امام جمعه رشت گفت: تشکیل دادگاه‌های مبارزه با مفاسد مالی و رسیدگی به پرونده‌های آقازاده‌ها و مسئولان رده‌های بالای کشور از جمله اقدامات و برنامه‌ریزی جدی رئیس قوه قضائیه کشور است که نیازمند حمایت همه جانبه مردم هستند.
کد خبر: ۹۱۷۵۶۶۲
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت اظهار داشت: موعظه از جمله شیوه‌هایی است که دارای تأثیر فراوان در اجتماع است و مردم نیز مؤعظه را می‌پذیرند البته فریضه امر به معروف نیز دارای اهمیت بسیار و از واجبات دین است. 

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به راهکارهای مؤثر در تربیت اسلامی و مؤعظه در جامعه عنوان کرد: امروز تبلیغ چهره به چهره در رسانه‌های دینی و اسلامی همواره مطرح می‌شود که این امر نوعی مؤعظه در جامعه است البته مؤعظه دارای شیوه‌های گوناگونی است.

 

فلاحتی به جایگاه نورانی و پر عظمت مؤعظه در اسلام اشاره کرد و افزود: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه خطاب به فرزندشان فرمودند که فرزندم من تو را به ترس از خدا سفارش می‌کنم پس همواره دلت را با یاد خدا، موعظه و اندرز زنده کن زیرا که مؤعظه موجب زنده شدن دل‌ می‌شود.

 

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: در بسیاری از مجالس زمانی که جوانان و نوجوانان مؤعظه‌ها را می‌شنوند با جان و دل آن را می‌پذیرند و امام راحل نیز در این باره فرمودند که انسان باید بتواند به موعظه توجه کند و مؤعظه دیگران را نیز بپذیرد از این رو همه انسان‌ها نیازمند به مؤعظه هستند.

 

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با تأکید بر اینکه موعظه راهکاری مؤثر برای تربیت فرزندان است و آنان را در مسیر سعادت و تعالی جامعه قرار می‌دهد بیان کرد: امروز تقوا پیشه کردن و صبر بر تقوا از صبر بر عذاب خداوند در روز قیامت آسان‌تر است.

 

وی با اشاره به حوادث 31 شهریورماه سال 1359 که یادآور روزهای سختی بر ایران اسلامی است خاطرنشان کرد: 31 شهریورماه روز آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس است، روزی که صدام با حمایت همه‌جانبه استکبار جهانی به مرزهای ما حمله کرد و بخش عمده‌ای از مرزهای ایران را اشغال کرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه بسیاری از مردم ما در روزهای آغاز جنگ و دوران دفاع مقدس، آموزش‌های نظامی دیدند و با تلاش خود شاخ قدرت‌های استکباری را شکستند و ایستادگی و مقاومت کردند افزود: 31 شهریورماه یادآور دوران پر صلابت برای ملت ایران است. 

 

فلاحتی با اشاره به مناسبت 25 محرم‌الحرام گفت: 25 محرم‌الحرام سالروز شهادت امام سجاد(ع‌) است و امروز صحیفه سجادیه آن امام معصوم یادگاری بسیار بزرگ و مؤثر برای شیعیان و مسلمانان جهان است لذا هر مسلمانی وظیفه دارد که به نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه توجه ویژه کند.

 

امام جمعه رشت با اشاره به نشست اخیر رهبر معظم انقلاب با شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد: رهبر انقلاب در این نشست ترسیمی از ایران قبل از انقلاب را بیان کردند و فرمودند که در دوران قبل از انقلاب، ایران در تولید علم و فناوری در حد صفر بود و در صنعت نیز چیز خاصی نداشت.

 

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند که ایران قبل از انقلاب همواره توسط قدرت‌های جهانی تحقیر می‌شد افزود: ایران در دوران قبل از انقلاب همواره در مقایسه با همسایگان خود هم دچار عقب‌ماندگی بود.

 

وی با اشاره به برکات انقلاب بیان کرد: ثبات، امنیت، رشد در عرصه علم و فناوری از جمله خیرات و برکات انقلاب در ایران است و ما امروز دارای رتبه 16 علم و فناوری در جهان هستیم و پس از انقلاب حتی میزان مشارکت‌های مردمی در خدمات‌رسانی‌ها در حادثه‌های مختلف از جمله سیل و زلزله افزایش یافت.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه افزایش بینش سیاسی مردم نیز از جمله خیرات و برکات انقلاب اسلامی است تصریح کرد: در دوران قبل از انقلاب امکانات و منابع کشور عادلانه تقسیم نمی‌شد و اکثر قدرت‌های استکباری این امکانات را از ما می‌گرفتند.

 

فلاحتی گفت: امروز کسانی در جامعه در حال تلاش هستند که شاخصه‌های اخلاق و معنویت را از مردم دور کنند اما بر خلاف تصور آنان، ما روز به روز شاهد رشد شاخصه‌های معنوی در مردم هستیم زیرا که انقلاب اسلامی بر مبنای ارزش‌های دین و بر پایه تمدن‌سازی اسلامی است. 

 

امام جمعه رشت با اشاره به شرکت چند میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین افزود: اکثر مردم ما نگران وضعیت فعلی کشور در حوزه اقتصادی و اجرایی هستند لذا برای خروج از این وضعیت به دنبال راهکار هستیم از این رو ضروری است که مسئولان شبانه‌روز تلاش و مجاهدت کنند تا نگرانی‌های مردم برطرف شود.

 

فلاحتی با بیان اینکه مردم نسبت به گرانی‌های بی‌سابقه کالاهای اساسی نگران هستند گفت: رکود در بخش‌های صنعت، بیکاری جوانان و افزایش سرسام‌آور اجاره مسکن، بی‌عدالتی در مسائل آموزشی و میدان ندادن به جوانان باعث نگرانی مردم شده است.

 

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب راهکارهایی را برای خروج از سختی‌های فعلی و افزایش امیدواری مردم اشاره کردند تأکید کرد: گروه‌های جهادی باید جهت کاهش مشکلات و دردها پای کار آیند و گفتمان مقاومت را در بین مردم ترویج دهند از طرفی باید دولت جوان و حزب‌اللهی پای کار آید.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه مردم ما که در اجتماعات عظیم شرکت می‌کنند و پای آرمان‌‌های انقلاب ایستادند هرگز مأیوس نمی‌شوند گفت: رئیس قوه قضاییه چندین اقدام جدی برای مبارزه با فساد انجام داد و در این مسیر برنامه‌ریزی‌های کرده است.

 

فلاحتی افزود: اجرای طرح «هر مسجد یک حقوق‌دان» در کشور، تشکیل دادگاه‌های مبارزه با مفاسد مالی و رسیدگی به پرونده‌های آقازاده‌ها و مسئولان رده‌های بالای کشور از جمله اقدامات و برنامه‌ریزی جدی رئیس قوه قضائیه کشور است که نیازمند حمایت همه جانبه مردم هستند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات