خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی برنامه‌های بنیاد استان را در هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۱۷۶۱۵۸
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان‌شرقی، عباس پورحسن از اهتمام ویژه بنیاد در زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و گرامیداشت سی و نهمین سال دفاع مقدس با همکاری سازمان‌ها و ادارات در سراسر استان خبر داد.
وی با بیان اینکه فضاسازی و تبلیغات محیطی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به مناسبت هفته دفاع مقدس با هماهنگی شورای فرهنگی اجتماعی بنیاد استان انجام‌گرفته است تصریح کرد: دفاع مقدس، رساترین واژه در قاموس ایستادگی این ملّت قهرمان است و حفظ و صیانت از آن تعلیم اتحاد و انسجام است، چرا که جهاد و شهادت مردمان با ايمان و مخلص اين سرزمين، ستون‌هاي نظام اسلامي را مستحکم کرد و بایستی نسل به نسل انتقال یابد.
پورحسن نواختن زنگ مقاومت و ایثار در مدارس شاهد آذربایجان ‌شرقی را هم‌زمان با آغاز بهار تعلیم و تربیت و بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، به‌منظور تجدید میثاق نسل بعد از دفاع مقدس با شهدا و ایثارگران اعلام کرد.
وی افزود: برگزاری مراسم میهمانی لاله‌ها با حضور در گلزارهای شهدای شهری و روستایی کل استان همراه با تعویض پرچم مزار مطهر شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و شهیدان هم‌زمان با پنجمین روز از هفته دفاع مقدس روز «شهیدان، جانبازان، آزادگان و فخرآفرینان» برگزار خواهد شد.
عباس پورحسن با تأکید بر اجرای طرح سپاس با هدف مراجعه خادم به مخدوم اظهار داشت: دیدار و تکریم خانواده‌های  شهدا و ایثارگران استان با حضور مسئولین بنیاد و دستگاه‌های دولتی، نظامی، انتظامی و تجلیل از ایثارگران شاغل در دستگاه‌های دولتی و خصوصی و عیادت مسئولین استانی از جانبازان اعصاب و روان بستری در بیمارستان فجر تبریز، در هفته دفاع مقدس انجام خواهد شد.
مدیرکل بنیاد آذربایجان‌شرقی بر ضرورت پاسداشت حماسه‌های رزمندگان اسلام تأکید کرد و گفت: تقارن ایام محرم با هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای بهره‌مندی از فرهنگ غنی عاشورا فراهم آورده است تا با برگزاری باشکوه یادواره‌های شهدا و همچنین اعزام راویان و پیام‌آوران ایثار این حماسه‌ها به فراموشی سپرده نشود.
پورحسن افزود: تمامی فعالیت‌ها با حضور باشکوه خانواده‌های شهدا و ایثارگران شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی و باهدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا برگزار می‌شود.
آذربایجان‌شرقی 9هزار و 826 هزار شهید، بیش از 23 هزار جانباز و بیش از یک هزار و نهصد آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

ارسال نظرات