خبرهای داغ:

همایش «رسم و رسومات، سنت یا بدعت» در بهار برگزار شد

همایش «رسم و رسومات، سنت یا بدعت» با حضور بانوان فرهیخته در شهرستان بهار برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۵۸۶۹
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

همایش «رسم و رسومات، سنت یا بدعت» در بهار برگزار شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از بهار، همایش «رسم و رسومات، سنت یا بدعت» با محوریت تبیین سنت‌های الهی و اجتناب از بدعت‌های شیطانی ویژه بانوان با حضور حجت الاسلام مرتضی محمودی مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه بهار در زائرسرای آیت الله بهاری برگزار شد.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه بهار در این همایش به بیان بدعت‌های نوظهوری که بعد از پیامبر(ص) به مرور زمان به دین القاء شده و در نتیجه مردم از آن پیروی کردند، پرداخت و این بدعت‌ها را شیطانی خواند.

حجت الاسلام مرتضی محمودی اظهار داشت: از بهمن ماه سال پیش اولین قدم را برای حذف مخارج اضافی در مجالس ترحیم در شهر بهار برداشتیم و با وجود ناملایمات فراوان شاهد پیوستن همشهریان به این پویش بودیم.

کارشناس مذهبی نیز در ادامه گفت: اسلام دینی نیست که از بدعت‌های به ظاهر مدرنیته و تجمل‌گرایانه پیروی کند بنابراین خود ما هستیم که در تبیین چنین بدعت‌های اشتباهی سهیم هستیم.

حجت الاسلام مهدی کرمی افزود: همین بدعت‌های نادرست تجملاتی مانند زنجیری دستان همه را گره زده و در نهایت برکت از زندگی‌ها زایل شده است.

وی به نقدهای وارد شده به این حرکت اشاره کرد و گفت: این عمل خداپسندانه گرچه با تهدید و نقدهای بی‌شماری همراه بوده اما به لطف و برای رضای حق این گام‌ها تا آخرین نفس برای حذف چنین بدعت‌هایی ادامه‌دار است و این همایش‌ها دو ماه یکبار تشکیل می‌شود تا همه افراد این شهرستان همت ورزند.

این کارشناس مذهبی همچنین با اشاره به بدعت و چشم وهم چشمی‌های قبل ازدواج گفت: جهیزیه چند 100 میلیونی، لباس عروس گرانقیمت، خرید از مکان‌های گران قیمت، به رخ کشیدن ثروت‌ها و... به علت شهوت دیده شدن است.

در ادامه همایش نیز بانوان فرهیخته و مذهبی شهرستان بهار در نشستی به نقد و بررسی علل و آسیب بدعت‌های جدید، چشم و هم چشمی که آفت روضه‌های خانگی است، پرداختند و در پایان راهکاری برای از بین بردن این بدعت‌ها ارائه کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار