به گزارش حبرگزاری بسیج از کرمان: همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس سرهنگ اکبر کردی فرمانده سپاه زرند در گفتگویی صمیمی به تشریح نقش محوری مساجد در حماسه‌آفرینی‌های دفاع مقدس پرداخت .
کد خبر: ۹۱۷۵۶۲۹
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
به گزارش حبرگزاری بسیج از کرمان: همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس سرهنگ اکبر کردی فرمانده سپاه زرند و مسئول بسیج مساجد ومحلات این ناحیه در گفتگویی صمیمی با خبرنگار، خبرگزاری کرمان به تشریح نقش محوری مساجد در حماسه‌آفرینی‌های دفاع مقدس پرداخت.

وی اهداف برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس در مسجد، تبیین نقش محوری مساجد در حماسه‌آفرینی‌های دوران دفاع مقدس است وامیدواریم بتوانیم با همکاری مسئولین، خانواده معظم شهدا، فرماندهان، سرداران هشت سال دفاع مقدس و ائمه جماعات شهرستان با تبیین نقش محوری مساجد در حماسه‌آفرینی‌های دوران دفاع مقدس ایفای نقش کنیم. هفته دفاع مقدس فرصت بسیار مناسبی است تا بخشی از رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود.

مسئول بسیج مساجد ومحلات ناحیه زرند یادآور شد:از ابتدای انقلاب اسلامی، ایران هیچ زمانی بدون جنگ نبوده، در ابتدای انقلاب جنگ سخت و بعد از آن جنگ نرم که به مراتب خطرناک‌تر از جنگ سخت است، لذا با مقاومت و پایداری به مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم می‌پردازیم چرا که هشت سال دفاع مقدس، آثار با ارزش و معنوی را بر جای گذاشت که نشانگر روز‌های پر فراز و نشیب، تلخ و شیرین حماسه آفرینان صحنه‌های جنگ است و با گذشت سال‌ها، هنوز یاد و خاطرات رشادت‌ها و فداکاری‌های زنان و مردان این مرز شهیدپرور در خاطره‌ها باقی مانده و خواهد ماند.

سرهنگ اکبر کردی با بیان اینکه جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، با تمام ویرانگری‌هایش دارای فرهنگ انتقالی به نسل‌های بعدی است، افزود: باید توجه کرد که انتقال این فرهنگ و حماسه به نسل‌های بعدی و حفظ ارزش‌ها و آثار این سال‌ها یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید بدان توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: مساجد، روحانیون و جوانان نقش بسیار مهمی در بسیج جوانان برای رفتن به جبهه داشتند و در هفته بزرگداشت دفاع مقدس نباید از نقش محوری مساجد و جوانان نمازگزار و همچنین روحانیت غافل شدچرا که مسجد به عنوان هسته‌ی مقاومت اسلام در برابر طاغوت‌ها بوده و خواهد بود وتمام تلاش ما بر این است که اقشار مختلف بسیج را به مساجد به عنوان پایگاه اصلی بسیج بازگردانیم و محوریت تمام اقشار بسیج مساجد باشند و اولویت برنامه‌های بسیج مسجد محوری می‌باشد و بسیج خود را مطیع و حامی مسجد می‌داند. اگر برنامه‌ای می‌خواهد اجرا شود در مسجد باشد، کارکرد مسجد باید همانند دوران پیامبر (صل الله علیه وآله وسلم) باشد که محوریت تمام مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بود.
مسئول بسیج مساجد ومحلات ناحیه زرند با اشاره به هجمه گسترده نظام سلطه علیه جهان اسلام و خصوصاً ایران اسلامی افزود: در عصر کنونی که دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی در قالب جنگ نرم انواع شبهات و تبلیغات مسموم را علیه ملت ایران به راه انداختند مساجد سنگری مطمئن برای دفاع از اسلام و ایران اسلامی هستند و باید بتوانند مدافعان واقعی انقلاب اسلامی را تربیت نمایند.
سرهنگ کردی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای نشر، ترویج و تقویت اهداف و ارزش‌های دفاع مقدس است افزود:ترویج فرهنگ انقلابی ولایتمداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت وخودباوری دینی است. تبیین اهـداف و آرمان‌های مشترک نهضت عاشورا و هشت سال دفاع مقدس برای نسل جوان ضامن نهادینه سازی روح بصیرت، استکبار ستیزی، سلحشوری و حماسه سازی در کالبد نیرو‌های مدافع انقلاب و میهن اسلامی است

وی با گرامیداشت یاد، خاطره و راه امام (ره) و شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس، تبیین و کاربست فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و گنجینه‌های ارزشمند آن را نیاز دائمی کشور و ضامن زنده ماندن روح مقاومت و سلحشوری و در عین حال هوشمندی و بصیرت مردم نسبت به توطئه‌های دشمنان توصیف و تأکید کرد: عبرت‌های جنگ تحمیلی و دفاع مقدس هشت‌ساله، اهمیت قدرت‌افزایی دفاعی و بازدارنده و آمادگی‌های همه‌جانبه نیرو‌های مسلح را مانع غافلگیری راهبردی کشور برابر تهدیدات دشمن دانسته و در شرایط حساس و تاریخ‌ساز کنونی، اطاعت از ولایت فقیه و تبعیت از منویات رهبری معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در صحنه نبرد با جنگ اقتصادی و رسانه‌ای و عملیات روانی دشمن را مورد تأکید و به‌یاری خداوند متعال امروز را سکوی پرش و جهش به‌سمت آینده پرفروغ و درخشان قرار می‌دهد.

فرمانده سپاه زرند در پایان سخنان خود برنامه‌های هفته دفاع مقدس را برشمر وافزود:همایش رزمندگان وایثارگران شهرستان به همراه رونمایی از ۴ جلد کتاب دفاع مقدس، برپایی نشست‌های مختلف فرهنگی، نواختن زنگ دفاع مقدس وزنگ مهربا حضور مسئولین شهرستان، غبار روبی وعطر افشانی قبور مطهر شهدای شهرستان، برپایی دعای پرفیض ندبه درمسجد امام حسن مجتبی (علیه السلام) باحضور کارکنان وخانواده و وبسیجیان ودده برنامه دیگر در طول هفته دفاع مقدس برگزار می‌گردد.
                                                                                                         خبرنگار اکبر ابراهیمی زرند ی
ارسال نظرات