خبرهای داغ:
سردار محمدی مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت : در هفته دفاع مقدس بیش از 700 برنامه در استان برگزار می شود .
کد خبر: ۹۱۷۵۵۶۹
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری  بسیج از کرمانشاه :  سردار مرادعلی محمدی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس امسال بیش از 700 برنامه در سراسر استان برگزار می‌شود تا بتوانیم گوشه‌ای از جانفشانی رزمندگان و ملت ایران در جنگ تحمیلی را به نمایش بگذاریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه انتقال ارزش‌های دفاع مقدس همواره به عنوان یک عامل بازدارنده مطرح است که دشمن به کیان اسلام طمعی نداشته باشد بیان کرد: امسال برنامه‌های هفته دفاع مقدس با رویکرد جدیدی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر مبنای تبلیغات، اطلاع‌رسانی و فرهنگی برگزار می‌شود.

وی گفت: در هفته دفاع مقدس در استان کرمانشاه 11 کمیته شامل کمیته نیروهای مسلح، فرهنگی، فضای مجازی و تشکل‌های مردم نهاد، ایثارگران، اطلاع‌رسانی، مساجد و روحانیت، کمیته هنری و نمایشی، ورزش و جوانان، زنان و خانواده، روستایی و عشایری، فضاسازی و تبلیغات و کمیته دانشجویان و دانش‌آموزان، کمیته کودک و نوجوان تشکیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه با اشاره به اینکه حماسه عظیم عاشورا نقش اصلی را در معنویت دفاع مقدس بازی کرده است بیان کرد: همکاری و هماهنگی سازمان‌های فرهنگی تبلیغی با دیگر سازمان‌ها و حضور پررنگ مردم در دفاع مقدس نیز در این ایام در دستورکار قرار دارد.

وی با بیان اینکه امسال سی‌ و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس است و  در اهمیت این ایام رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است» بیان کرد: شعار امسال «ما پیروزیم» است و روز یکشنبه 31 شهریور؛ قدرت، توانمندی، اقتدار نیروهای مسلح و محور تبلیغ روز رژه و تجلی صلابت و توانمندی نیروهای مسلح و به نمایش گذاشتن قدرت صنعتی و دفاعی کشور است.

محمدی با اشاره به اینکه دوشنبه اول مهر با عنوان دانش‌پژوهی، معرفت، جوانان و سربازان نامگذاری و محور تبلیغ روز بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی، گرامیداشت جوانان و تقدیر از سربازان مرزداران غیور کشور است عنوان کرد: سه‌شنبه 2 مهر با عنوان رونق تولید؛ حمایت مردمی، خودباوری و محور تبلیغ در این روز توجه به رونق تولید ملی و اقتصادی با نگاه مدیریت انقلابی و جهادی و خودباوری در تقویت صنعت کشور به منظور کم اثر کردن اهداف تحریم دشمن است.

وی بیان کرد: چهارشنبه 3 مهرماه با عنوان روز بصیرت، دشمن‌شناسی، ولایتمداری، دفاع همه جانبه و محور تبلیغ نقش ولایت در بصیرت‌افزایی عمومی به منظور مقابله با ترفند، فریب و سلطه دشمن به عنوان الگویی موثر برای نهضت مقاومت و همچنین اهمیت پدافند غیرعامل است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به اینکه پنج‌شنبه 4 مهر با عنوان شهیدان، جانبازان، آزادگان، فخرآفرینان و محور تبلیغ روز عطرافشانی مزار مطهر شهدا و تجلیل از خانواده معظم شهدا و شهدای مدافعین حرم و تکریم جانبازان و آزادگان نامگذاری شده است گفت: جمعه 5 مهر با عنوان معنویت، وحدت ملّی، خانواده و ورزش همگانی و محور تبلیغ حضور باشکوه در نماز جمعه، توجه به همبستگی ملّی و تقویت سبک زندگی دینی در حفظ و کرامت ارزش‌های اسلامی خانواده و ورزش همگانی و عمومی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه شنبه 6 مهر با عنوان رزمندگان، حماسه‌آفرینان، جهادگران نامگذاری شده و محور تبلیغ این روز یادبود حماسه غرورآفرینان عملیات بزرگ ثامن‌الائمه(ع) و بزرگداشت شکست حصر آبادان و تجلیل از رزمندگان و جهادگران دفاع مقدس است بیان کرد: یکشنبه 7 مهر با عنوان فرماندهان، پیشکسوتان و مسئولان و محور تبلیغ سالروز شهادت شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان‌آرا و بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس و تقدیر و تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد مقاومت است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: نخستین برنامه هفته دفاع مقدس رژه یگان های مسلح با محوریت سپاه نینوای استان است که روز 31 شهریور در بزرگراه امام خمینی (ره) ساعت 8 صبح برگزار می شود.

محمدی عنوان کرد: مراسم گلباران و عطر افشانی مزار شهدا و حرم‌های شهدای گمنام سراسر استان در روز 4 مهرماه ساعت برگزار و مراسم گردهمایی پیشکسوتان دفاع مقدس استان به تعداد 2013 در تاریخ هفت مهرماه نیز اجرایی می‌شود.

وی به رونمایی از 3 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در این هفته خبر داد و گفت: مراسم کوه‌‌یمایی خانوادگی در شهر کرمانشاه در روز پنج مهرماه در پارک کوهستان، گردهمایی زنان در دفاع مقدس در تاریخ چهار مهرماه، مراسم حماسه مردم گیلان‌غرب در چهار ماه در شهرستان گیلان‌غرب و بیش از 50 پنجاه برنامه مختلف ورزشی و فرهنگی از دیگر برنامه‌های جانبی این هفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از نواختن زنگ ما پیروزیم در دبیرستان شاهد حضرت امام خمینی (ره) در شهرک فرهنگیان فاز یک ساعت 8 صبح در روز اول مهرماه خبر داد و گفت: برنامه فرهنگی رزمی با افلاکیان با محوریت بازسازی عملیات نصر هفت در پادگان توحید از روز 31 شهریورماه تا هفت مهرماه در پادگان توحید سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه بیش از 40 مورد یادواره شهدا در سطح استان توسط سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) برگزار می‌شود عنوان کرد: جشنواره شعر دفاع مقدس در روز دوم مهرماه و همایش تبیین نقش اصناف و پشتیبانی آنها در دفاع مقدس و مراسم روز سرباز و تحلیل از سربازان نمونه در نیروهای مسلح در روز سوم مهرماه برگزار می‌شود.

محمدی با بیان اینکه برگزاری مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در روز سوم مهرماه ساعت 7:30 صبح در پادگان سروران قرارگاه غرب منطقه‌ای غرب نزاجا و 14 شهرستان دیگر، انجام تبلیغات محیطی در سطح استان و تلویزیون‌های شهری، یادواره شهدای کارگر و اصناف در روز دوم مهرماه توسط اتاق اصناف استان از دیگر برنامه‌های این هفته است بیان کرد: میزگرد دفاع مقدس و کرمانشاه در جنگ و جنگ در کرمانشاه در صدا و سیما نیز در این ایام برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه هشت قسمتی حماسه ماندگار با قرارگاه رسانه‌ای بسیج غرب کشور ساخته شده و از شبکه استانی پخش خواهد شد گفت: مراسم پناه بی پناه یادواره شهدای پناهگاه پارک شیرین کرمانشاه برگزار می‌شود و از مجسمه شهیدان صیاد شیرازی و شهید شوشتری در مرکز فرهنگی مرصاد رونمایی می‌شود.

ارسال نظرات