امام جمعه تبریز با اشاره به بیانات بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران گفت: حماسه ایستادگی و مقاومت مردم ایران در دوران دفاع مقدس این جنگ را به یکی از پدیده های تاریخی تبدیل کرد.
کد خبر: ۹۱۷۵۶۵۸
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های نمازجمعه با اشاره موضع گیری و اقدامات ارزشمند نهادهای انقلابی، خانواده شهدا و مسئولان شهری در خصوص اصلاح تابلوهای خیابان ها و کوچه ها که عنوان شهید از تابلو آن ها حذف شده بود، تصریح کرد: جریان شهید زدایی با همت بلند مردم شهید پرور، جوانان مومن و انقلابی و مسئولان متعهد باید ریشه کن شود.

وی با اشاره به حمله پهباد های انصارالله یمن به تاسیساتی نفتی عربستان گفت: این عملیات قدرت اطلاعاتی و توان دفاعی انصارالله را به رخ متجاوزان سعودی و آمریکایی کشید و نشان داد خرید سالانه ۷۰ میلیارد دلار تسلیحات جنگی از آمریکا نمی تواند امنیت عربستان را تضمین کند.
خطیب نماز جمعه تبریز به جریان سازی رسانه ای بعداز این علمیات، علیه ایران هم اشاره و بیان کرد: عملیات پهبادی یمن باعث کاهش تولید هشت میلیون بشکه ای نفت در عربستان و افزایش ۱۹ درصدی بهای نفت خام در بازارهای جهانی شد و سعودی ها و آمریکایی ها به دلیل عصبانیت از این کار اقدام به جریان سازی رسانه ای علیه ایران کردند.

حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگری از خطبه های دوم نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به نشست آنکارا و گفتگوی روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه در خصوص سوریه گفت: در کنار مسائل مطرح شده در خصوص کشور سوریه مواضع آقای پوتین در موضوع تجاوز عربستان به یمن بسیار حائز اهمیت بود.
امام جمعه تبریز افزود: استناد پوتین به آیات قرآن نشان می دهد اعراب مرتجع منطقه قوانین الهی و اسلامی را با تجاوز به خاک دیگر کشورها و قتل عام مردمان بی گناه و بی دفاع زیر پاگذاشته اند.

حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگر سخنان خود با طرح تذکر انتخاباتی به نامزد های احتمالی مجلس شورای از مردم خواست کسانی را وکیل خود در این مجلس انتخاب کنند که خدمتگزاری و مردمی بودن اصلی ترین انگیزه ها بر روی صندلی های سبز باشد‌‌.
امام جمعه تبریز با اشاره به بیانات بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در خصوص ویژگی های نمایندگان مجلس افزود: نمایندگان نباید خودشان حاکمان مردم بدانند بلکه باید خدمتگزار باشند و در قانون گذاری امور باید متعهد به اسلام باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها