هیات رزمندگان اسلام شهرستان بهاباد در آستانه هفته دفاع مقدس با صدور بیانیه ای فرا رسیدن این هفته را گرامی داشت.
کد خبر: ۹۱۷۶۱۷۲
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزرای بسیج از بهاباد، هیأت رزمندگان اسلام شهرستان بهاباد به مناسبت هفته دفاع مقدس بیانیه ای صادر نمود.
در این بیانیه آمده است: 
فرارسیدن هفته دفاع مقدس که یادآور آغاز تجاوز رژیم بعثی به نمایندگی از استکبار جهانی به ملت غیور و سرافراز ایران بود؛ در عین آنکه یادآور خاطرات تلخی است، زنده کننده یاد حماسه‌ها و دفاع جانانه این ملت از کیان اسلامی و خاک میهن عزیز خود است.
بیش از سه دهه از جنگ تحمیلی و همه جانبه ی استکبار بر علیه ملت بزرگ ایران میگذرد. روزهای خون و شهادت، سالهای مظلومیت و تنهایی مردمی که حتی از دستیابی به کمترین امکانات دفاعی مانند سیم خاردار و فشنگ نیز در تحریم جهانی بود. صدام و هم پیمانانش به زعم خود شکست و تسلیم انقلاب اسلامی را در آغازین روزهای جنگ پیش بینی میکردند. روزهایی که تمام تحلیلگران نظامی نتیجه جنگ را به نفع صدام میدیدند و گویا تمام اتفاقات و سطح امکانات طرفینِ جنگ چنین وانمود میکرد که صدام پیروز این کارزار است.
دوران هشت سال دفاع مقدس، به منزله اقیانوس عظیم و ژرفی است و شهیدان والامقام و رزمندگان بصیر میهن اسلامی ایران همچون مرواریدهایی پرتلالو بر تارک دشت‌های سوزان جنوب و قله‌های سر به فلک کشیده غرب کشور می‌درخشند.
یکی از ثمرات دفاع مقدس فرهنگ‌سازی است. فرهنگ ایثار و شهادت و ایثار اجتماعی که امروز از جوان و نوجوان تا پیر و کهنسال این ملت برای خداجویی، خداخواهی، خداباوری و خدامحوری در قول و عمل به آن تمسک می‌جویند، ثمره‌ای است که شهدای آن، امروز الگوی عملی و اسوه جوانان این ملت و دیگر ملت‌ها هستند. شهدایی که ملجاء برای انس و ارتباط و حاجت طلبی اقشار مختلف مردم و مزار مقدس آنها زیارت گاه معنوی و مقدس همه ارادتمندان است.
رشادت، ایثار، مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام در سال‌های حماسه و افتخار، ضمن ارتقاء معنویت و اعتماد به نفس، بستری برای پیشرفت و توسعه کشور در زمینه‌های مختلف دفاعی، علمی و عمرانی، بر اساس دستاوردها و آزموده‌های دوران دفاع مقدس فراهم آورد که ثمره‌اش در حوزه دفاعی و نظامی، ساخت تجهیزاتی پیشرفته مانند انواع شناورها، تانک‌ها، موشک‌ها و جنگنده‌ها به دست توانمند جوانان این مرز و بوم و تحقق شعار «ما می‌توانیم» است.
در بیانیه هیات رزمندگان اسلام بهاباد آمده است: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است تا آحاد ملت سرافراز ایران اسلامی مقطع تاریخی جنگ تحمیلی هشت ساله قدرت‌های استکباری علیه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بازخوانی کنند و از صحنه‌های آموزنده و الهام‌بخش آن عبرت بگیرند.
این بیانیه اشاره می‌کند: بدون شک آحاد رزمندگان غیور و جان‌برکف ایران اسلامی با الهام از آموزه‌های مقدس نهضت عاشورا و پیام عزت و آزادگی اباعبدالله الحسین (ع)، ایثارگی و مقاومت در برابر ظالمان و زیاده‌خواهان را رمز پیروزی و سربلندی می‌دانستند و با سرمشق قرار دادن شعار الهی «هیهات من الذله» امام‌حسین (ع) جانانه مقاومت کردند و در این راه، حماسه‌های بزرگ خلق کردند.
در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره)، شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم، این هفته را به فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی)، ملت غیور ایران به ویژه جانبازان، آزادگان، خانواده‌های معزز شهدا و رزمندگان تبریک و تهنیت عرض کرده و توفیق روز افزون ملت بزرگوار ایران اسلامی را از خداوند متعال مسئلت می‌کند.
هیات رزمندگان اسلام شهرستان بهاباد یزد
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات