به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان :مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه زرند گفت: در دفاع مقدّس، روحانیّت با محوریّت مساجد فعالیت های متعددی را بر عهده داشتند وامروز مساجد باید قرارگاه‌های فرهنگی مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی شوند.
کد خبر: ۹۱۷۵۶۳۵
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان:حجت الاسلام محمد ایزدی مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه زرند با مصاحبه با روابط عمومی این ناحیه گفت: در دفاع مقدّس، روحانیّت با محوریّت مساجد فعالیت‌های متعددی را بر عهده داشتند وامروز مساجد باید قرارگاه‌های فرهنگی مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی شوند. واگر مساجد و مجموعه‌های فرهنگی تعامل و ارتباط تنگاتنگ داشته باشند ظرفیت‌های مهمی در پیشگیری از آسیب‌ها ایجاد می‌شود.

وی افزود: مساجد و ائمه‌ی جماعات، از بدو ظهور اسلام در نشر معارف اسلامی و استحکام حکومت اسلامی بسیار نقش آفرین بوده‌اند. در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، شاهد تأثیر شگرف مساجد در معرفی انقلاب اسلامی و ساماندهی نیرو‌ها به ویژه بسیج مردمی در دوران دفاع مقدس و نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بودیم.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه دفاع مقدس را تبلور عینی نبرد همیشگی حق و باطل دانست وافزود: حضور پرشور مردم مسلمان ایران در جبهه‌های جهاد فی سبیل‌الله نیز نماد اسلام‌خواهی و روحیه انقلابی ملت مسلمان ایران شناخته می‌شود و بدون شک در این میان، مساجد که به تعبیر رسای امام راحل سنگر اسلام و انقلاب هستند، در جریان مقاومت اسلامی نقشی جدی و پررنگ داشته‌اند که در سایه راهبری ائمه جماعات مساجد جبهه‌ای مردمی را در برابر تهاجم دشمن شکل دادند. وامروز هم مساجد سهم مهمی در تبیین ارزش‌های فرهنگی دارند و با جذب جوانان در مساجد می‌توان بخش زیادی از آسیب‌های اجتماعی و نارسایی‌های فرهنگی را رفع کرد.

وی افزود:در دفاع مقدّس، روحانیّت با محوریّت مساجد در این زمینه فعّالیّتهای متعدّدی را بر عهده داشتند؛ مانند: تربیت نیرو‌های مبارز، جذب و اعزام نیرو، بدرقه رزمندگان، جمعآوری کمک‌های مردمی، دعا کردن برای رزمندگان، تشییع پیکر شهدا، دیدار اهل مسجد با خانواده معظّم شهدا و تبلیغات جنگ. این وظایف روحانیّت، منحصر به دوران جنگ نیست؛ بلکه در زمان صلح، آن‌ها میتوانند مساجد را پایگاه دشمنشناسی و ترویج فرهنگ جهاد، شهادت و ایثار قرار دهند و تجربه نشان داده است که تربیت یافتگان مسجدی، بیشترین نقش را دفاع مقدّس ایفا کردهاند و اهالی مسجد، بهترین و مقاومترین نیرو‌ها را از نظر اخلاقی، اعتقادی و آمادگی رزمی، تحویل جبهه‌های جنگ دادهاند. در مسجد، انسان با شیطان درون میجنگد که مقدّمهای برای جنگیدن علیه شیطان بیرون است.

محمد ایزدی یادآور شد:منظّم بودن، اطاعتپذیری و پاکیزگی از اولویّتهای آمادگی نظامی است ونظامیانی که از اهالی مسجد هستند، برای جهاد و شهادت، آمادگی بیشتری دارند و پادگان‌هایی که نظامیان را به سبک غرب آموزش‌های نظامی میدهند و دین در آن‌ها محوریّتی ندارد، نمیتوانند یک ارتش مقتدر اسلامی به وجود آورند. در نتیجه، آموزش‌های نظامی اسلامی از مساجد، با جهاد با نفس آغاز میشود و هسته جهادیان و شهادتطلبان در مساجد شکل میگیرد و این رمز پیروزی ماست.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ادامه سخنان خود با اشاره به منویات امام خامنه‌ای (مدظله العالی) پیرامون توجه به هجمه‌های فرهنگی و خنثی کردن نقشه‌های شوم دشمن در فریب جوانان تصریح کرد: معظم له مساجد را قرارگاه مهم فرهنگی و سنگربان این قرارگاه را امامان جماعت دانستند چرا که آنان نقش سازنده‌ای در برنامه‌های فرهنگی در مساجد دارند

وی در پایان افزود نباید نقش مساجد را در پیگیری امورات مهم مردم نادیده گرفت؛ مساجد می‌توانند ظرفیت‌های مهم فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ایجاد کنند و به گفته مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) باید محیط مساجد زنده و پویا باشد. ودر هر منطقه و محله می‌توان از ظرفیت مساجد برای رفع مشکلات استفاده کرد باید عزم و اراده‌ها را با هم تجمیع کرد و از همه نیرو‌ها در بسیج و سپاه در جهت خدمت به مردم استفاده کرد. مساجد باید روزنه‌هایی از امید و پویایی در بطن جامعه ایجاد کنند و حتی در جهت پیگیری مشکلات اقتصادی مردم نیز اهتمام ورزند وبه هفته دفاع مقدس هم اکتفا نکنند ودر طول سال برنامه ها‌ی مختلف فرهنگی، ورزشی، علمی، معنوی، آموزشی وعلمی برای اقشار مختلف داشته باشیم واین همان کاری است که در دفاع مقدس انجام می‌دادیم.
 
ارسال نظرات