خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود گفت:علاج حل مسائل و مشکلات کشور ابتدا توکل به خدا و سپس تکیه‌بر ظرفیت‌های مردمی است، این راه یعنی بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون که باید نقشه راه مسئولان باشد.
کد خبر: ۹۱۷۵۶۵۹
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
عدم اعتماد به بیگانگان نقشه راه مسئولان/علاج حل مشکلات کشور تکیه‌بر ظرفیت‌های مردمیبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر بابیان اینکه نباید به بیگانگان اعتماد کرد، اظهار کرد: علاج حل مسائل و مشکلات کشور ابتدا توکل به خدا و سپس تکیه‌بر ظرفیت‌های مردمی است، اروپا و آمریکا به دنبال تأمین منافع خودشان هستند و این راه یعنی بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون باید نقشه راه مسئولان باشد.
وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از طلاب و روحانیان بابیان اینکه هیچ مذاکره در هیچ سطحی بین مسئولان ایران و آمریکا برقرار نخواهد شد، ابراز داشت: استکبار می‌کوشد تا با استفاده از اهرم فشار ما را به‌پای مذاکره بنشاند که اگر این رویداد رخ دهد ملت ایران هرگز روی آرامش را نخواهند دید.
وی ضمن بیان اینکه آمریکا می‌خواهد تا با مذاکره برگه برنده‌ای برای قدرت‌طلبی خودشان در انتخابات داشته باشند، افزود: همان‌طور که قبلاً هم مشاهده شد مذاکره و سازش با آمریکا تاکنون هیچ دستاوردی برای کشور نداشته است لذا با مذاکره ایران این کشور هرروز بازی جدید درخواهد آورد.
امینی در ادامه تصریح کرد: این به معنای عدم ارتباط با سایر کشور‌ها نخواهد بود بلکه ارتباط با کشور‌های دارای حق وتو نتیجه‌ای برای ایران نخواهد داشت، هدف آمریکا و هم‌دستانش برآوردن نیاز‌های خودشان از قبال ایران است.
وی ضمن بیان اینکه عزاداری سالار شهیدان در ۴۵ کشور دنیا نشان داد که این شور و عشق به ائمه اطهار (ع) را نمی‌توان از دل مردم بُرد، امروز پیاده‌روی اربعین به بعد بین‌المللی تجلی پیداکرده است و هر چه این مراسم باشکوه و عظمت بیشتری برگزار شود مردم با ابعاد این حماسه بیشتر آشنا خواهند شد.
امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه در مسیر حرم تا حرم قرار داریم و مردم شاهرود باید موکب‌داران زائران علی بن موسی‌الرضا (ع) در تمام طول سال باشند، ابراز داشت: کرامت و عزتی که عراقی‌ها در اربعین به ایرانی‌ها و زائران دارند به‌نحوی‌که زمینه‌ساز تمدن ایرانی-اسلام شده و همه ادیان را در خود دعوت به حضور می‌کند و امروز ما نیز می‌بایست این کرامت را نسبت به زائران در شهر‌های خودمان داشته باشیم و برای این منظور نیز هزینه زیادی هم لازم نیست.
امینی در ادامه با ابراز اینکه جنگی که هشت سال تحمیل و بهترین فرزندان این آب و خاک را از ما گرفت یکروی سکه، اما آن‌سو این حادثه برکات بسیاری نیز برای ایران داشت، تصریح کرد: در این جنگ هشت‌ساله نه‌تن‌ها وجبی از خاک را از دست ندادیم بلکه از انقلاب و ارزش‌های آن نیز دفاع شد و این نگاه جدیدی بود که جنگ‌طلبان دنیای امروز ندارند و نمی‌توانند بفهمند.
وی ضمن بیان اینکه مدیریت جهادی، امنیت و آرامش مثال‌زدنی نسبت به همه کشور‌های اطراف و خودکفایی در علوم و دانش نظامی از دیگر برکات جنگ تحمیلی است، افزود: هراس دشمن از جنگ با ایران به‌واسطه توان نیرو‌های بومی منطقه است لذا این مهم می‌طلبد تا در اقتصاد، فرهنگ و سایر حوزه‌ها با پیگیری همین روش‌ها به عزت بیشتر دست پیدا کنیم.
امام‌جمعه شاهرود در ادامه اضافه کرد: در شورای فرهنگ عمومی شهرستان نسبت به برپایی رژه در مرکز استان گلایه شد، اما این موضوع به نحو دیگری انعکاس پیدا کرد، بحث اختلاف دو شهر شاهرود و سمنان به‌هیچ‌عنوان در کار نبود بلکه مرکز نظامی استان شاهرود است و همان‌طور که در این چهار دهه مردم مراسم رژه را در شاهرود دیدند انتظار می‌رفت تا ملت دوباره احساس اقتدار و عزت کنند، علیرغم آنکه با نامه‌نگاری می‌شد مجوز گرفت، اما دستور فرمانده کل قوا به ستاد نیرو‌های مسلح بی‌شک پذیرفتی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها