خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه بزرگ‌ترین درس دفاع مقدس تبعیت از ولایت و رهبری است، گفت: اگر ما در ۴۰ سال دوم این تبعیت را همانطور که در دفاع مقدس تمرین کردیم ادامه دهیم به طور قطع ۴۰ سال آینده را روشن‌تر و پرشکوه‌تر از قبل خواهیم داشت.
کد خبر: ۹۱۷۵۸۲۷
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

بزرگ‌ترین درس دفاع مقدس تبعیت از ولایت و رهبری است/ اجرای ۵۰۰ برنامه طی هفته دفاع مقدس در استان همدانسردار مظاهر مجیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: با توجه به اینکه ۳۹ سال از جنگ تحمیلی می‌گذرد اطلاعات و کارآمدی مردم و همچنین تزویر و مکاریت دشمن را بهتر متوجه می‌شویم

وی با بیان اینکه امسال قریب به ۵۰۰ برنامه به مناسبت این ایام در استان اجرا می‌شود، گفت: برنامه‌ها با رژه نیروهای مسلح در میدان باباطاهر با حضور مردم و مسئولین برگزار آغاز می‌شود که جزء اصلی‌ترین برنامه‌ها است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: همچنین برگزاری صبحگاه مشترک در شهرستان‌ها در مراکز مختلف سپاه، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با حضور جمعی از نیروهای مسلح، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و زیارت قبور شهدا در روز پنجشنبه در سطح استان از دیگر برنامه‌ها است.

وی اعزام گروه‌های جهادی فرهنگی، بهداشتی و عمرانی به مناطق سیل‌زده، پیاده‌روی خانوادگی در شهرستان‌ها، بازدید از باغ موزه دفاع مقدس، برگزاری نشست‌های بصیرتی و روشنگری در مدارس، میقات صالحین که در روز جمعه در محل نماز جمعه اجرا می‌شود و برگزاری یادواره شهدا و ... را از برنامه‌های پیش‌بینی شده هفته دفاع مقدس برشمرد.

سردار مجیدی در خصوص ضرورت بزرگداشت هفته دفاع مقدس ابراز داشت: با توجه به اینکه در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم و ۴۰سال مقاومت بود، فقط مربوط به هشت ساله دفاع مقدس نیست اما آن مقطع حساس از انقلاب بین مردم و مسئولین به عنوان یک نماد کلی بسیار مصداق پیدا کرد.

وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم برای ۴۰ سالگی دوم انقلاب اسلامی یک حرکت جهش‌داری داشته باشیم راهی نداریم جز همان وحدت رویه دفاع مقدس و مقاومت‌هایی که مردم از خود نشان دادند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: به طور قطع برای ۴۰ سالگی دوم انقلاب اسلامی یکی از اصولی‌ترین روش‌ها این است که فرهنگ جهاد و شهادت را همه مردم و مسئولین ما داشته باشند؛ اگر این روحیه را در پیش بگیریم به یقین ۴۰ ساله دوم انقلاب را تضمین می‌کند.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین درس دفاع مقدس تبعیت از ولایت و رهبری است، خاطرنشان کرد: اگر ما در ۴۰ سال دوم این تبعیت را همانطور که در دفاع مقدس تمرین کردیم ادامه دهیم به طور قطع ۴۰ سال آینده را روشن‌تر و پرشکوه‌تر از قبل خواهیم داشت؛ و روش این است که در مجامع مختلف، دانشگاه‌ها، مدارس و مراسم‌های مختلف از جمله یادواره شهدا و سایر مراسم‌ها این فرهنگ جهاد و شهادت را جا بیندازیم و اثرات آن را ببینیم.

سردار مجیدی تصریح کرد: در منطقه از جمله لبنان، عراق و یمن دیدیم که یمنی‌ها با دست خالی چه‌کاری انجام می‌دهند؛ و مقاومت مردمی چقدر زیبا خود را نشان می‌دهد که یک حمله به مراکز نفتی عربستان کردند و دست آمریکایی‌ها و تمام آنهایی که ادعا می‌کردند پشت عربستان هستند را بالا می‌رود و این برگرفته از روحیه بسیجی است که در ایران اتفاق افتاد.

