خبرهای داغ:
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: باید یا برنامه‌ریزی‌های انجام شده و فراهم کردن بستر معرفتی حضور در اربعین حسینی تبدیل به یک بستر ارتقاء تربیتی و موفق برای زائر شود.
کد خبر: ۹۱۷۶۱۹۳
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴

اربعین حسینی باید به یک بستر ارتقاء تربیتی و موفق برای زائر تبدیل شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری در جلسه کمیته فرهنگی اربعین حسینی استان همدان که در سازمان تبلیغات برگزار شد، اظهار داشت: اجتماع عظیم اربعین دشمنان را به شدت ناراحت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اگر پیام عمیق سیدالشهدا(ع) در این اجتماع انتقال داده شود دشمن را بیشتر عصبانی می‌کند، گفت: بدون قیام و بدون معرفت این پیام انتقال نمی‌یابد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه اگر دشمن ببیند رویکرد مردم نسبت به حرکت و اهداف امام قوی‌تر است این بستر و حرکت عظیم مقدمه‌ای برای پذیرش دوران ظهور است، ابراز داشت: شعار امسال «با اربعین تا ظهور» است و معنای عمیقی در آن نهفته است و «حب الحسین یجمعنا» یک مقدمه است.

وی خاطرنشان کرد: این اجتماع که صورت می‌گیرد مؤمنین اراده‌ها را قوی می‌کنند و برای یک حرکت تمدن‌ساز عزم را جزم می‌کنند.

نظیری با اشاره به اینکه باید حرکت و فکر ما کاملاً منطبق بر خود اهل‌بیت(ع) شکل بگیرد، افزود: کمیته فرهنگی اربعین حسینی اهداف سیدالشهدا(ع) را به مخاطب القا می‌کند و همه کمیته‌ها تلاش می‌کنند که بستر حضور فیزیکی زائرین در اربعین را فراهم کنند و از این کمیته انتظار می‌رود که برنامه‌ریزی با یک اتصال و بستر معرفتی شود و این حضور تبدیل به یک بستر ارتقاء تربیتی و موفق برای زائر شود.

وی با اشاره به اینکه ما باید تمام توان خود را برای ارتقاء تربیتی و فرهنگی در پرتو اربعین بگذاریم، یادآور شد: این دبیرخانه باید در طول سال فعال باشد و برنامه‌ریزی کند که در پرتو اربعین به معنویت و ارتقاء رشد تربیتی برسد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: در راه‌اندازی موکب‌ها دو سیاست مدنظر بود یکی حرکت‌های گروهی و تیمی که این حرکت‌ها امکان همراه کردن مبلغ را برای فعالیت‌های تربیتی فراهم می‌کند و دیگری اینکه یک مبلغ تا پایان مراسم همراه کاروان است.

وی اعلام کرد: اجتماع عظیم  پیاده‌روی اربعین را که اصطلاحاً به آن «جاماندگان» گویند در شهرستان‌های استان خواهیم  داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات