بوشهر-امام جمعه بندر دیر گفت: آقایانی که اسم شهرستان دیر را از شمول مسؤولیت‌های وزارت نفت حذف کرده‌اند پاسخگوی مردم و شرایط و وضعیتی که برما تحمیل کرده‌اند باشند.
کد خبر: ۹۱۷۵۸۵۰
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

اتمام حجت امام جمعه دیر با وزارت نفت/ پاسخگوی شرایط تحمیلی‌تان بر مردم

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی  در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر درباره حذف شهرستان دیر از شمول مسؤولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، اظهار داشت: جمعه گذشته اشاره کردم به وعده‌هایی که آقایان در سال 92 داده بودند و جلسات و کارگروه‌هایی که تشکیل شد و حتی از ایجاد شهرک مسکونی در کنار دیر بحث شد  و گفتند که نمی‌خواهیم دیگر فنس بکشیم تا امکاناتی که ایجاد می‌کنیم ، مردم دیر هم از آنها بهره‌مند شوند.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه این همه حرف‌ها بر باد هوا رفت و الان همه چیز را از ریشه انکار می‌کنند، افزود: گویا جوابی که به فرماندار  دیر داده‌اند این است که ما شاخص‌هایی را تعریف کرده‌ایم که در دیر موجود نیست.  این شاخص‌ها را شما تعریف کردید در قرآن که نیامده و وحی مُنزَل هم که نیست. این شاخص‌ها را جور دیگری تعریف کنید.

وی با اعلام اینکه دریای دیر آلوده است و مردم ما برای صید باید مسافت طولانی را طی کنند تا از آب‌های آلوده عبور کنند، ادامه داد: مردم ما از نظر مسکن تحت تاثیر حضور شرکت‌ها و تاسیسات نفتی شما هستند. الان اجاره خانه در دیر بخاطر حضور نفتی‌ها در شهرستان، برای مردم عادی امکان‌پذیر نیست.

حسینی  با بیان اینکه در بخش ارزاق و ماهی و میگو، مردمی که کنار ساحل هستند نمی‌توانند یک کیلو میگو خریداری کنند بخاطر اینکه شما نفتی‌ها  اینجا می‌آیید هر مقدار میگو با هر قیمتی خریداری می‌کنید، تأکید کرد: این آثار تورمی  که در بخش  مسکن و مواد غذایی مردم هست را چرا جوابگو نیستید.

وی عنوان کرد: سال‌هاست که زمین‌های مردم در جاده ساحلی و بخش ساحلی متوقف شده و بلاتکلیف است و مردم نمی‌توانند کاری بکنند بخاطر بحث پارس شمالی و این پتروشیمی‌هایی هم که در کنار دیر ایجاد شده است، اگر شما به آنها امکانات و خوراک و گاز ندهید ایجاد نمی‌شوند بعد می‌گویید چون در دیر تاسیسات نداریم این خدمات شامل دیر نمی‌شود.

امام جمعه دیر گفت: من جمعه گذشته عرض کردم، بنا نبود که این‌گونه حرف بزنیم ولی ظاهرا آقایان راه دیگری می‌روند و ما هم مجبوریم که پله پله جلوتر برویم، حالا امروز به این اندازه بسنده می‌کنم. امیدوارم که آقایان این شرایط و وضعیتی که از ناحیه نفتی‌ها برما تحمیل شده دریابند و پاسخگوی مردم باشند.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولین باید با مردم صادق باشند و به مردم دروغ نگویند و بی‌عملی و خلف وعده زشت است، خاطرنشان کرد: حرف امروز و دیروز کجاست؟ فاصله آن وعده‌ها و حرفی که امروز آقایان می‌زنند خیلی زیاد است.

حسینی هفته دفاع مقدس را نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی دانست و ابراز کرد: تکریم و برگزاری یادواره‌ها کار ارزشمندی است اما تجلیل واقعی در پاسداری از آرمان‌های والای شهیدان است.

وی خطاب به کسانی که از دشمن می‌ترسند، بیان کرد: از رهگذر دفاع مقدس به ترسوها می‌گوییم  نترسید و مردم را هم نترسانید چرا که ما در جنگ هشت‌ساله که امکاناتی نداشتیم آن‌گونه ایستادگی کردیم و الان که جبهه مقاومت پوزه دشمن را به خاک مالیده  و ایران در اوج اقتدار است، چرا شماها می‌ترسید.

خطیب جمعه دیر با تأکید بر زنده نگه‌داشتن ارزش‌های دفاع مقدس ، گفت: امروز هم اگر مسؤولان و در همه جا از بازار گرفته تا مراکز آموزشی و فرهنگی  روحیه ایثار، فداکاری و بسیجی وجود داشته باشد می‌توانیم مشکلات را از سر راه برداریم.

وی خواستار انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل امروز و تقویت عوامل پیروزی دفاع مقدس در جامعه شد و اضافه کرد: تبیین ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس و ثبت و ضبط خاطرات پدران و مادران و رزمندگان و جانبازان ضروریست.

حسینی با تقدیر از اقدام  آموزش و پرورش شهرستان دیر در نامگذاری 500 کلاس درس، نمازخانه و کتابخانه به نام شهدا، اظهار کرد: امسال باید دانش‌آموزان در فضایی بهتر و با برنامه‌های بهتری سال تحصیلی را شروع کنند و با همکاری مسؤولان و خانواده‌ها و همت والای معلمان شاهد عملیاتی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش باشیم و جوانانی مؤمن و شجاع و انقلابی تربیت شوند و مطالبات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه علاج مشکلات کشور در داخل و بدست مردم است و نباید به بیگانه امید بست، افزود: هدف آمریکایی‌ها از مذاکره تحمیل  خواسته‌های گستاخانه خودشان است  درحالی که جمهوری اسلامی جمهوری عزت است و زیربار زیاده‌خواهی‌ها نخواهد رفت.

امام جمعه دیر عنوان کرد: اگر آمریکا توبه کند و تحریم‌ها را برداشت و به برجام بازگشت، آن وقت در رابطه با اجرایی شدن برجام مذاکره می‌شود  و در غیر این صورت هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی بین مسؤولان ایران و آمریکایی‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: ضربه مهلک یمنی‌ها به عربستان نه تنها آنها بلکه اربابشان را نیز گیج و منگ کرده است و آمریکایی که تا دیروز اقتدار نظامی ایران را باور نداشت امروز باید از قدرت نظامی هم‌پیمانان ایران بترسد و این دست قدرت الهی است.

پایان خبر/

ارسال نظرات