وی با اشاره به خطابه‌های سیدحسن نصرالله اضافه کرد: این نماد مقاومت و برگرفته از دفاع مقدس ایران است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه ما در دفاع مقدس هدف بزرگی را تعریف کردیم، یادآور شد: با ساده‌زیستی، وحدت، پشتیبانی‌ها و انگیزه‌های بسیار بالایی که مردم داشتند توانستیم از پس ۳۴ کشوری که از عراق حمایت کردند، برآئیم.

وی افزود: جنگ را فقط کسی که در خط مقدم بودند تمام چراکه در جنگ تمام مردم شرکت کردند و تمام اندوخته‌های خود را تقدیم می‌کردند و برای پشتیبانی همه کمک کردند تا آن اتفاق بزرگ راه افتاد؛ و امروز ما به آن وحدت رویه بین مردم و مسئولین نیاز داریم تا بتوانیم این مسیر و فرهنگ دفاع مقدس را نشر دهیم.

*شناخت و آگاهی برای فرزندان ما ضروری و حیاتی است

سردار مجیدی با بیان اینکه در دوران جنگ و در دفاع مقدس جبهه مشخص بود و یک منطقه وسیعی از درگیری حق و باطل را داشتیم، اعلام کرد: امروز با توجه به جنگ نرم و شبیخون فرهنگی دشمن، شناخت و آگاهی برای فرزندان ما ضروری و حیاتی‌است.

وی عنوان کرد: خانواده‌ها باید با توجه به فناوری‌های جدید از فرزندانشان مراقبت بیشتری کنند چراکه دشمن در بین منازل ما نفوذ کرده و این خانواده است که می‌تواند تأثیرگذار باشد، این استاد دانشگاه است که می‌تواند مراقبت کند و فرزندان ما را امروز حفظ کنند، صدا و سیما، مراکز علمی و... چراکه امروز تکلیف بزرگ‌تری از قبل داریم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان داشت: امروز تلفاتی که در جنگ نرم از ما گرفته می‌‌شود کشته ندارد بلکه آنها را از ما جدا می‌کنند؛ امروز حریف در مقابل ما از حیله‌های جدید استفاده می‌کند، اگر ما بخواهیم در مقابل آنها پیروز شویم تمسک به ائمه اطهار(ع)، قرآن و جدیت در خانواده‌ها می‌تواند موثر واقع شود.

وی در خصوص تأثیر ترویج فرهنگ دفاع مقدس در برابر شبیخون دشمن، ابراز داشت: ما به طور قطع در دوره‌های مختلف که در این ۴۰ سال به آن رسیدیم، دیدیم که هر کجا برای نظام جمهوری اسلامی مشکلی پیش می‌آید فرهنگ دفاع مقدس که برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت و انگیزه‌های بالا بود آنجا ما را موفق می‌کند؛ حتی در فتنه سال ۸۸، همین روحیه دفاع مقدس به کمک ما آمد.

سردار مجیدی تأکید کرد: در مقابل تهدیدهای اخیر که آمریکایی‌ها در خصوص مسئله برجام دارند، اگر این روحیه در مسئولین ما ایجاد شود باید مقاومت کنیم و این مقاومت پیروزکننده در آینده است.

وی در توصیه به جوانان خاطرنشان کرد: امروز جوانان ما انگیزه بالایی دارند و آن را در جبهه مقاومت دیدیم، ۱۴ شهید مدافع حرم در استان ما حاکی از همان داستان است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به انگیزه بالا و حضور جوانان در مراسم‌های مختلف در ایام ماه رمضان و محرم یادآور شد: اگر این حضور را در همین مراسم‌ها داشته باشیم و در اربعین حسینی که پیش رو داریم، به طور قطع جواب دندان‌شکنی به استکبار خواهیم داد و به فرموده رهبر معظم انقلاب این حرکت جهانی شده و در تمام کشورها به اربعین توجه می‌کنند و زمینه ظهور و فرج حضرت مهدی(عج) با نسل جدید انقلاب اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات