خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود:
سرهنگ علیپور از اجرای ۶۰۰ برنامه سپاه ناحیه بقیه الله (ع) شیراز در دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۵۷۳۹
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ مجید علی‌پور، فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه هفته دفاع مقدس را یادآور رشادت‌های ملت ایران دانست كه توانست با دست خالی در برابر دنیای استكبار ایستادگی كند.

به گفته وی، در هفته دفاع مقدس باید رشادت‌های رزمندگان را پاس بداریم، همچنین تجربیات دفاع مقدس را هم كنیم، چراکه این تجربیات و درس‌ها راهگشا و راهبر خوبی برای جامعه اسلامی، مردم و مسئولان می‌تواند باشد.

علیپور با یادآوری اینكه انقلاب اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس به صورت طبیعی به دنیا صادر شد، گفت: امروز برخی از كشورها ما را متهم می‌كنند كه نمونه انقلاب خود را به دولت‌های مرتجع منطقه صادر كرده‌ایم در صورتی كه این انقلاب در همان دوران دفاع مقدس به‌صورت طبیعی صادر شد لذا باید شروع جنگ تحمیلی را گرامی بداریم زیرا این جنگ تبلور ارزش‌ها بود.

به گفته فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز، دفاع مقدس ریشه در فرهنگ عاشورا دارد و باید هر ساله دستاوردها و درس‌ها و عبرت‌های آن را برای تداوم مسیر انقلاب مرور كنیم.

وی در ادامه، به تشریح برنامه‌های این ناحیه در ایام هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت:‌ سپاه بقیةالله(عج) در ایام هفته دفاع مقدس بیش از ۶۰۰ برنامه را در سطح پایگاه‌ها، حوزه‌های مقاومت بسیج، مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبركه شیراز اجرا می‌كند.

علیپور، برپایی نشست‌های دینی، اخلاقی و بصیرتی توسط مساجد، حسینیه‌ها و پایگاه‌های مقاومت، برگزاری مسابقات ورزشی، نمایشگاه‌های دفاع مقدس، برپایی یادواره‌های شهدای محلات مختلف نظیر شهدای محله مهدی‌آباد، رکن‌آباد، مسجد امتیاز، منطقه قره‌باغ، گلکو و دهستان بیدزرد، برپایی پیاده‌روی خانوادگی، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، برپایی میز خدمت در برخی از مساجد با دعوت از مسئولان، برگزاری زنگ ایثار در اولین روز بازگشایی مدارس، دیدار با خانواه‌های شهدا را از جمله برنامه‌های این ایام اعلام كرد.

فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز ادامه داد: همچنین در تاریخ ۷ مهرماه امسال در ساعت ۱۵ همایش ایثارگران دوران دفاع مقدس در استان فارس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

برگزاری همایش ائمه جماعات محلات قرارگاه شهید اسکندری با هدف ایجاد انسجام میان مساجد، تقدیر از خادمان حسینی که در ایام محرم در تأمین امنیت حرم‌های مطهر و عزاداری‌ها و هیئت‌ها اقدام کردند، شركت در رژه نیروهای مسلح در روز ۳۱ شهریور، اجرای سرود پسران آفتاب در نقاط پرجمعیت شیراز به‌صورت میدانی و خیابانی، توزیع لوازم‌التحریر میان دانش‌آموزان بی بضاعت در قالب طرح یک کاسب و یک دانش‌آموز توسط بسیج اصناف و دانش‌آموزی، اختتامیه اردوهای جهادی در فصل تابستان، برگزاری کارگاه یک روزه خبرنگاران توسط بسیج رسانه، اردوی جهادی ویژه اصحاب رسانه و اختتامیه اردوهای جهادی از دیگر برنامه‌هایی بود كه وی از آن‌ها نام برد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها