اسامی ۲۰ شرکت بزرگ بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران اعلام شد.
کد خبر: ۹۱۷۵۷۶۸
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) برای نخستین بار اسامی ۲۰ شرکت بزرگ بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران را اعلام کرد.

بر این اساس صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ارزش ۵۳۹ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال در صدر بزرگترین شرکت بورس تهران ایستاد و شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۵۰۹ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال و صنایع ملی مس ایران با ۳۲۶ هزار و ۲۷۴ میلیارد ریال در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

همچنین شرکت‌های سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین، معدنی و صنعتی گل گهر، مخابرات ایران، پتروشیمی پارس، پالایش نفت اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان و گروه مپنا در مکان‌های سوم تا دهم بزرگترین شرکت‌های بورسی ایستاده اند.

بر اساس این گزارش، پتروشیمی مارون با ارزش ۳۱۰ هزار و ۲۴۸ میلیارد ریال در صدر بزرگترین شرکت‌های فرابورسی قرار دارد و سنگ آهن گهر زمین با ۲۰۲ هزار و ۶۴ میلیارد ریال و تولید نیروی برق دماوند با ۱۵۱ هزار و ۵۲۴ میلیارد ریال در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

پتروشیمی زاگرس، هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاور میانه، ذوب آهن اصفهان، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی امیر کبیر و پالایش نفت شیراز نیز در مکان‌های سوم تا دهم برترین شرکت‌های فرابورسی ایستادند.

ارسال نظرات