آیین رونمایی از مستند فاخر همه جای ایران سرای من است ، روایتی از زندگی فرمانده شهید کُردستانی با حضور مسئولین و فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۶۱۲۲
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امیر سرتیپ فرهاد آریانفر در مراسم رونمایی از مستند "همه جای ایران سرای من است" در سالن همایش‌های صداوسیمای مرکز کردستان اظهار داشت: تهیه این مستند کاری بزرگ و ارزنده است که در زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا نقش موثری دارد.

وی به عظمت و اقتدار ایران اسلامی در مجامع بین‌المللی اشاره کرد و افزود: همه این افتخار و اقتدار به واسطه خون شهدا به دست آمده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور عنوان کرد: در زمانی که گروهک‌های چپ با حمایت و پشتیبانی غرب و گرایش کمونیستی و الحادی فضای جغرافیایی این سرزمین را مورد تاخت و تاز قرار داده بودند، مردم غیور کردستان با هوشایری و آگاهی خود و توجه به فرمایشات رهبری توانست  هر گونه  توطئه را سرکوب کنند.

وی به موفقیت‌های اخیر نیرو‌های مسلح کشور در مقابله با پهپاد‌های جاسوسی دشمنان اشاره کرد و گفت: این توانمندی‌ها قدرت هر جسارتی را از دشمنان سلب کرد و مواضع خصمانه آنان در قبال ایران تغییر یافت.


فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور به حمله رزمندگان یمنی به تاسیسات نفتی عربستان در آرامکو اشاره کرد و یادآورد شد: این مساله تغییراتی در نظام بین‌الملل را موجب شد و عربستان با همه حمایت‌ها و تجهیزات در برابر تاکتیک و تکنیک نیرو‌های جبهه مقاومت درمانده شد و همه این‌ها برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است.

امیر سرتیپ آریانفربر تکریم و تعظیم خانواده تاکید و افزود: باید فلسفه شهید و شهادت سرلوحه عملکرد‌ها باشد.


جعفرعبدالملکی مدیر کل صدا و سیمای استان کردستان در این آیین ظهار کرد: این مستند روایت زندگی فرمانده شهید کردستانی ارتش جمهوری اسلامی ایران سرلشکر شهید فیض الله امانی است که با تهیه کنندگی و کارگردانی هوشنگ میرزایی در بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها به عنوان بهترین مستند بخش دفاع مقدس معرفی شد.


وی گفت: سرلشگر شهید فیض اله امانی به فرمان حضرت امام در سال ۵۸ مفتخر به دریافت درجه افسری شد و در سال ۵۸ مانع از سقوط پادگان سنندج و لشگر ۲۸ توسط گروهک‌های معاند شد و به همین سبب حضرت امام درجه افسری به او اعطاء کرد.


مدیر کل صدا و سیمای کردستان افزود: این شهید والامقام در دوران دفاع مقدس در آبان سال ۵۹ به اسارت دشمن بعثی درآمد و پس از ۹ سال تحمل رنج و شکنجه به فیض شهادت نائل آمد و در سال ۸۱ پیکرشان به میهن رجعت می‌کند.

عبدالملکی با بیان اینکه رسانه‌ها باید نام و یاد شهدا را زنده نگهدارند خاطر نشان کرد: خیابان‌ها به نام شهدا نامگذاری شده تا ما بدانیم که از کدامین گذرگاه که به خون شهید آعشته است به منزل می‌رسیم.

وی در پایان گفت: روایت زندگی شهدا و به ویژه این شهید والامقام می‌تواند سرلوحه و الگوی زندگی جوانان ما باشد و صدا وسیما با توجه به وظیفه ذاتی خود تلاش می‌کند تا زندگی شهدای گرانقدری را که به نوعی از نظر‌ها دور مانده اند و ناشناس هستند، به تصویر بکشد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات