خبرهای داغ:
نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورزقان از شهرستان های محروم کشور است، ابراز امیدواری کرد با توسعه این شهرستان با وجود معدن مس سونگون و اتفاقاتی که اخیرا در ورزقان افتاده است، به شهرستانی سرآمد در استان و کشور تبدیل شود.
کد خبر: ۹۱۷۵۶۴۷
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رضا علیزاده در جمع خبرنگاران مسیر ورزقان-نودوز را یکی از راه های مسیر توسعه ورزقان علاوه بر توسعه مس سونگون دانست.

وی ادامه داد: هزینه دو قطعه از بزرگراه «خواجه - ورزقان - خاروانا – نوردوز» تامین شده و با مشارکت مجتمع مس سونگون وارد مرحله عملیاتی می‌شوند.

علیزاده اضافه کرد: از مجموع پنج قطعه از بزرگراه «خواجه – ورزقان – خاروانا - نوردوز» سه قطعه فعال بوده و دو قطعه که شامل مسیرهای «خواجه – شالی» و «ورزقان -سه راهی آقابابا» می‌باشد با مشارکت و تأمین مالی مس سونگون توسط اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی از طریق مناقصه به پیمانکار واگذار می‌شود. 

وی افزود: با آغاز بکار دو قطعه دیگر کل مسیر تا سه راهی آقابابا در روند احداث قرار می‌گیرد، هم‌اکنون در پروژه «خواجه – ورزقان» و «خاروانا – نوردوز» سه پیمانکار به صورت فعال با تأمین مالی مس سونگون فعالیت می‌کنند. 

علیزاده گفت:  فازهایی از قطعات 2 و 3 و 4 که شامل مسیر بین شالی تا سرند و روستای چخماق بلاغ تا ورزقان به طول 30 کیلومتر با تکمیل نواقصات ورود  و خروج و علائم راهنمایی و رانندگی طی چندروز آینده مورد بهره‌برداری قرار گرفته و زیربار ترافیک می‌روند 

وی اظهار امیدواری کرد با تلاش پیمانکاران یک لاین از مسیر خواجه - ورزقان  تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا مردم بتوانند در شکل بهتری در مسیر «تبریز – ورزقان» تردد کنند و تا سال 99 طرح به تکمیل 100درصدی برسد.

علیزاده افزود: ورزقان با تکمیل این مسیرها به یکی از مستعدترین شهرستان‌های آذربایجان شرقی برای سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف تبدیل خواهد شد که این امر موجب توسعه اقتصادی شهرستان شده و ورزقان را مسیر توسعه جهشی قرار خواهد داد.

این نماینده مجلس با اشاره به آب گیری سد حاجی لر، از ایجاد گلخانه هزار هکتاری در بخش خاروانا خبر داد و گفت: طرح ایجاد این گلخانه که بزرگترین مجتمع گلخانه ای خواهد بود دست مشاور و در حال بررسی برای مکان یابی است.

علیزاده منطقه خاروانا را بهترین موقعیت از نظر شرایط برای ایجاد گلخانه دانست و اظهارداشت: برای آب آن مجوز گرفته شده و خط انتقال گاز آن نیز از خط انتقال گاز مرز ارمنستان تامین خواهیم کرد.

وی افزود: با ایجاد این گلخانه در هر هکتار برای هفت – هشت نفر کار اشتغال می شود که با راه اندازی آن شاهد اشتغال هزار نفری و رونق اقتصاد و تحول چهره ورقان خواهیم شد.

علیزاده شتاب توسعه را در ورزقان با توجه به آغاز فاز جدید مس سونگون با سرعت ارزیابی و بیان کرد: طرح های توسعه مس سونگون شامل زنجیره ای از کارخانجات است که با تکمیل آن شاهد تبدیل کنسانتره آن به شمس های مس و تبدیل آن ها در کارخانجات دیگر به مصنوعات فلزی خواهیم بود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: با راه اندازی فاز ذوب آن در حال انجام است انشاالله شاهد موفقیت و اتفاق های خوبی خواهیم بود، هرچند تحریم ها هنوز ادامه دارد ولی با اتکا به توان داخلی در برابر آن خواهیم ایستاد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها