سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: در دهه اول محرم ۸۴۰ ویژه‌برنامه سوگواری و تعزیه‌داری در امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان اجرا شد.
کد خبر: ۹۱۷۵۸۲۴
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‌الاسلام روح‌الله عرفانی اظهار کرد: هم‌زمان با آغاز ماه محرم‌الحرام و در راستای اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی، هیئت‌امنای بقاع متبرکه امامزادگان و اماکن مذهبی استان سمنان با مشارکت هیئات مذهبی مستقر در امامزادگان، مساجد و تکایای این استان، نسبت به اجرای ۸۴۰ برنامه سوگواری و عزاداری در طول این دهه اقدام نمودند.
وی افزود: این برنامه‌ها با اجرای تجمع لبیک یا حسین در بقاع شاخص آغاز شد و اهتزاز پرچم عزای سیدالشهدا بر فراز اماکن متبرکه، برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، برگزاری همایش رهروان زینب، تجمع جوانان عاشورایی با عنوان تجمع احلی من العسل و اجرای برنامه شام غریبان از برنامه‌های اصلی طرح بصیرت عاشورایی بود که طبق اعلام قبلی در ۷۰ امامزاده و مکان مذهبی سطح استان اجرا شد.
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: دعوت از سخنرانان و مداحان و برپایی مجلس عزای حضرت اباعبدالله در طول دهه محرم یکی دیگر از برنامه‌هایی بود مه توسط هیئت‌امنای اماکن مجری طرح بصیرت عاشورایی با همکاری و مشارکت هیئات مذهبی برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه در این ایام از ظرفیت تبلیغی مبلغین دینی نیز استفاده‌شده است، افزود: در دهه اول محرم، از ظرفیت ۳۵ مبلغ بومی و اعزامی از قم استفاده‌شده است و تلاش شده با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در اماکن مجری عزاداری‌ها، بر غنای فرهنگی برنامه‌ها افزوده شود.
حجت‌الاسلام عرفانی خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه دینی مردم استان سمنان و وجود موقوفات بسیاری در این استان با نیت اقامه عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) همه‌ساله برنامه‌های متنوع و خوبی از محل درآمد این موقوفات و باهدف اجرای نیات واقفین خیراندیش برگزار می‌شود./ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها