مشاور فرمانده کل قوا تصریح کرد: ما امروز می گوییم تنها راه برون رفت از مشکلات این است که مردم به صحنه برگردند و امور را در دست بگیرند و مسؤولان از آنها حمایت کنند.
کد خبر: ۹۱۷۵۶۴۳
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح،  در یادواره 114شهید بخش مرکزی ساری در روستای زرین آباد گفت: شهدای ما همان راهی را رفتند که امام حسین(ع)و یاران او رفتند. رهبری و ملت ما همان آرمانی را پیروی می کنند که امام حسین (ع) رفتند و ما به این آرمان ها پایبند هستیم.

سردار حسین دهقان افزود: جامعه اگر نیاز به جاودانگی و تداوم حیات دارد باید در درون خود فرهنگ و روحیه شهادت را تقویت کند چرا که شهید به حدی از رشد و بلوغ رسید که به تمام خواسته های دنیایی پشت پا زده و جاودانگی و حیات جاودانه را انتخاب کرده که مورد رضایت خداوند است.

وی تصریح کرد: ما هرسال که یادواره های شهدا را برگزار می کنیم استقبال مردم بیش از سالهای گذشته می شود و حضور جوانان در یادواره های شهدا بیشتر شده است.

به گفته وی اگر راهپیمایی اربعین را با سالهای آغازین مقایسه کنیم خواهیم دریافت که شور و شوق زائران از کشورهای مختلف بیشتر شده است.

مشاور فرمانده کل قوا تصریح کرد: ما امروز می گوییم تنها راه برون رفت از مشکلات این است که مردم به صحنه برگردند و امور را در دست بگیرند و مسؤولان از آنها حمایت کنند.

سردار دهقان خاطر نشان کرد: این روزها بحث مذاکره با آمریکا در کشور مطرح است که بحث دوگانه را مطرح می کنند که اگر بخواهیم از این شرایط سخت عبور کنیم باید برویم با آمریکا مذاکره کنیم اما نظام اسلامی هیچگاه با امر مذاکره و تعامل با دنیا مخالفتی نداشته، در موضوعات مختلف با جهان مذاکره کردیم و در برجام با آمریکا و کشورهای دیگر مذاکره کردیم و به توافق رسیدیم و تعهداتی را هم اجرایی کردیم اما طرف مقابل از همان روز آغاز برجام آنها را زیر پا گذاشت و در اجرایی شدن برجام هم دست‌انداز ایجاد کرد.

وی گفت: دشمن می خواست ملت ایران از عواید برجام برخوردار نشود؛ ترامپ هم که کلا این توافق را قبول نداشت و روی به تحریم آورد.یک سری افراد در داخل کشور دنبال کار خیر برای کشور نیستند؛ روزهای اول ترامپ دنبال این بوده که امتیازات بیشتری بگیرد و محدودیت های بیشتری بر کشور اعمال کند اما امروز دوباره شاهد پافشاری ترامپ برای مذاکره هستیم چون تیر تمامی توطئه های او به سنگ خورده است.

به گفته مشاور فرمانده کل قوا، ترامپ دنبال مذاکره برابر نیست و با تحریم های سنگین می خواهد ایران را پای میز مذاکره بکشاند که معنی آن تحقیر است؛ او تلاش می کند امروز هم امتیاز بگیرد، هم تحقیر کند و هم تحریم کند

وی تاکید کرد:امروز در سایه رهبری شاهد این هستیم که کشورهای ابرقدرت جهان در مقابل ایران اسلامی دچار ضعف و ناتوانی هستند.

سردار دهقان افزود: مجموعه آرامکو توسط مجاهدین یمنی مورد حمله قرار گرفته که بخش عظیمی از توانمندی سعودی ها برای صادرات نفت از بین رفته است و آنها تلاش می کنند بگویند این حمله از سوی یمنی ها نبوده و از سوی ایران بوده، بعد می گویند این از عراق شلیک شده است، بعد می گویند این موشک و یا پهپاد بوده است.

وی گفت: آمریکا در چند سال اخیر سلاح و سیستم های پدافندی، راداری، شنود و دستگاه عظیم جاسوسی در عربستان فعال کرد که در منطقه اشراف اطلاعاتی داشته باشد اما آنها نتوانستند موشک های یمنی را شناسایی کنند. آنها نمی خواهد القا کنند که یک ملت ضعیف و پابرهنه مانند یمن و انصارالله به آنها چنین صدمه ای زده است و این مسئله را می خواهند بیندازند گردن یک قدرت منطقه مانند ایران اسلامی تا برای آنها توجیه داشته باشد و آبروی آنها نرود.

مشاور فرمانده کل قوا تاکید کرد: آمریکا اگر دنبال مذاکره است ابتدا باید تحریم ها را بردارد، به تعهدات خود در برجام برگردد و نیروهای خود را از منطقه خارج کند تا ما در قالب گروه 1+5 با آنها مذاکره کنیم.

سردار دهقان افزود: امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز بر عهده ایران اسلامی است و اگر ناامنی می بینید بخاطر حضور و مداخلات آمریکا است؛ اگر آمریکا در خلیج فارس نباشد امنیت آن برقرار خواهد بود.

به گفته وی کشورهای متجاوز عربی منطقه باید سر عقل آمده باشند که آمریکا قابل اعتماد نیست؛ آنها باید بدانند که نباید جنگ افروزی کنند./صداوسیما

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها