همزمان با هفته شعر و ادب فارسی برنامه های فرهنگی به همت انجمن های شعر و ادب استان یزد برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۷۵۷۶۷
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، همزمان با هفته شعر و ادب فارسی برنامه‌های فرهنگی به همت انجمن‌های شعر و ادب استان یزد برگزار می‌شود.
این برنامه‌ها از روز سه شنبه هفته گذشته آغاز شده است و به مدت یک هفته ادامه دارد.
به این مناسبت برنامه‌های حافظ خوانی، همایش بررسی قیام امام حسین (ع) و بازتاب واقعه عاشورا در شعر و ادب فارسی، بزرگداشت شهریار و شب شعر عاشورایی، شهریار خوانی و غزل خوانی به همت انجمن دوستداران حافظ، انجمن ادبی اوج هنر یزد، انجمن شعر و ادب تفت و انجمن شعر و ادب ابرکوه در استان یزد برگزار شد.
همچنین در این زمینه امشب نیز شب شعر به همت انجمن شعر و ادب میبد برگزار می‌شود.
در همین حال شنبه ٣٠ شهریورماه جاری نیز نشست حافظ خوانی و نقد شعر توسط انجمن ادبی چکامه مهر، شب شعر چلچراغ توسط موسسه مردم نهاد پویش هنرپارسی برگزار می‌شود.
یکشنبه ٣١ شهریورماه نیز انجمن ادبی کتابخانه وزیری یزد میزبان همایش شعرای پیشکسوت یزد است و انجمن شاهنامه در یزد شاهنامه خوانی برگزار می‌کند و انجمن شعر و ادب استاد لاری پور در هرات نیز عصر شعری را در این تاریخ برگزار می‌کند.
دوشنبه اول مهر شعر خوانی و حافظ خوانی توسط انجمن‌های ادبی جیحون و حافظ آرا در یزد برگزار می‌شودو سه شنبه دوم مهرماه توسط موسسه یاداشت نو نشستی با شعرای جوان برگزار می‌کند.
لازم به ذکر است این برنامه‌های فرهنگی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری یزد و انجمن‌های ادبی استان یزد برگزار می‌شود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات