معاون اجرایی سپاه کربلا در نشست خبری هفته دفاع مقدس با اعلام بیش از 4 هزار برنامه در سطح استان از بازسازی عملیات والفجر هشت در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خبر داد وگفت: این برنامه به مدت سه شب و از پنجم مهر برگزار خواهد شد .
کد خبر: ۹۱۷۵۵۲۸
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،سرهنگ عسکر مجیدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته  دفاع مقدس در سپاه کربلا برگزار شد، ضمن تسلیت و تعزیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت عبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دفاع مقدس از برگزاری بیش از 4 هزار برنامه در تمامی رده های مقاومت  خبر داد و گفت: بازسازی عملیات والفجر هشت در مرکز فرهنگی دفاع مقدس به مدت سه شب و از پنجم مهر برگزار خواهد شد .

مجیدی با اشاره به اینکه لشکر خط شکن 25 کربلا در دوران هشت سال جنگ تحمیلی  در اکثر عملیات ها حضور داشت ، اضافه کرد: هدف این شبیه سازی عملیات انتقال و تبیین چگونگی شکل گیری عملیات ها برای نسل های امروز است لذا عملیات والفجر هشت در سه پلان از روایتگری، نمایشگاه و اهتزاز پرچم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) بر فراز مسجد فاو،بهمراه برنامه های معنوی به اجرا در می آید.

معاون اجرایی سپاه کربلا د ر ادامه  با اشاره به اینکه دفاع مقدس بیانگر صلابت و اقتدار ملت بزرگ ایران است از برگزاری رژه نیروهای مسلح در روز یکشنبه 31 شهریور خبرداد و اضافه کرد:رژه نیروهای مسلح به میزبانی سپاه  کربلا در میدان امام(ره) ساری  اجرا خواهد شد.

به گفته مجیدی دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس سپاه کربلا، افتتاح پروژه های بسیج سازندگی است. او در همین رابطه گفت:با توجه به اینکه یکی از محوری ترین ،برنامه های سپاه محرومیت زدایی وسازندگی می باشد، در هفته دفاع مقدس 102 خانه محروم و 18 خانه سیل زده در استان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

افتتاح سوله های صالحین و ساختمان پایگاه مقاومت در سطح شهرستان ها ،اجرای تئاتر خیابانی در شهرهای رامسر، تنکابن نور ،آمل ،بهشهر ونکا از دیگربرنامه های سپاه در هفته دفاع مقدس است.

معاون اجرایی سپاه از برگزاری یادواره شهدای رسانه با حضور سردار سلیمانی رئیس بسیج مستضعفین در بابلسر خبرداد و افزود: یادواره شهدای ورزشکار و نیز یادواره شهدا در 5 شهرستان در قالب طرح «شهید آبروی محله» نیز برگزار خواهد شد.

مجیدی در ادامه با اشاره به همایش شاهکار مهندسی دوران جنگ، پل بعث اشاره و اعلام کرد: همایشی با همت بسیج مهندسین در مرکز فرهنگی دفاع مقدس با حضور بنی هاشمی طراح پل بعث برگزار می شود.

معاون اجرایی سپاه کربلا اضافه کرد: به همت بسیج جامعه پزشکی استان،در بخش پزشکی و دندان پزشکی در سطح شهرستان ها مردم و نیازمندان ویزیت رایگان می شوند.

مجیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دفاع مقدس امتداد حرکت و قیام حضرت سیدالشهدا (ع) بود، افزود:ماندگاری کربلا به دلیل پیامبری و پیام رسانی حضرت سجاد(ع)و حضرت زینب (س) در تبیین پیام کربلا بود که منجر به بیداری مردم شد.

او در همین رابطه با تصریح براینکه برای ماندگاری دفاع مقدس باید از پیام رسان های کربلا الگو گرفت، یادآور شد:دوران دفاع مقدس سند مظلومیت و افتخار ملت ایران است و اگر به نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی نگاه کنیم، دفاع مقدس یکی از بهترین تابلوهایی است که در تاریخ خودنمایی می کند.

مجیدی دوران دفاع مقدس  را ریشه در باور دینی و اعتقادی ملت ایران دانست اضافه کرد: دفاع مقدس برمبنای تفکر اسلامی شکل گرفت که در سخت ترین شرایط  و در اوج مظلومیت ، ملت ایران از خود دفاع کرد و در همین شرایط توانست انقلاب خود را به جهان صادر کند.

معاون اجرایی سپاه کربلا با تاکید براینکه ایران در دوران سخت شرایط دفاع مقدس لحظه ای در مقابل جبهه استکبار سرخم نکرد، گفت: همان اقتدار و صلابت دوران دفاع مقدس باعث شد که امروز ایران اسلامی بعنوان نقش تعیین کننده در منطقه شناخته شود .

مجیدی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) که فرمودند ما در جنگ هر روز برکاتی داشتیم و یک لحظه هم از جنگ نادم نیستیم ، اضافه کرد: اگر هفته دفاع مقدس را به نام ایام الله دفاع مقدس بخوانیم  گزاف نیست چون عنایت خداوند در آن روزها و حتی بعد از جنگ شامل حال ملت و کشور شد چرا که  امروزه  تفکر انقلابی ایران اسلامی الگوی کشورهای منطقه  و جهان چشم به اقتدار و قدرت ایران دوخته است.

معاون اجرایی سپاه کربلا در پایان با اشاره به حذف نام شهید از برخی معابر کشور این اقدام را شایسته فرهنگ اسلامی و ایرانی ندانست و اظهار کرد: شهیدی که برای امنیت این کشور دردوران دفاع مقدس جان خود در طبق اخلاص گذاشت و امروز ایران در نهایت امنیت ، اقتدار و صلابت در منطقه حضور داردحداقل ترین  انتظار این است که نام شهید را در کشور برجسته کنیم چرا که  فرهنگ ایثار و شهادت ریشه در قرآن و ائمه معصومین (ع) دارد.

مجیدی با بیان اینکه حذف نام شهید از برخی معابر به نوعی گرد فراموشی پاشیدن برروی فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود:  این اقدام  مبنای تفکر اسلامی ندارد  و  امیدواریم از روی غفلت بوده باشد نه از روی آگاهی.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها