خوبی داشتند تشکر و قدردانی می‌کنم.

گلایه‌مندی از شهرداری یاسوج

وی در بخش دیگری از سخنان خود گریزی هم به باغ موزه دفاع مقدس زد و با بیان اینکه احداث باغ موزه دفاع مقدس یکی از دغدغه‌های مردم و مسوولان استان گفت: باغ موزه دفاع مقدس نیازمند ۳۰ میلیارد اعتبار بوده که تاکنون ۵.۵ میلیارد آن تخصیص یافته و مبلغ ۲۰۰ میلیون هم برای محوطه‌سازی سایت اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه از سه محل برای احداث باغ موزه دفاع مقدس اعتبار گذاشته شده است، گفت: استفاده از تجهیزات شهرداری دیگر ظرفیت برای احداث باغ موزه است، اما از شهرداری یاسوج به دلیل عدم همکاری گلایه‌مند هستیم، چرا که شهرداری باید کمک‌کار برنامه‌های فرهنگی باشد، اما علی‌رغم اینکه اعتبارات خاکبرداری سایت اختصاص یافته، اما شهرداری بعد از گذشت ۹ ماه کاری انجام نداده است.
ارسال نظرات