معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ۵۰۰ برنامه توسط این نهاد در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود گفت: اففتاح ۴۸ واحد مسکن محرومین و برپایی نمایشگاه "گنج مقدس" در رشت از جمله این برنامه‌ها است.
کد خبر: ۹۱۷۵۵۴۳
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ پاسدار حسین مصطفی‌پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس گیلان اظهار داشت: مردم این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس بسیار خوش درخشیدند و جنگ هشت ساله با دفاع جانانه مردم و رهبری الهی امام راحل به نفع این ملت به پیروزی رسید.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه جهان استکبار، صدام را با امکانات کامل روانه مرز‌های ایران کرده بود گفت: این ملت خواستار استقلال خود بودند و برای آن تلاش‌های بسیار کردند و تلاش و پای کار بودن مردم در دفاع مقدس موجب شد که ذره‌ای از خاک این کشور به دست دشمن نیفتد.

مصطفی‌پور، دوران دفاع مقدس را یک گنج مقدس دانست و ابراز داشت: فرهنگ و آموزه‌های دفاع مقدس این کشور را بیمه کرده است، زیرا دفاع ما برگرفته از آموزه‌های دینی و عاشورا بود و این ملت با وجود تمام تهاجمات دشمن روی پای خود ایستادند و مقاومت کردند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با دفاع مقدس خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند که واقعه عاشورا در یک نصف روز اتفاق افتاد و همان نصف روز بیش از هزار سال، آموزه دینی، خیرات و برکات برای جهان تشیع و مسلمانان در پی داشت.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه امروز به درستی از آموزه‌های دفاع مقدس استفاده نشده است تصریح کرد: گوشه به گوشه دفاع مقدس برای همه افراد از جمله نوجوانان، جوانان، مردان و زنان درس است.

مصطفی‌پور با اشاره به اینکه همه مسئولان اجرایی و کسانی که همواره به فکر تقویت فرهنگ این کشور هستند باید درس‌ها و آموزه‌های دفاع مقدس را مورد توجه ویژه قرار دهند عنوان کرد: پیشرفت‌ها و موفقیت‌های ما در عرصه‌های مختلف حاصل توجه به آموزه‌های دفاع مقدس است.

وی به اقدامات سپاه گیلان در عرصه‌های مختلف از جمله محرومیت‌زدایی، کشاورزی و اقدام جهت رفع و کاهش مشکلات مردم اشاره کرد و افزود: سپاه قدس گیلان با برنامه‌ریزی و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی جهت رفع مشکلات گام‌های جدی برداشته است.

مصطفی‌پور از افتتاح ۴۸ واحد مسکونی برای محرومان در هفته دفاع مقدس در گیلان خبر داد و اظهار داشت: برنامه‌های بسیاری برای هفته دفاع مقدس در گیلان اجرا می‌شوند و در نخستین روز از هفته دفاع مقدس، برنامه رژه نیرو‌های مسلح با حضور یگان‌های مستقر و بسیجیان استان برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه نقش‌آفرینی سپاه استان در رفع محرومیت‌زدایی و بخش‌های مختلف جهت مقابله با اقدامات دشمن است تأکید کرد: امروز دشمنان اسلام تلاش می‌کنند که عرصه را برای مردم تنگ کنند تا مردم آرمان‌های انقلاب را فراموش کنند.

مصطفی‌پور، هدف دشمن را حمله به عمق آرمان‌ها و استراتژیک انقلاب اعلام کرد و ابراز داشت: دشمن با برنامه‌ریزی مختلف در فضای مجازی به دنبال منحرف کردن، پسران، دختران، مردان و زنان این کشور است از این رو برای نجات جوانان باید در این عرصه اقدامات جهادی انجام داد.

وی با اشاره به شجاعت مدافعان حرم خاطرنشان کرد: مدافعان حرم یا همان جوانان نسل سوم از جان خود گذشتند و مدافع حرم اهل بیت (ع) شدند و این یک نوع دفاع مقدس در دهه چهارم انقلاب است.

مصطفی‌پور با بیان اینکه ما امروز در عرصه‌ای جدید قرار داریم و شدت تهاجمات دشمنان نیز همه جانبه شده است گفت: امروز ملت ما هر روز شاهد یک دفاع مقدس جدید هستند و این دفاع را تجربه می‌کنند، زیرا دشمن در حال تهاجم همه‌جانبه در همه عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان افزود: اگر می‌خواهیم که از حملات دشمنان در همه عرصه‌ها نجات یابیم باید به فرهنگ و آموزه‌های دفاع مقدس توجه ویژه داشته باشیم و مانند رزمندگان دوران دفاع مقدس گام برداریم و تلاش کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی هفته دفاع مقدس در گیلان بیان کرد: اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگ و سیاسی در هفته دفاع مقدس با این هدف اجرا می‌شود که مردم به یاد آورند که در دوران دفاع مقدس چه حوادثی رخ داد و چه کسانی از جان خود برای آسایش و امنیت امروز گذشتند.

مصطفی‌پور افزود: اگر در انتقال فرهنگ، ارزش‌ها و آرمان‌های دوران دفاع مقدس کوتاهی شود در این صورت باید منتظر روزی باشیم که نسل آن روز دیگر دفاع مقدس را یک افسانه بدانند از این رو در هفته دفاع مقدس از یادگاران آن زمان، خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران تقدیر می‌کنیم.

وی شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال را شعار «ما پیروزیم» اعلام کرد و اظهار داشت: سپاه قدس گیلان در کنار سایر دستگاه‌های فرهنگی استان اجرای برنامه‌های مختلفی را برای هفته دفاع مقدس در نظر گرفته است تا جایی که بیش از ۵۰۰ برنامه در گیلان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات