خبرهای داغ:
سرمربی تیم ملی آبهای آرام بانوان گفت: با توجه به رکوردهایی که قایقرانان ما داشتند انتظار نداشتیم در مسابقات جهانی سهمیه بگیرند یا کار خارق‌العاده‌ای انجام دهند.
کد خبر: ۹۱۷۵۹۹۹
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،  مهسا مجللی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره نتایجی که ملی‌پوشان کایاک ایران در مسابقات قهرمانی جهان داشتند، اظهار داشت: با توجه به ۴ ماه و نیم اردویی که ورزشکاران ما داشتند، انتظار نداشتیم در مسابقات جهانی خارق‌العاده ظاهر شوند. از طرفی انتظار کسب سهمیه هم نداشتیم چون همه رقیبان از قبل برنامه‌ریزی کرده بودند و همه برای کسب بهترین نتیجه در مسابقات شرکت داشتند در حالی که ما هم تمرینات زمستانی را از دست داده بودیم و هم وضعیت فدراسیون مدت‌ها بلاتکلیف بود. بعد از آمدن سهرابیان از فروردین ماه تمرینات را آغاز کردیم. به نسبت تمریناتی که قایقرانان ما داشتند نتایج خوب بود هر چند در کایاک دونفره می‌توانستیم بهتر از این باشیم.
وی افزود: دو قایقران ما در زمان مسابقه تغییر تاکتیک دادند چون فکر می‌کردند نتیجه بهتر شود، آنها ریسک کردند اما در مجموع نتایج همانی بود که انتظار می‌رفت. اینکه چرا به فینال نرفتیم به خاطر قرعه بد بود. گروه سختی داشتیم و همه اروپایی‌ها در گروه ما قرار گرفته بودند. قایقرانان ما در آزادی ۱,۴۷ را ثبت کردند اما جو مسابقه با تمرین فرق دارد. قایقران هم وقتی می‌بیند در گروهی قرار گرفته که حریفان قدر اروپایی هستند از نظر روانی تحت تأثیر قرار می‌گیرد. همه چیز دست مربی نیست من قبل از شروع مسابقه نکات لازم را گوشزد کردم، اما در زمان مسابقه تغییر تاکتیک داشتیم.
سرمربی تیم ملی آب‌های آرام بانوان ایران درباره اینکه در مسابقات جهانی حریفان آسیایی را چطور دیدید و شانس ایران برای کسب سهمیه در رقابت‌های قاره‌ای چقدر است، خاطرنشان کرد: رقبای آسیایی مانند قزاقستان، ازبکستان و چین به شدت کار کرده بودند کارمان برای کسب سهمیه در آسیا هم سخت است ما تازه اردوها را شروع کرده‌ایم قرار است با رئیس فدراسیون صحبت کرده و اردوها را از تهران خارج کرده تا خوب بتوانیم تمرین کنیم در کانوی دو نفره با توجه به اینکه دو رقیب آسیایی‌مان در جهانی سهمیه گرفتند شانس داریم اما در این مسابقات فقط بهترین مدال سهمیه می‌گیرد.

مجللی درباره اینکه آیا در کایاک انفرادی شانسی برای کسب سهمیه داریم یا خیر، خاطرنشان کرد: ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم بهترین نتیجه کسب شود قرار است تست انتخابی هم برگزار کنیم تا ورزشکارانی که در خارج از اردو هستند و به هر دلیلی نمی‌توانند در اردو باشند، بتوانند در تست انتخابی شرکت کنند. برای بستن ارنج تیم هم انتخابی برگزار خواهیم کرد. در المپیک لندن ما یک قایقران داشتیم که آن هم به خاطر یکی دو سال فعالیت کسب سهمیه به دست آمده بود اما برای المپیک توکیو من هیچ قولی نمی‌دهم.
وی درباره مشخص شدن ترکیب کانوی ۲ نفره، گفت: هنوز زمان داریم تا ترکیب مشخص شود. با توجه به اینکه کانو به مسابقات جهانی اعزام نشده بود، ورزشکاران تعطیل بودند. در حال حاضر ۶ قایقران را به اردو دعوت کرده‌ایم. ما برای اعزام به مسابقات جهانی محدودیت نداریم اما باید شرایط فدراسیون را هم در نظر بگیریم.

ارسال نظرات