خبرهای داغ:
امام جمعه مرند:

حوزه علمیه نمی تواند جدا از انقلاب اسلامی حرکت کند

امام جمعه مرند با اشاره به جایگاه حوزه علمیه در نظام اسلامی گفت: حوزه علمیه نمی تواند جدا از انقلاب اسلامی حرکت کند، حوزوی خود را مسئول حفاظت از این نظام می داند.
کد خبر: ۹۱۷۵۶۴۸
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی نعمت زاده،  در آیین تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) مرند، ابراز داشت: امروز دنیا به انقلاب اسلامی ایران اقبال نشان داده است و طلاب مسئولیت خطیری در این عرصه دارند.

وی افزود: گرایش به دین و معنویت و اسلام و تشیع بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دنیا افزایش پیدا کرده است و ماندگاری این مهم نیز به حوزه های علمیه وابسته است.

امام جمعه مرند با بیان اینکه صلاح و فساد جامعه به حوزه علمیه وابسته است، تاکید کرد: حوزه علمیه خاستگاه انقلاب اسلامی است و امروز نیازمند حوزه تراز عصر جمهوری اسلامی هستیم.

حجت الاسلام نعمت زاده اذعان داشت: اگر حرکت حوزه های علمیه به عنوان تنها دستاورد انقلاب اسلامی مطرح باشد، باز حرکت بزرگی صورت گرفته است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه علم و تعلیم و تهذیب در حوزه علمیه جدایی ناپذیر است، تاکید کرد: طلاب حق ندارند از بحث و مطالعه کم بگذارد چرا که به قیمت سنگین علیه اسلام تمام می شود و باید خود را در ابعاد مختلف تربیت و تقویت کنند.

وی با بیان اینکه ذره ای غفلت طلاب و حوزه های علمیه از علم و معنویت و ارتباط با خدا و ائمه اطهار(ع) جبران ناپذیر است، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه نمی تواند جدا از انقلاب اسلامی حرکت کند، حوزوی خود را مسئول حفاظت و پاسدار این نظام و انقلاب اسلامی می داند.

در این آیین حجت الاسلام عباس اختیاری به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) مرند معارفه و از خدمات حجت الاسلام باقری قدردانی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها