خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: پوستر کنگره حضرت یحیی‎بن‎زید(ع) مهرماه امسال در تهران رونمایی می‎شود.
کد خبر: ۹۱۷۵۶۹۱
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، حجت‎ الاسلام روح ‎الله سلیمانی ‎فرد بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی کنگره حضرت یحیی‎بن‎زید (ع) در امامزاده یحیی‎بن‎زید (ع) اظهار کرد: پوستر فراخوان آثار و مقالات کنگره حضرت یحیی‎بن‎زید (ع) به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی طراحی و به تصویب رسیده است که مهرماه امسال با حضور مسوولان کشوری و رسانه‎های ملی در تهران رونمایی می‎شود.

وی تصریح کرد: حضرت یحیی‎بن‎زید(ع) از نوادگان امام سجاد (ع) است و به عنوان یک شخصیت فراملی و ملی محسوب می‎شود به طوری که این امام لازم‎التعظیم محور وحدت شیعه و سنی در منطقه «جرجان» بودند.

سلیمانی‎فرد افزود: با توجه به شخصیت والا ایشان و ارادتمندان وی در داخل ایران و کشورهای خارجی به ویژه ترکمنستان، عراق و سایر کشورهای بلاد اسلامی قرار است کنگره بین‎المللی این امام همام برگزار شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان تصریح کرد: شورای سیاستگذاری برگزاری کنگره در سطح ملی زیر نظر رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و چند تن از مسوولان کشوری بوده و رئیس ستاد برگزاری این کنگره نیز در استان گلستان به عهده نماینده ولی فقیه در استان آیت‎الله نورمفیدی است.

وی ادامه داد: این کنگره دارای دو دبیرخانه علمی با سه کمیته فرعی و دبیرخانه اجرایی با هفت کمیته فرعی فعالیت می‎کند.

سلیمانی‎فرد علت تاخیر در برگزاری کنگره را وقوع سیل در گلستان برشمرد و گفت: قرار بود این کنگره در آبان ماه امسال برگزار شود که وقوع سیل و توجه به کمک به سیل‎زدگان و تاخیر در روند برنامه‎ها سبب شد این کنگره به تعویق بیفتد که پیش‎بینی ما این است در اوایل سال 1399 بتوانیم این کنگره را در شان این امام لازم‎التعلیم برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آماده کردن زیرساخت‎های مانند ایجاد درمانگاه خیریه، بازگشایی راه دسترسی جدید برای کاهش ترافیک، بهسازی بوستان سه هکتاری و همسطح‎سازی و بهسازی محوطه امامزاده یحیی‎بن‎زید (ع) از جمله برنامه‎های اوقاف قبل از برگزاری کنگره بین‎المللی است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت: معرفی و شناخت حضرت یحیی بن‎زید (ع) به عنوان امامی که محور فرق اسلامی و مذاهب مختلف به ویژه شیعه و سنی بوده از اهداف این اداره است.

صالح محبی افزود: در گنبدکاووس تعداد رقبات 806، تعدادموقوفات 699 است که از این تعداد 657 موقوفه انتفاعی و 42 موقوفه منفعتی بوده است.

وی تصریح کرد: امسال با همکاری نهادها، سازمان‎ها و دستگاه‎های اجرایی توانستیم مراسم روز عاشورا و ورود هیئت‎های عزاداری به امامزاده یحیی‎بن‎زید (ع) بهتر از سال‎های گذشته برگزار کنیم.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه به قول فرمایشات رهبر معظم انقلاب بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، خاطر نشان کرد: در ایام محرم برنامه‎هایی شامل عزاداری نیروهای انتظامی و نظامی، تجمع بزرگ «لبیک یا حسین»، همایش نوجوانان «احلی من العسل»، همایش «رهروان زینبی»، «خیمه معرفت» و دیگر برنامه‎های فرهنگی و مذهبی در آستان مقدس یحیی‎بن‎زید (ع) برگزار شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها