خبرهای داغ:
امام جمعه گنبدکاووس گفت: برای اینکه تمدن نوین اسلامی در همه لایه‌های پیچیده امروزی وارد کنیم و بتوانیم این جامعه را به خوبی اداره کنیم باید از اربعین که زمینه‌ساز تحقق تمدن عظیم نوین اسلامی آغاز کنیم.
کد خبر: ۹۱۷۵۶۸۹
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، حجت‌الاسلام محمود ترابی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهر اظهار کرد: اربعین زمینه‌ساز تحقق هدف نهایی امت اسلامی که همانا تمدن عظیم نوین اسلامی بوده است.
وی با بیان اینکه برای اداره کردن جامعه پیچیده امروز نیاز به سبک زندگی حسینی داریم، افزود: اگر بخواهیم تمدن نوین اسلامی را در همه لایه‌های جامعه پیاده کرده و این جامعه پیچیده را به خوبی اداره کنیم باید از اربعین آغاز کنیم.
امام جمعه گنبدکاووس تصریح کرد: تمدن نوین اسلامی یعنی پیاده کردن سبک زندگی امام زمان (عج) و سبک زندگی حسینی که در آن باید فرد براساس عشق و محبت حسینی اموال خود را در اختیار اسلام و مردم قرار داده و خود را به رنج بیندازد.

وی زمینه ظهور امام زمان (عج) را معرفی امام حسین (ع) دانست و تاکید کرد: مسیر و زمینه ظهور امام زمان (عج) توسط معرفی امام حسین (ع) در دنیا امکان‌پذیر است زیرا دنیا به شدت نیازمند مکتب و مقام حسینی و تشنه مرام آن حضرت است که در اربعین حسینی این عطر همه گیر شده و جهانی می‌شود.
ترابی گفت: اربعین آماده شدن امت اسلامی برای جریان بزرگ تمدن‌ساز نوین اسلامی است و حماسه عاشورا باید الگو و اسوه برای بصیرت‌افزایی و دفاع از حق و حقیقت باشد.
وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس یادآور شد: هفته دفاع مقدس یادآور فداکاری‌ها و عزت و ذخیره ی برای ادامه انقلاب و درسی برای امروز ما که با استقامت می‌توان اسلام را فاتح جهان کرد.
امام جمعه گنبدکاووس افزود: برای شناخت شهدای هشت سال دفاع مقدس باید شهدای کربلا را شناخت زیرا این شهدا ادامه‌دهنده راه شهدای کربلا بودند.

وی با تبریک سال تحصیلی جدید تاکید کرد: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب مسئولیت‌ها را بر عهده جوانان نهادند و جوانان باید آماده باشند تا بار بزرگ انقلاب، تمدن نوین اسلامی و آمادگی ظهور امام زمان (عج) و فتح قله‌های پیروزی را بر عهده گیرند که تربیت کننده چنین نسل و جوانانی بر عهده آموزش و پرورش است.
ترابی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب جهت‌گیری کشور در مذاکرات با آمریکا را بر همه ما روشن کرده است، گفت: مقام معظم رهبری علاج مشکلات کشور را تکیه بر جوانان، جدی گرفتن ظرفیت داخلی می‌دانند و نگرانی وی از مذاکرات شرطی شدن اقتصاد کشور و نادیده گرفتن تولیدکنندگان  و ناامیدی جوانان است.
وی سفر رئیس جمهور به آنکارا را از اتفاقات مهم هفته گذشته برشمرد و افزود: در حاشیه این سفر رئیس جمهور با پوتین دیدار کرد و این دیدار منجر به راهبردی شدن روابط ایران و روسیه خواهد بود.

انتهای بیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها