مدیر کل بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل گفت: با هدف حفظ و نشر ارزشها و آثار دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و دویست برنامه در استان اردبیل با عنوان ما پیروزیم برگزار می گردد
کد خبر: ۹۱۷۶۱۳۱
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷

در هفته دفاع مقدس یک  هزار و ۲۰۰ عنوان برنامه در استان اردبیل برگزار می شود/ساخت باغ موزه دفاع مقدس اردبیل پیشرف فیزیکی خوبی دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی واحد عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اردبیل تصریح کرد: با هدف حفظ و نشر ارزشها و آثار دوران هشت سال دفاع مقدس، مقاومت و ترویج فرهنگ انقلابی و ولایتمداری ، ایثار و جهاد و شهادت یک هزار و دویست عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان اردبیل با شعار ما پیروزیم  برگزار می شود.

وی از رونمایی 14 عنوان کتاب در این ایام خبر داد و افزود: کتاب " پیام افق " اشعار پدر شهید خراسانی، " وضعیت قرمز، پژوهش بمباران اردبیل" به نویسندگی مهدی جدی، " خادمان آسمانی " زندگینامه شهدای دولت در استان اردبیل، " سرداران نوجوان " زندگینامه ۳۳ شهید ۱۳ ساله استان، " پرواز با خورشید " زندگینامه شهدای محرم، " لمس تماشا " زندگینامه شهید مدافع حرم علی سیفی و کتاب " کانال پنجم " خاطرات رزمنده دوران دفاع مقدس حاج اژدر محمدی دوست به نویسندگی مهدی محمدی را از جمله کتاب هایی عنوان کرد که همزمان با هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

واحد گفت: فاز اول مجموعه موزه دفاع مقدس استان بصورت ویدیو کنفرانس همزمان با ۶ استان دیگر به صورت رسمی در دهه فجر امسال افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه این طرح در زمینی به مساحت ۴.۵ هکتار و زیربنای ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع در چهار طبقه متشکل از آمفی تئاتر ، ۲ سالن مجزا ، کتابخانه ، گالری ثابت و بخش روایتگری و سایت اداری منحصر بفرد ساخته می شود، اظهار داشت: هم اکنون هزار و ۳۵۰ متر مربع از این مجموعه فاخر ساخته شده و آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است، بیان کرد: ۸۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات استانی و مابقی اعتبار ملی بوده است.

وی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری به تکمیل موزه فرهنگی هنری دفاع مقدس استان اردبیل خبر داد و اضافه کرد: برای بهره برداری کامل از آن ۸۰ میلیارد دیگر اعتبار لازم است که امیدواریم با تامین آن تا اواخر سال ۹۹ این طرح اتمام و به بهره برداری برسد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: ۷۴ شهید گمنام در ۳۳ نقطه استان خاک سپاری شده است.

وی احداث یادمان برای این شهدا را یکی از الویت های اداره کل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: ۱۴ یادمان شهدای گمنام در استان احداث شده، ۱۴ یادمان دیگر در دست احداث است و پنج یادمان هم طراحی شده و تا آخر سال ۹۹ احداث خواهد شد.

واحد یادآور شد: دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جماعات شهرستان‌ها، فضاسازی محیطی به روش‌های مختلف با تأکید بر شعار محوری «ما پیروزیم» و مردمی کردن فضاسازی‌ها با تکیه بر ظرفیت اصناف از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در طول این هفته خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده این هفته اشاره کرد و افزود: برپایی نمایشگاه رزمی فرهنگی با محوریت عملیات «والفجر 8»، اجرای رزمایش روزانه در طول هفته، برپایی غرفه فرهنگی، اجرای مراسمات مختلف در حسینیه‌ها و نمایش میدانی «افلاکیان خاکی» در محل نمایشگاه از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده این ایام خواهد بود.

واحد به برگزاری برنامه تجلیل از طلاب و روحانیون نیز اشاره کرد و یادآور شد: افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب و کارگاه‌های آشنایی با مبادی دفاع مقدس برای دستگاه‌های اجرایی از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان خواهد بود.

وی همچنین از برگزاری محفل خاطره دانش آموزی و دیدار با خانواده ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس، غبارروبی و عطرافشانی شهدا و برگزاری یادواره شهدای دفاع مقدس در کنار همایش بزرگ بسیجیان و پیشکسوتان دفاع مقدس در بیله‌سوار همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، همایش بزرگ پیاده روی با خانواده، حضور نمادین نیروهای مسلح در نماز جمعه و کارگاه‌های آموزشی تاریخ شفاهی و یادواره عملیات والفجر 8 از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

واحد بر ضرورت توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری برای برجسته سازی مفاهیم دوران دفاع مقدس تأکید کرد و ادامه داد: برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس و نمایشگاه «زن و مقاومت» در کنار برگزاری نمایش عملیات والفجر 8 و افلاکیان خاکی با هدف توجه به ظرفیت هنرمندان در استان تدارک دیده شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار