خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: اپراتورهای تلفن همراه از ثبت اطلاعات ناقص دریافت کنندگان سیم کارت خودداری نمایند.
کد خبر: ۹۱۷۵۷۸۴
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با این توضیح که در اکثر جرائم رایانه ای، مجرمین از خطوط موبایل و اینترنت سیم کارت هایی استفاده می کنند که همگی به نام غیر و با اعلام آدرس جعلی و ناقص می باشند گفت: اپراتورهای تلفن همراه می بایست از ثبت اطلاعات ناقص خوداری نمایند و کلیه سیم کارتهای این چنینی در صورت عدم تکمیل اطلاعات، مسدود شود.

وی افزود: همچنین از ثبت سیم کارتها به نام اتباع بیگانه توسط اپراتورها خودداری گردد و فقط در فرودگاه ها و پایانه های مسافربری و در زمان ورود به داخل کشور و تحت نظارت پلیس به افراد مورد نظر سیم کارت اعتباری محدود به زمان خاص ارائه گردد و در زمان خروج نیز تحویل گرفته و سلب امتیاز شود.

قاسمی تصریح نمود: در حال حاضر متهمان پرونده های کلاهبرداری رایانه ای (برداشت غیرمجاز از حساب حسابهای بانکی مردم) جهت انجام بزه مذکور علاوه بر استفاده از انواع مختلف فیلترشکن ها، از سیم کارتهای اتباع کشورهای بیگانه استفاده می کنند و این شیوه بسیار رایج شده است.

این مقام قضائی بیان داشت: نظر به اینکه بخش عظیمی از این سیم کارتها متعلق به دو اپراتور مخابراتی ایرانسل و رایتل می باشد، لذا می بایست موضوع مذکور توسط اپراتورهای این دو شرکت با حساسیت بالا پیگیری و ساماندهی شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان در پایان گفت: باید سیم کارتهایی که به نام اتباع بیگانه ثبت می گردد هوشمند بوده و در مدت اقامت آنها، فعال باشد و به محض پایان اقامت آنها سیم کارت غیرفعال گردد.

 

1010/د30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها