خبرهای داغ:
امام جمعه گرگان گفت: ما با آمریکا مذاکره کردیم اما این آمریکا بود که خطا کرده و زیر تعهدات خود زد، به نظر می‌آید رئیس جمهور آمریکا شعور سیاسی و شخصیت منسجمی ندارد.
کد خبر: ۹۱۷۵۶۹۲
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته گرگان اظهار کرد: انسان باید در مسیر مستقیم و در راه بندگی گام بردارد تا عاقبت بخیر شود.

وی در ادامه با اشاره به حمله 10 پهپاد یمن به شرکت نفت آرامکو تصریح کرد: یمنی‌ها در فشار جنگ نظامی فکر خود را به کار انداختند و پهپادهای خود را به پالایشگاه نفت آرامکو فرستادند و 50 درصد نفت عربستان‌سعودی را متوقف کردند که ترمیم آن ممکن است مدت‌ها به طول بینجامد.

امام جمعه گرگان ادامه داد: آرامکو یک شرکت آمریکایی است و آمریکا اعلام کرده بر اثر حمله انصارالله یمن متحمل خسارت اقتصادی 31 میلیارد دلاری شده است.

نورمفیدی با بیان اینکه 61 هزار غیرنظامی در یمن جان باختند که 8 هزار نفر از شهدا از کودکان بودند، تأکید کرد: در حالی که عربستان سعودی ادعا می‌کرد طی تنها چند روز کار یمن را تمام می‌کند اما چهار سال است که سرمایه زیادی را خرج کردند و آبروی خود و پشتیبانان خود را در دنیا بردند اما ناکام ماندند و این نشان می‌دهد اراده‌های دیگر برای پیروزی یمن وجود دارد و آن اراده الهی است.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل یمن راهی جز مذاکرات باقی نمانده است، اذعان کرد: عربستان سعودی دیگر برای برخی از کشورها، امن نیست و فرافکنی در موضوع حمله پهپاد یمن به شرکت نفتی آرامکو تنها مشکلات را افزایش می‌دهد.

امام جمعه گرگان در ادامه به مباحث مطرح شده در خصوص مذاکره با آمریکا پرداخت و متذکر شد: این روزها مجدد مسأله مذاکره با آمریکا مطرح شده است که مقام معظم رهبری در چند روز گذشته بسیار محکم منظور آمریکا از مذاکره با ایران را معنا کردند.

نورمفیدی تصریح کرد: منظور آمریکا از مذاکره آن است که هر چه می‌گویند ایران موافقت کند و بگوید چشم، حال آنکه این مذاکره نیست و دستور و فرمان دادن است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکایی‌ها یک ترفند است، گفت: آمریکا اهل مذاکره نیست، اگر اهل مذاکره هستند چرا به تعهدات خود در مذاکره قبلی عمل نکردند، بعد از آن بدعهدی چگونه از مذاکره سخن می‌گوید!

امام جمعه گرگان با بیان اینکه آمریکایی‌ها با پیشنهاد مذاکره درصدد هستند تا هر چه می‌گویند ایران موافقت کند، افزود: از طرفی می‌خواهند به دنیا اعلام کنند که ایران در برابر فشار حداکثری تسلیم شده حال آنکه همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ایران هیچ گاه در برابر دشمن تسلیم نمی‌شود، مذاکره‌ای که امروز «ترامپ» از آن سخن می‌گوید مختص کشورهایی است که مثل گاو شیرده از سوی آمریکا دوشیده می‌شوند اما مورد توهین قرار می‌گیرند.

نورمفیدی با بیان اینکه به‎عنوان یک فرد  مقام معظم رهبری را تحسین می کنم،  بیان کرد: ایران پس از انقلاب اسلامی با درایت و رهبری هوشمندانه‎ای امام(ره) و مقام معظم  رهبری به افتخارات و پیشرفت‎های فراوانی دست یافته است.

وی تأکید کرد: امام راحل می‎فرمودند عکسی از شاه مشاهده کردند که در برابر رئیس جمهور آمریکا ذلیلانه ایستاده است، در حالی که آن روز شخص اول کشورمان در برابر آمریکا ذلیلانه برخورد می‎کرد امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی مقتدرانه در برابر دشمن موضع می‎گیرند و در خصوص مذاکره فرمودند: «چنانچه آمریکا حرف خود را پس گرفت و توبه کرد و به معاهده هسته‌ای که آن را نقض کرده است، بازگشت، آن‌وقت در جمع کشورهای عضو معاهده که شرکت و با ایران صحبت می‌کنند، آمریکا هم می‌تواند شرکت کند، اما در غیر این‌صورت هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی بین مسؤولان جمهوری اسلامی و آمریکایی‌ها اتفاق نخواهد افتاد نه در نیویورک و نه غیر آن.»

*
امام جمعه گرگان با بیان اینکه متأسفانه امروز برخی کشورهای اسلامی برخلاف آیات قرآن کریم عمل می‌کنند، تأکید کرد: ایران اسلامی کشور عزت و متعلق به مؤمنان و مسلمانان است و مردمی که خواستار عزت باشند هیچ‌گاه در برابر فشارهای حداکثری دشمن تسلیم نخواهد شد.

نورمفیدی ادامه داد: ما با آمریکا مذاکره کردیم اما این آمریکا بود که خطا کرده و زیر تعهدات خود زد، به نظر می‌آید رئیس جمهور آمریکا شعور سیاسی و شخصیت منسجمی ندارد.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: در جنگ تحمیلی همه دنیا مقابل ما ایستادند اما خداوند، مردم و رهبری امام راحل عامل پیروزی ایران در جنگ هشت ساله رژیم بعث علیه ایران شدند و اگر این سه شاخصه نبود شاید در جنگ تحمیلی پیروز نمی‌شدیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان متذکر شد:امروز نیز دوران سختی قرار داریم و اگر سه عامل خداوند، مردم و رهبری کنار هم باشند بر مشکلات پیروز خواهیم شد و مقام معظم رهبری به عنوان خاف صالح راه امام (ره) را ادامه می‌دهند.

*وظیفه آموزش و پرورش تنها آموزش حساب و ریاضیات نیست
نورمفیدی با اشاره به فرا رسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید یادآور شد: آموزش و پرورش یکی از سازمان‌های بسیار مهم دولتی است که مسؤولیت بسیار بزرگی را برعهده دارد، آموزش و پرورش به معنای ساختن انسان‌ها و جوانانی است که بتوانند کشور را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه کار آموزش و پرورش تنها یاد دادن حساب و کتاب و فیزیک و شیمی نیست، گفت: امروز ایران کشور دیگری است و آموزش و پرورش وظیفه دارد بعد از پدر و مادر در راستای تربیت فرزندان گام بردارد.

امام جمعه گرگان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری درباره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصریح کرد: از نظام آمورش و پرورش اعم از وزاتخانه تا مسؤولان آموزش و پرورش درخواست دارم در راستای تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش گام بردارند.

انتهای پیام/83018/

ارسال نظرات
پر بیننده ها