در جلسه کمیته هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی شاهرود تاکید شد:
در جلسه کمیته هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی شاهرود بر تعامل و همکاری در راستای تربیت دانش آموزان تراز انقلاب اسلامی و عبد صالح در مدرسه صالح تاکید شد.
کد خبر: ۹۱۷۶۱۲۶
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، کمیته هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی شهرستان شاهرود به وی میزبانی سالن جلسات مدیریت آموزش و پرورش برگزار شد.
در این نشست سیدمحمد موسوی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در سخنانی با اشاره به اینکه هدف کمیته هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی دانش آموز است و باید کار با دانش آموز ما را اغنا کند افزود: کار با دانش آموز علاقه و دیده نشدن می‌خواهد تا کار پیش برود.
وی با بیان اینکه کار‌های جمعی باید تقویت شوند گفت: تربیت دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی و ارتباط با مساجد اهمیت دارد که در جلسات با مربیان تاکید بر حلقه ارتباطی دانش آموزان با مساجد است که باید تقویت شود.
وی با بیان اینکه هنر ما باید این باشد که بچه‌هایی را جذب کنیم که فقر فرهنگی دارد نه بچه‌هایی فقط خوب هستند افزود: باید وقت بگذاریم و دانش آموزان که نیاز به توجه دارند را جدی بگیریم.
موسوی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد تاکید است اظهار کرد: عبد صالح اولین اولویت در مدارس است که این دانش آموزان در مدرسه صالح شکل می‌گیرد و تاکید بر دانش آموز صالح در مدارس است.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود خاطر نشان کرد: نماز و ترویج آن در مدارس که مورد تاکید رهبری است و ما تلاش بر نمازخوانی دانش آموزان در مدارس داریم.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تاکید بر امید به جوانان گفت: حرکت دانش آموزان باید به سمتی باشد که مدیران جهادی تربیت شوند و با یک ایده خلاقانه در این مسیر باید حرکت کرد.
سرهنگ پاسدار محمد خوشقدم فرمانده سپاه ناحیه شاهرود نیز در این نشست با اشاره به برکات بسیار هفته دفاع مقدس به اتفاقات منطقه اشاره کرد و آن را بواسطه دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: باید کار برای رضای خدا باشد تا اثرگذار باشد و این را فرهنگ دفاع مقدس به ما آموخته است.
وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های خوبی بین بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش اجرا می‌شود اظهار کرد: امروز بسیاری از مشکلات با این تفاهم نامه‌ها و ارتباطات حل شده است و مدیران و مدارس در برنامه‌ها همراه هستند و در طرح شهید بهنام محمدی کار خوبی انجام شده و در طرح امیدان امروز هم عالی بوده است و همه راضی هستند.
خوشقدم با اشاره به حلقه‌های صالحین و برنامه‌هایی که در هفته دفاع مقدس امسال اجرا خواهد شد گفت: در این هفته اعزام نمادین کاروان‌ها و حضور راویان دفاع مقدس و کلاس‌های درس آمادگی دفاعی همه در راستای تعامل و همراهی است.
وی با تاکید بر همکاری سپاه و بسیج فرهنگیان در برگزاری دوره‌های ضمن خدمت و کلاس‌های آموزشی و بصیرتی برای فرهنگیان اظهار کرد: اولویت‌های اصلی بسیج، بسیج دانش آموزی است چرا که ریشه کار است و اگر با قدرت انجام شود در بحث جنگ نرم موفق هستیم.
سیدمحمدرضا کریمی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نیز در این نشست با تاکید بر اینکه اعتماد به نسل نوجوان و جوان در بسیج دانش آموزی اتفاق افتاد که فرمانده واحد دوره دوم متوسطه دانش آموز هستند گفت: این برنامه‌ها در راستای تربیت جوانان تراز انقلاب اسلامی است که باید تقویت شود.
وی ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت موضوع مهمی است که در بسیج دانش آموزی باید بیشتر پرداخته شود و دو موضوع در این راستا مهم است که اول دانش آموزان متوجه شوند که این آسایش و امنیت مرهون زحمات شهداست و تأسی به شهدا داشته باشند و‌دوم دیدار با خانواده شهدا و فرهنگ سازی باید مورد توجه قرار گیرد.
کریمی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تبیین آن توسط بسیج دانش آموزی و فرهنگیان در این راستا بر همکاری در این مسیر تاکید کرد و افزود: آموزش و پرورش در بیانیه گام دوم اثرگذار و پویاست و در این راستا برنامه ریزی شده است و بسیج دانش آموزی نیز باید کمک کند.
وی طرح امیدان امروز را تربیتی خواند و افزود: در این طرح فرصتی است برای خدمت و حدود ۲۰ آموزشگاه در طرح هستند و همچنین طرح شهید بهنام محمدی که طرح کشوری و بسیار خوب است و کاملا تربیتی و کیفیت بخشی و نیروسازی برای جامعه و نظام است و باید حساسیت بیشتری داشت و در سال دوم باید نواقص جزیی آن رفع شود و در در انتخاب مسجد و مدرسه دقت انجام شود.
علی احمدی فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی ایمان نیز در سخنانی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس این حوزه اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس چهار برنامه شاخص برنامه ریزی شده است که کاروان معرکه عاشقی، اعزام روایان دفاع مقدس به مدارس، زنگ مهر و مقاومت، دیدار از خانواده شهدا دانش آموز، غبار روبی گلزار شهدا و قرائت زیارت عاشورا است.
وی با اشاره به حضور ۱۲ مدرسه متوسطه دوره اول در طرح شهید بهنام محمدی گفت: ۴ مدرسه در حوزه ایمان و ۶ مدرسه در حوزه کوثر و ۲ مدرسه در حوزه ایثار قرار دارند.
احمدی در این نسبت گزارشی از عملکرد برنامه‌های انجام شده در پنج ماه گذشته بسیج دانش آموزی ارائه کرد.
حمیدرضا گل محمدی مسئول بسیج فرهنگیان شاهرود نیز با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس این کانون گفت: اردوی سرگروه‌های صالحین، دیدار با خانواده شهدا، تیراندازی، غبار روبی گلزار شهدای گمنام، تهیه کلیپ‌های بصیرتی برای توزیع در مدارس از جمله این برنامه هاست.
در پایان این جلسه با ابلاغ حکم مسئولیت، سروان پاسدار علی احمدی به عنوان فرمانده حوزه ایمان معرفی و از زحمات سرهنگ پاسدار محمد جلیلی در طول تصدی این مسئولیت با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد.
لازم به ذکر است سرهنگ پاسدار محمد جلیلی به عنوان معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه شاهرود منصوب شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها